Magia Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Tenkte å prøve å være litt føre var i år og kjøpe neste års vintersko til poden på salg. Men hva er bra? Hva med Kamik? Er det gode sko? Evt andre?
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 Jeg liker veldig godt Kamik. Liker den tykke innersålen som varmer gody og som kan tas ut og tørker fortere
sisseljenta Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Jeg sverger til Viking. Lette og varme, og god plass til fot med høy vrist. Har Dock boots i tillegg til slapsevær.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Jeg har kun brukt Superfit til småen siden hun begynte å gå. Lette og gode sko
Gjest Skofantomet Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Ecco liker jeg best. Men kommer jo helt ann på barnets fot. Tørr du virkelig kjøpe vintersko til neste vinter allerede?
Håpet ble virkelighet! Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Her er en artikkel om en test fra Foreldre og Barn tidligere i vinter. Jeg kjøpte Eccostøvler til datteren min på 19 måneder, men en annen type enn den som fikk best i test her. Sikkert flere som gjør nytten, men greit å styre unna de som får dårligst resultat hvertfall! http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article705852.ece
Magia Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2013 Ecco liker jeg best. Men kommer jo helt ann på barnets fot. Tørr du virkelig kjøpe vintersko til neste vinter allerede? Hmm.. Kanskje? Kanskje ikke? Wææ. Vil gjerne spare noen slanter. Det er litt trangt økonomisk, og det hadde jo vært deilig å slippe ut og kjøpe sko til blodpris til vinteren igjen. Går man opp to størrelser fra det som passer nå, er det kanskje ikke så risikabelt?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #8 Skrevet 1. januar 2013 Har god erfaring med Ecco og Viking, litt etter fasongen på barnefoten, Ecco er smalere enn Viking. Har også prøvd Friends fra Obs! og var skikkelig misfornøyd, de var klamme, pustet dårlig og hadde utrolig liten slitestyrke, så ut som de var 5 år gamle etter en måneds bruk. Pony er ok til de minste, men slitestyrken er ikke av den beste så særlig til større og aktive gutter blir de fort slitne og stygge i utseende. Har Pony til 3-åringen nå og hun har slitt av fargen på tuppen av skoen så de ser skikkelig brukt og gamle ut. Blir definitivt Viking neste år... Eldste på 11 har et par halvgøye gore-tex sko og et par Sorell i tillegg, han er helt klart mest fornøyd med Sorell'ene, de bruker han hver dag. Anonym poster: a9b0abcc4d9d440b7db0e525aab22573
Gjest Skofantomet Skrevet 1. januar 2013 #9 Skrevet 1. januar 2013 Ecco liker jeg best. Men kommer jo helt ann på barnets fot. Tørr du virkelig kjøpe vintersko til neste vinter allerede? Hmm.. Kanskje? Kanskje ikke? Wææ. Vil gjerne spare noen slanter. Det er litt trangt økonomisk, og det hadde jo vært deilig å slippe ut og kjøpe sko til blodpris til vinteren igjen. Går man opp to størrelser fra det som passer nå, er det kanskje ikke så risikabelt? Ja det skjønner jeg, men plutselig må du ut å kjøpe enda et par om de er for små/store, og det er ihvertfall kjedelig Min har vokst 1 str i året, 2 str et år, mens noen vokser gjerne 3 str og hopper over noen str, så det er svært vanskelig å si desverre.
BellaSuz Skrevet 1. januar 2013 #10 Skrevet 1. januar 2013 Ecco liker jeg best. Men kommer jo helt ann på barnets fot. Tørr du virkelig kjøpe vintersko til neste vinter allerede? Hmm.. Kanskje? Kanskje ikke? Wææ. Vil gjerne spare noen slanter. Det er litt trangt økonomisk, og det hadde jo vært deilig å slippe ut og kjøpe sko til blodpris til vinteren igjen. Går man opp to størrelser fra det som passer nå, er det kanskje ikke så risikabelt? Selv sverger vi til viking Gore tex, men jeg synes det høres litt vel modig ut å kjøpe vintersko til neste sesong allerede nå...? Barns føtter kan vokse veldig rykkvis, så det selv til denne vinteren med 4,5 åringen. 2010-2011 var det opp ca 1 str, 2011-2012 opp hele 3 str! Kjøp heller 3/4 str større så slipper du iallefall å måtte kjøpe enda ett par hvis de blir for små:-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 En annen ting jeg liker med Kamik er de går høyt opp på foten, Det er sikkert mange andre sko som også gjør det, men særlig da siden de har denne tykke innersålen. Måtte bare si det. Gå opp 3 størrelser. Vi gjorde det en gang og det gikk fint. Bare husk at Kamik er litt små i størrelsene.
Magia Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 1. januar 2013 Kanskje tre-fire størrelser er fint å gå opp ja. Heller for store enn for små! Da har man jo garantert plass til tjukke ullsokker utenpå vanlige ullsokker også. Får se litt hva jeg finner da. Om jeg ikke finner noe billig og bra, så dropper jeg det. Men hva med dresser da? Det er kanskje litt mer forutsigbart hvor mye de vokser i høyden?
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. januar 2013 #14 Skrevet 1. januar 2013 Sverger til viking gore tex og det har jeg gjort siden lillebror ble født. Han går i slaps, snø og regn med dem. Ja tom etter de hadde gått i sorpe så ble alle barna spylt med hageslangen før de gikk inn i bhg og han var helt tørr på bena. De er romslige til ullsokker og brede bein eller barn med høy rist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå