Gå til innhold

Fødested - Gjøvik eller Lillehammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har født på et eller begge av stedene, og som dele erfaringer? Ikke lett å bestemme seg for en førstegangs :-)

Anonym poster: f701ed0591532173039b16be3dff9b7f

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har født på Gjøvik alle gangene, og er storfornøyd med dem alle, Flinke jordmødre (har hatt 5 av dem under fødsel, 4 fødsler alt i alt) gode pleiersker og leger som er gode i jobben sin.. Kan ikke få rost føden på Gjøvik nok!

Har hatt min verste opplevelse der, men takke være de som jobbet der, så ble tiden lettere å forholde seg til, fødte i uke 21 med 3 dager mellom ungene, og alle på føden var flinke, både med å respektere sorgen vår, svare på spørsmålene våre og gi oss den tiden vi trengte.

Har også opplevd mine 2 beste opplevelser der, de to ungene vi har, med gutten fikk jeg styrtblødninger, jordmor og lege holdt hodet kaldt og fikk meg gjennom det, de fulgte nøe opp, det ble tatt ultralyd for å forsikre seg om at livmora ikke var skadet eller noe. Med jenta hadde jeg ca 2,5 time fra første antydning til rie, til det var over. Jeg mistet fatningen og holdt på å føde i gangen på føden, men nok en gang, så hadde jeg jordmor som gjorde en strålende jobb, hun fikk meg inn på fødestua, og tok imot ungen som om det var lekende lett.

Noen av de som jobber der, er som familien vår, ene jordmoren og legen vi har hatt med å gjøre, har ringt oss i etterkant av alle de 3 gangene vi har vært der, for å forsikre seg om at vi har det godt som familie.

Enda vi hadde "familierom" med gutten, så fikk vi hjelp med avlastning om det var stort behov for det, det var aldri noe problem med å få smertestillende eller noe :)

Som sakt, kan ikke få rost de nok <3

Skrevet

Høres ikkeut som om Gjøvik er noe dårlig valg basert på det du skriver.

Skrevet

Superfornøyd med lillehammer, aldri født på Gjøvik da. Hørt mye bra om den også. Første gang fødte jeg på elverum, og hadde en helt forferdelig opplevelse. Hard fødsel, null kommunikasjon på føden, alt var bare kaos. Da valgte jeg lillehammer med nr to, og fortalte alt om min første fødsel. De tok så utrolig hensyn til mine redsler, ønsker og behov. Satt igjen med en utrolig fin opplevelse av både fødsel og barselopphold.

Lykke til med valget :)

Skrevet

Veldig fornøyd med Lillehammer. Hadde tett oppfølging hele svangerskapet, da jeg fikk eklampsi i første svangerskap (fødte i Ålesund første gang). Var på sykehuset en gang i mnd. Den siste tiden oftere. Følte meg godt tatt vare på og lyttet til hele veien. fødselen ble satt igang men endte i ks. De passet på meg, og gjorde det beste for meg. Vi har to timer å kjøre til sykehuset. Jeg var inne to ganger før fødselen pga frykt for svangerskapsforgiftning og falske rier. Begge gangene fikk mannen min og jeg et rom for oss selv som vi overnattet på. Jeg låg inne fra mandag til påfølgende tirsdag. Mannen min og jeg hadde eget rom fra vi kom til babyen ble født. Jeg var inne en uke før fødsel for å hvile, da jeg hadde en hoste som slet meg helt ut. Jeg ble da lagt inn på "hotellet", men var på føden hver dag for måling ol. Både leger, jordmødre og barnepleiere er helt enestående. Anbefaler Lillehammer på det sterkeste :)

Skrevet

Jeg anbefaler GJØVIK på det sterkeste!Ikke lenge siden jeg fødte der og kunne ikke drømt om en bedre opplevelse en den jeg hadde med den staben rundt meg!!Jeg blir også ringt etterpå av jordmor og leger for å høre hvordan det går med det lille familien vår,har blitt og er kjempe glad i de på gjøvik!!!

Skrevet

En fødsel og ett ks på Lillehammer. Veldig fornøyd begge gangene, god oppfølging i forkant og gode opplevelser under både fødsel og ks. Anbefales. Ser ut som begge steder har gode fødselsavdelinger, så kanskje velge den som ligger nærmest?

Anonym poster: 5e1f75e516e8bfe8ef19be147194691a

Skrevet

Vanskelig når begge får så mye ros. Men det er jo bra.

Skrevet

Gjøvik anbefaler jeg også,fødte der i mai og var superfornøyd.

Trivelig personale og ikke så altfor stor avdeling.

Jeg ble satt i gang og ble tatt godt vare på under fødselen og etter fødsel.

Har aldri født på Lillehammer,men hører det er bra der også.

Skrevet

Må også føye til at jeg ble godt fulgt opp under sv.skapet pga babyen var

litt liten.var på mange ultralyder.var også lagt inn en gang fordi jeg hadde kræsja inn i en bil.ingen alvorlig ulykke altså,men de ville

ha meg der til observasjon mht babyen,ble kjempegodt ivaretatt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...