Gå til innhold

Vil det gå over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på utstyr jeg trenger til babyen og har funnet ut at det beste er å spre utgiftene litt. Mye koster jo masse penger.

Så tenkte jeg på brystpumpe da, så på en video på youtube og litt sånn.

Jeg kan rett og slett ikke noe for det, men jeg synes det virker så "ekkelt" og "unaturlig" at det er melk i brystene. Det er jo ikke det!

Men jeg har den følelsen. Er det vanlig? Vil det gå over etterhvert?

Anonym poster: 57f0a008f00091a8b137d0fab6eb9c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at det er ekkelt tror jeg vil gå over, men det er jo litt rart og merkelig følelse og puppene blir aldri det samme etterpå...

Anonym poster: 695c5bf197638036e425f1de1e0dda62

Skrevet

Hvis du vil spre utgiftene, så er det lurt å vente med pumpe til du ser om du faktisk trenger det. Ikke alle som gjør det.

Skrevet

Det er nok ikke uvanlig å tenke slik. Husk at alt er nytt og mye er uvant. Du vil helt sikkert få et annerledes forhold til det etterhvert. Ikke alle gjør det, noen vil ikke eller liker ikke å amme og det er helt greit, men de fleste endrer seg iløpet av svangerskapet eller etter fødsel.

Skrevet

Ta det som det kommer du, ville vente med å kjøpe pumpe i alle fall. Og skulle det ende opp med at du ikke liker å amme, så er det også greit tenker jeg. Har selv prøvd å gå rundt med dårlig selvfølelse fordi jeg har gitt opp amming tidlig, og det hjelper i alle fall ikke på noen ting... Venter nr 4 nå, og jeg nekter å la meg presse til å amme lengre enn det jeg selv trives med denne gangen heller :)

Lykke til!

Skrevet

Venninne av meg var redd for å kjenne melken på tur ut som tråder gjennom brystvortene, så unaturlig er det nok ikke å føle det slik.

Jeg synes det er supersært at mennesker lages inni mennesker!!

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle føle det som om jeg hadde et romvesen inne i meg når jeg ble gravid og kjente liv. Men ikke i det hele tatt. Det kjennes så naturlig og riktig, så da kjennes det nok naturlig ut når melken kommer også, selv om alt nytt er litt sært.

Enig med 1G+1G :D om at det fremdeles føles sært at mennesker lages inne i mennesker da... det gir litt nytt perspektiv på det å være kvinne føler jeg.

Skrevet

Takk for svar! :)

Får liksom følelsen av at jeg er rar, dette er jo helt naturlig, håper det går over. Kanskje jeg glemmer følelsene når babyen er født. Hvem vet. Synes ikke det er rart at andre ammer og sånn, kanskje bare litt, men meg selv? Da blir det rart, da ;)

Ok, jeg bare så litt på brystpumpe. Kjøper nok ikke det først nei. Tror jeg tar klær først, og så stellebord og vogn.

Anonym poster: 57f0a008f00091a8b137d0fab6eb9c8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...