Gå til innhold

Jeg er FORBANNET!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er forbannet. Men jeg skjønner IKKE hvorfor din mor skal bli forbannet.

Og hva hadde de hundene med saken å gjøre ?

Anonym poster: d26914fadb0dc10862e6ec7eb5762263

Jeg er livredd hunder, og det var første gang jeg tok borti en hund. Så ble jeg sittende å stryke og kose med hunden, og det filmet han. Det er jo egentlig en bagatell, men for meg er det ikke noe alle trenger å vite hvordan jeg oppfører meg i fylla. Så ikke helt god ut der jeg lå, men jeg valgte jo selvfølgelig selv å drikke. men det koker når han skal sende noe slikt rundt, jeg mener at fylla er litt privat, og man må selv få velge hvem som skal se en som har drukket. Jeg valgte å være hos ei veninne og jeg valgte å dra til familien min. Jeg fikk flere tilbud om å dra hit og dit, men takket nei. Jeg skjemmes av meg selv når jeg er full, så derfor vil jeg ikke at hele verden skal vite det!

Min mor har alltid vært veldig negativ til alkohol, og jeg får ofte den skjennepreken fra henne- selv om jeg er flyttet hjemmanna for ei god stund siden. Alkohol har aldri vært et åpent tema hjemme hos oss, så hun skjemmes nok ekstra nå.

Jeg høres kanskje rar ut, men tror egentlig hun bare vil det godt på sin måte.

Anonym poster: 17c85d8acc69fceef0136a42e6f2f5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig umodent og stygt av din bror å sende en film av deg rundt til folk uansett om du var edru eller full!

Anonym poster: e81817410e6e36f37760cc7d76e93142

Skrevet

Åndverksloven:

§ 45c. Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse, B) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet, c) bildet gjengir forsamlinger, folketog i friluft eller forhold eller hendelser som har allmenn interesse, d) eksemplar av avbildningen på vanlig måte vises som reklame for fotografens virksomhet og den avbildede ikke nedlegger forbud, eller e) bildet brukes som omhandlet i § 23 tredje ledd eller § 27 andre ledd.

Vernet gjelder i den avbildedes levetid og 15 år etter utløpet av hans dødsår.

Tilføyd ved lov 23 juni 1995 nr. 37 som opphevet den tidligere lov om rett til fotografi av 17 juni 1960 nr. 1 § 15 (ikr. 30 juni 1995 iflg. res. 23 juni 1995 nr. 572), endret ved lov 22 des 2006 nr. 102 (ikr. 1 jan 2007 iflg. res. 22 des 2006 nr. 1533).

------------------------------------------------------------------------------------

http://delrett.no/ar...-andre-personer

Denne nettsiden er skrevet ift foreleser o.l, men det gjelder jo for alle uansett.

Anonym poster: 042f9bc876e965750e7f55c8d59aba09

Så dette vil altså si at han ikke har lov til å gjøre det han har gjort?

Dette var jo kun på rein faenskap, og ikke fordi han skal reklamere eller ha noe ut av det i en annen sammenheng- bortsett fra å henge meg ut!

Anonym poster: 17c85d8acc69fceef0136a42e6f2f5af

Ja, dette er ulovlig og kan medføre straff om det blir anmeldt.

Så om du truer med å anmelde han, kanskje han tar til fornuften og sletter der det slettes kan. Og til de han har sendt mail til så bør han legge seg langflat!

Anonym poster: 042f9bc876e965750e7f55c8d59aba09

Skrevet

Utrolig dårlig gjort av broren din!!! Det sier mest om hvordan broren din er, og ikke deg! Hev deg over han. Du er akkurat som alle andre etter noen glass, og det tror jeg folk forstår:-)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Egentlig betyr det ingenting om dette er lovlig eller ikke (om du ikke ønsker å anmelde da, men er kanskje å dra det litt lang og få enda mer oppmerksomhet). Dette er fryktelig dårlig gjort av broren din, og hadde det vært min bror, hadde han nok fått så ørene hadde flagret etterpå. Og han hadde nok ikke bare fått det av meg, han hadde fått en skikkelig overhøvling av flere i familien også.

Skjønner godt at du er forbannet, HI. Det er vel ikke så mye du kan gjøre annet enn å prøve å le av det i offentligheten og avfeie det med noe om at "kjekt å se at jeg koser meg i alle fall" - eller noe sånn. Hvis det er din første tur på byen eller på fest og du har et barn på 17 måneder har du jamme meg fortjent å komme deg ut litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...