Gå til innhold

Hvor på Kreta er det finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og ser på sommerferie..mmmm! Jula er unnagjort og det nye året er kommet. Jeg drømmer om varme, fine strender og barneklubb for vår i overkant aktive 4-åring. Det er mange år siden jeg var i Hellas og vi kunne tenke oss å reise til Kreta. ( der har jeg ikke vært). Men hvor? Vi er 2 voksne med barn på 1 og 4. Eller i juli er de nesten 2 og nesten 5. Vi kunne tenke oss gåavstand til både butikker og strand. Dette er ett godt forum for gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stavros! Det er der grekerne selv ferierer. Eneste plassen jeg syns det virkelig er fint der. Masse små barnevennlige avlukkede strender :)

Ellers så er charterplassene nettopp det charterplasser.

Skrevet

Stavros! Det er der grekerne selv ferierer. Eneste plassen jeg syns det virkelig er fint der. Masse små barnevennlige avlukkede strender smile.png

HVor henn på Kreta ligger det? :)
Skrevet

Stavros! Det er der grekerne selv ferierer. Eneste plassen jeg syns det virkelig er fint der. Masse små barnevennlige avlukkede strender smile.png

Chania, på samme "halvøy" som flyplassen der. Ikke så mange skandinaviske turister der. Var på en charterplass ikke langt fra Platanias i noen uker først. Det var ikke før vi kom til Stavros jeg følte jeg fikk se Hellas slik jeg hadde forestilt meg det. Kan ikke skjønne at reisebyråene ikke satser på dette flotte stedet istedenfor rølpefyll stedene de sender folk til. For det må jo være flere barnefamilier som ønsker avslapping på rolige barnevennlige strender i nydelige omgivelser. Bare dumt at det ikke går så mange busser dit, for vi måtte nesten leie bil for å komme oss rundt.

Bilder fra Stavros:

https://www.google.no/search?num=10&hl=en&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=630&q=stavros&oq=stavros&gs_l=img.3..0l10.1875.3518.0.3994.7.6.0.1.1.0.66.285.6.6.0...0.0...1ac.1.fMdGl_7j-xE

Skrevet

Chania, på samme "halvøy" som flyplassen der. Ikke så mange skandinaviske turister der. Var på en charterplass ikke langt fra Platanias i noen uker først. Det var ikke før vi kom til Stavros jeg følte jeg fikk se Hellas slik jeg hadde forestilt meg det. Kan ikke skjønne at reisebyråene ikke satser på dette flotte stedet istedenfor rølpefyll stedene de sender folk til. For det må jo være flere barnefamilier som ønsker avslapping på rolige barnevennlige strender i nydelige omgivelser. Bare dumt at det ikke går så mange busser dit, for vi måtte nesten leie bil for å komme oss rundt.

Bilder fra Stavros:

https://www.google.n...c.1.fMdGl_7j-xE

Takk :) JA det kan du jammen si. Synes ikke noe om Platanias. Møkka strand og bare mas i byen der.
Skrevet

Jeg er ikke så glad i Kreta, spesielt ikke Chania.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i Kreta, spesielt ikke Chania.

Det er flotte plasser i Chania også men det er ikke dit reisebyråene sender nordmenn, dessverre. Vi sendes til masete steder fylt med turistfeller, krimskrams butikker og dårlige restauranter der det står folk utenfor kun for å mase deg inn. Så ikke så rart du ikke liker Chania. Hadde vi ikke dratt til Stavros etterpå så hadde ikke jeg heller likt Chania.

Skrevet

analipsi

Anonym poster: f7bb7ee7fd92b6ee80025ade728e78cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...