Gå til innhold

Barn og selvskading - noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4,5 år og i dag under et raserianfall truet han med å bite seg i fingrene. Har ikke opplevd dette med unger før og er rådvill. Er dette vanlig? Hvordan håndtere det?

 

Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede som ofte truer/utøver selvskading, der går det mye på ignorering(så lenge det ikke er snakk om mye selvskading) og grep hvis bruker prøver å skade seg mye.

 

Men hvordan gå fram med et normalt barn?

 

Anonym poster: 94d6eeafd9cf165661a3dfb149078d9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

 

Anonym poster: 94d6eeafd9cf165661a3dfb149078d9a

Skrevet

Dytter

 

Anonym poster: 94d6eeafd9cf165661a3dfb149078d9a

Skrevet

Ignorer ham.

 

Anonym poster: 8dc1f772092ed105798ba7529f137cfc

Skrevet

jeg tenker jo at jeg hadde latt han bite seg i fingeren. av ren refleks hadde han jo gitt seg når det ble vondt.

 

Anonym poster: 42b81c067cb8c45b2f3942afad97ec77

Skrevet

Jeg sa at "du får bare bite, det er du som får vondt i fingrene".

 

Anonym poster: 94d6eeafd9cf165661a3dfb149078d9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...