Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Hva i alle dager gjør dere med dem? Hunden her er helt idiot, selv om vi har fått beroligende til den. Han skjelver som en annen person med kramper, og nå er vi litt rådville her! Prøvde å legge henne i bur på et rom uten vinduer midt i huset, men hun klarte jaggumeg å bryte seg ut derifra. Anonym poster: 6ccb7e09cfecf80a3882791cd63684fd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Først og fremst, det er kanskje ikke det smarteste å gi hunden beroligende. Den blir da sløv i kroppen og hodet, men klarer ikke alltid reagere slik den pleier. Og da blir de enda reddere! Så unngå dette neste år. Det er viktig at dere ikke gir hunden noen form for oppmerksomhet når den er i en slik tilstand. Hvert eneste ord eller klapp på hodet forverrer tilstanden. Dere gir da på en måte ros for at hunden oppfører seg slik. Så forhold dere rolige, ignorer hunden og vær i samme rom som den. Hvis dere bor et sted uten vindu inn til badet, så kan dere evnt ta med hunden inn dit og sette dusjen på fullt. Da hører man ikke så mye til rakettene. Anonym poster: ddc63a7ddb27556219d48351c8bc0410
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Åi, det visste jeg ikke :/ var dyrelegen som foreslo det, for hun har bare blitt verre og verre de siste årene. Men det hjelper ikke mye, så tror ikke vi orker å gi det neste år. Anonym poster: 6ccb7e09cfecf80a3882791cd63684fd
♥Madam Mim♥ Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 Dere har nok en hund som er en smule mer redd en vår tror jeg. V har en som er redd og en som er rolig. Mest sannsynlig blir nok den redde litt trøstet av den rolige her. Begge ligger nå å koser seg med hvert sitt bein. Hun redde roer seg for det meste ned bare hun får lov til å ligge oppå en av oss når rakettene skytes. Det er hun selv som kommer til oss og vil opp, ikke vi sm roper på henne. Ergo så fungerer den ikke klappe og oppmerksomhetsteorien dårlig her hos oss :-)
klg,2 boys now:) Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Sett dere på ett rom uten vindu og bare lat som ingenting.har tilbringt mange nyttårsafter på badet med vår tidligere hund.og ikke beroligende det gjør det bare verre..å er enda mere lykkelig over at hunden vi har nå bryr seg ikke
Gjest Julemusa83 Skrevet 31. desember 2012 #6 Skrevet 31. desember 2012 Vet om mange i nordland som kjører hunden opp på kenel i sulis uansett hvor mange timer de må kjøre. Det hjelper jo ikke deg i kveld, men til neste år kan du jo se om det finnes en kenel som ikke har naboer på mange mil. Evt leie en hytte i fjellet og dra på nyttårstur.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Først og fremst, det er kanskje ikke det smarteste å gi hunden beroligende. Den blir da sløv i kroppen og hodet, men klarer ikke alltid reagere slik den pleier. Og da blir de enda reddere! Så unngå dette neste år. Det er viktig at dere ikke gir hunden noen form for oppmerksomhet når den er i en slik tilstand. Hvert eneste ord eller klapp på hodet forverrer tilstanden. Dere gir da på en måte ros for at hunden oppfører seg slik. Så forhold dere rolige, ignorer hunden og vær i samme rom som den. Hvis dere bor et sted uten vindu inn til badet, så kan dere evnt ta med hunden inn dit og sette dusjen på fullt. Da hører man ikke så mye til rakettene. Anonym poster: ddc63a7ddb27556219d48351c8bc0410 Det finnes ulike medikamenter en kan gi. Noen kan gjøre hundene mer engstelig, som du sier, men det finnes også de som gjør hunden mer likegyldig uten å sløve ned. Antipsykotikum. Bla det preparatet som heter nozinan, brukes både humant og innen veterinærmedisin. Viktig at man prøver ut det man har fått forskrevet slik at man ser an dose, også. De beroligende kan man evt gi mer av, så hunden sovner! Anonym poster: edd55ed2a2da114ef96c3a2e98fe2a43
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 Har du prøvd å ha på radio? For mange hunder kan det hjelpe å ha en radio på som "overdøver" støyen litt. Og oppfør dere normalt! Og til neste år, prøv å sette hunden på en kennel enn å gi den medikament. Anonym poster: 6f3c6c0b05101a9a4e5993e6d898d499
Vera prøver Skrevet 31. desember 2012 #9 Skrevet 31. desember 2012 Vi har prøvd det meste, utenom medisiner. Eneste som funker nogen lunde her i huset er å sette radioen på høyt slik at det overdøver lydene utenfra og gjøre han opptatt med noe annet. Akkurat nå i kveld så prøver vi å sende han ned til naboen som nettopp har fått en valp. Mannen har nettopp gått, så blir spennende å se om de kaver hverandre opp eller blir for opptatt med lek i stedet. Valpen er visstnok også litt urolig. Bikkja vår er en skikkelig pyse som er redd for alt. Vanligvis så bare overser vi han, men litt vanskelig når han surrer rundt som ei forvirra høne og piper.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #10 Skrevet 31. desember 2012 Hadde man vært litt lur, så hadde man øva på dette med smell og skumle lyder i ny og ned hele året. Nyttårsaften kommer hvert år, så det blir en lang dag for dyrene når de er redde. Jeg selv har jakthund, så her er det lite som skremmer karen i huset. Anonym poster: 3c09d8c6bc4d201b9e2cf3aa92efbff0
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 Vi har prøvd det meste, utenom medisiner. Eneste som funker nogen lunde her i huset er å sette radioen på høyt slik at det overdøver lydene utenfra og gjøre han opptatt med noe annet. Akkurat nå i kveld så prøver vi å sende han ned til naboen som nettopp har fått en valp. Mannen har nettopp gått, så blir spennende å se om de kaver hverandre opp eller blir for opptatt med lek i stedet. Valpen er visstnok også litt urolig. Bikkja vår er en skikkelig pyse som er redd for alt. Vanligvis så bare overser vi han, men litt vanskelig når han surrer rundt som ei forvirra høne og piper. Så dere synes det er greit å gjøre en litt redd valp enda reddere fordi den er sammen med en livredd voksen hund? Dere skulle holdt dere hjemme med hunden deres, og ikke bruke andres små valper til å avlede med. Anonym poster: 44174031227acff5a21b1f2a5978be75
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #12 Skrevet 1. januar 2013 Hadde man vært litt lur, så hadde man øva på dette med smell og skumle lyder i ny og ned hele året. Nyttårsaften kommer hvert år, så det blir en lang dag for dyrene når de er redde. Jeg selv har jakthund, så her er det lite som skremmer karen i huset. Anonym poster: 3c09d8c6bc4d201b9e2cf3aa92efbff0 Er sant det, lurt å venne de til lignende bråk. Men ikke alltid like lett. Her er det også to jakthunder, den ene på 6 år og den andre er halvannet. Ingen av de bryr seg. Eldste sover som en stein, og yngste sitter ute i bånd og kikker på men skulle tatt seg ut at en jakthund var skudd redd også da, selv om det har hendt det å. Anonym poster: 72f3f40670f0b659b80d1eba4411e68f
BikkjeBisk Skrevet 1. januar 2013 #13 Skrevet 1. januar 2013 Hvor mye mosjon får bikkja i forveien av fyrverkeriet da?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #14 Skrevet 1. januar 2013 Hadde man vært litt lur, så hadde man øva på dette med smell og skumle lyder i ny og ned hele året. Nyttårsaften kommer hvert år, så det blir en lang dag for dyrene når de er redde. Jeg selv har jakthund, så her er det lite som skremmer karen i huset. Anonym poster: 3c09d8c6bc4d201b9e2cf3aa92efbff0 Jeg kjente en krute god jakthund som verken var redd under jakt eller sånne skyteprøver. Men på nyttårsaften var han hakket verre enn det HI beskriver. Så det er nok ikke så enkelt. Anonym poster: 235a7625d1a6b995ee5f112488299968
littoverrasket Skrevet 1. januar 2013 #15 Skrevet 1. januar 2013 Øve med cd med nyttårslyder, forsiktig hele året igjennom. Kjøpe DAB hvis veterinæren midt i desember. IKKE trøste, da blir det bare værre. Søsteren min har hunden på klasserommet og setter på tørketrommelen når det smeller som værst. Funker veldig bra for dem. Jeg skulle ut å ta litt bilder i stad og hadde visst glemt å lukke døren og der satt hunden rett bak meg som et tent lys og fulgte med. Hun var litt utrygg som liten, men nå er hun stødig som fjell. Heldigvis! Har tidligere hatt hund som har tisset på seg av skrekk, så har fått prøve begge deler...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #16 Skrevet 1. januar 2013 Hvor mye mosjon får bikkja i forveien av fyrverkeriet da? Går tur ca 1,5 time hver dag når mini skal sove+ at hun har en egen hundegård hvor hun tilbringer store deler av dagen. Nå er hun endelig falt til ro, og jeg er overlykkelig fot at kvelden er over. Hun blir bare verre og verre for hvert år! Anonym poster: 6ccb7e09cfecf80a3882791cd63684fd
BikkjeBisk Skrevet 1. januar 2013 #17 Skrevet 1. januar 2013 Hvor mye mosjon får bikkja i forveien av fyrverkeriet da? Går tur ca 1,5 time hver dag når mini skal sove+ at hun har en egen hundegård hvor hun tilbringer store deler av dagen. Nå er hun endelig falt til ro, og jeg er overlykkelig fot at kvelden er over. Hun blir bare verre og verre for hvert år! Anonym poster: 6ccb7e09cfecf80a3882791cd63684fd Hvis det er sånn gå på siden av vogna i bånd tur synes jeg det er lite i forhold til at dere vet at hun blir stresset av fyrverkeriet. Når jeg skal ha mine hunder på noe stressende f.eks dyrlegen trener jeg dem alltid veldig hardt før jeg drar. Hvis du har mulighet få henne til å trekke, dette er kjempegod og hard trening for en hund. Vi bruker mye bildekk når det ikke er sne, mens når det er sne og is bruker vi spark. Når bikkja legger seg på godplassen sin med en eneste gang du kommer inn da er den sliten nokk. Så når det smeller som verst legger dere henne inne på et trykt sted med radioen på
Vera prøver Skrevet 1. januar 2013 #18 Skrevet 1. januar 2013 Vi har prøvd det meste, utenom medisiner. Eneste som funker nogen lunde her i huset er å sette radioen på høyt slik at det overdøver lydene utenfra og gjøre han opptatt med noe annet. Akkurat nå i kveld så prøver vi å sende han ned til naboen som nettopp har fått en valp. Mannen har nettopp gått, så blir spennende å se om de kaver hverandre opp eller blir for opptatt med lek i stedet. Valpen er visstnok også litt urolig. Bikkja vår er en skikkelig pyse som er redd for alt. Vanligvis så bare overser vi han, men litt vanskelig når han surrer rundt som ei forvirra høne og piper. Så dere synes det er greit å gjøre en litt redd valp enda reddere fordi den er sammen med en livredd voksen hund? Dere skulle holdt dere hjemme med hunden deres, og ikke bruke andres små valper til å avlede med. Anonym poster: 44174031227acff5a21b1f2a5978be75 Det er valpens eier som spurte.Og vi var hjemme vi. I dag sa eieren at de to koste seg max sammen og ingen av de ble plaget av fyrverkeriet fordi de var for opptatt med hverandre. Ja det kunne gått begge veier, men som sagt gikk det heldigvis bra Tror det er den beste nyttårsfeiringen vår hund noen sinne har hatt. Hadde det ikke gått bra så hadde vi hentet han med en gang eller satt hos sammen med naboen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå