Gå til innhold

Uvanlig lenge syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært syk i litt mer enn 2 uker nå. Jeg har blitt fort bedre så verre igjen hele tiden. Kroppen verker, kraftig forkjølet, fryser og svetter innimellom.. Men så lenge? :/ er ganske uvanlig for å være meg. Må også legge til at pulsen har vært høy hele tiden, på nesten 100 uten å gjøre noe. Blodtrykket er ellers helt fin.

Har time hos legen for andre grunner imorgen, passer perfekt. Men stresser litt her siden jeg er verre idag.

Anonym poster: 07a238185cdb3b567beea6cc4329790a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en mann som har hatt det sånn i over 3 uker... testet for lunebetennelse, men finner ikke noe. Antar at det ikke er uvanlig på denne tiden av året, men vanvittig kjipt er det i alle fall!

Anonym poster: 28111700309c29654e4e79301129213f

Skrevet

svineinfluensa?Ikke for å stresse deg,men kanskje legen skal ta en test på det?

Anonym poster: 957fa044508834bb4bb60b7f685a575f

Skrevet

Høres ut som influensa synes jeg, er tre typer influensa å "velge" mellom i år, svineinfluensaen og to typer til, kanskje du har fått en av dem?

Anonym poster: c4e9f1a3fa014ad41e930212012d7745

Skrevet

Be legen sjekke deg for kyssesyken! Akkurat slike symptomer. Hatt det selv i 1,5 mnd. Legen min sa at han har sett flere tilfeller den siste tiden med kyssesyke blant voksne.

Skrevet

Vært syk i litt mer enn 2 uker nå. Jeg har blitt fort bedre så verre igjen hele tiden. Kroppen verker, kraftig forkjølet, fryser og svetter innimellom.. Men så lenge? :/ er ganske uvanlig for å være meg. Må også legge til at pulsen har vært høy hele tiden, på nesten 100 uten å gjøre noe. Blodtrykket er ellers helt fin.

Har time hos legen for andre grunner imorgen, passer perfekt. Men stresser litt her siden jeg er verre idag.

Hei,

Hvis du er gravid så sitter forkjølelse nesten alltid mye lengre i...:-(

Har vært syk og halvsjuk i 2 mnd i vinter....!

Skrevet

Gravid? Er det selv, og har vært syk omtrent sammenhengende siden oktober med diverse infeksjoner. Legen forklarer det med at jeg har nedsatt immunforsvar for tiden siden jeg er gravid.

Anonym poster: f2c761497090a5f57cea23549b30bcd0

Skrevet

Er ikke gravid. Er bare bekymret for å ha A-influensa. Men er ikke det sånn at det tar tid å få svar på prøven? Får se hva legen sier imorgen, kommer nok til å be om blodprøve for sikkerhetskyld.

Synes det er veldig skummelt med svineinfluensa. Kjente en som døde av det for 3 år siden, og ei venninne av søsteren som døde av det etter fødsel. Men så er det ikke så ekstremt i år. Kan uansett ikke gjøre noe med det nå før legetimen imorgen :/

• 1 år senere...
Skrevet

Be legen sjekke deg for kyssesyken! Akkurat slike symptomer. Hatt det selv i 1,5 mnd. Legen min sa at han har sett flere tilfeller den siste tiden med kyssesyke blant voksne.

. Hei! Ser at du har hatt kyssesyken, og ville bare høre hvordan det går med deg nå? Er du frisk, og hvor lenge var du evt. sykemeldt? Jeg har selv vært sykemeldt i 5 mnd(kyssesyken) og er rimelig lei nå. (Legen vet ingenting, derfor fisker jeg etter litt info fra folk som har opplevd det). Tusen takk om du gidder å svare!:-)

Anonymous poster hash: d7092...89c

Skrevet

Hei :-) sånn har jeg holdt på i nå ni uker! ! Har ikke vært skikkelig dårlig hele tida, men veldig tett i pusten. Fikk først beskjed om bronitt, så lungebetennelse og så muligens svineinfluensa. Var dårlig med feber, influensasymt i omtrent tre uker, så kun tett i pusten.

Vet om fler som har gått akkurat som meg i det siste. Veldig ekkelt og utrolig irriterende!! God bedring!! Håper legen finner ut av hva det er hos deg :-)

Skrevet

Å, nå ble jeg ikke akkurat beroliger. Har vært syk siden fredag med influensalignende symotomer. Først fem dager med feber, så hoste og dårlig pust. Tror aldri jeg har hatt feber så lenge før. Får håpe det gir seg nå.

Anonymous poster hash: 6c1d7...f6d

Skrevet

. Hei! Ser at du har hatt kyssesyken, og ville bare høre hvordan det går med deg nå? Er du frisk, og hvor lenge var du evt. sykemeldt? Jeg har selv vært sykemeldt i 5 mnd(kyssesyken) og er rimelig lei nå. (Legen vet ingenting, derfor fisker jeg etter litt info fra folk som har opplevd det). Tusen takk om du gidder å svare!:-)

Anonymous poster hash: d7092...89c

Hei.

Oj, dette var et gammelt innlegg. Jeg var ikke sykmeldt så veldig lenge. Ble helt frisk igjen ikke så lenge etter det innlegget. Så har vært helt frisk i ca. ett år nå. Så kan dessverre ikke hjelpe deg.

Men har hørt at kyssesyken kan sitte i veldig lenge. Får krysse fingrene for at det ikke gjelder deg. Synes 5 måneder hørtes utrolig lenge ut??? Sikker på at det ikke er noe annet som feiler deg i tillegg? Har du fått sjekket alt mulig annet? Jern? Stoffskifte etc.?

Uansett god bedring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...