Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Synes dere? Bruker dere å komme for tidlig? Jeg kan ikke fordra det, er aldri klar. Godt nyttår Anonym poster: 7d010b8fcf5914670220221ab8600fde
♥Madam Mim♥ Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 mye mer irriterende når gjestene kommer over 30 min for sent. Da er jo maten kald osv! Er alltid ferdig med å stelle meg og barn ca en time før nesøket kommer. Kommer de for tidlig så er bare ikke maten ferdig enda :-)
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Ha ha, da hadde du ikke likt meg! Vi kommer alltid litt før tiden siden jeg hater å være sen og blir irritert på folk som alltid kommer for sent
Gjest Julemusa83 Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 Mada mim og fru hottentot vi kunn spist middag hos hverandre da. Jeg lager middag slik at gjestene må vente en halvtime av den grunn at alle vennegjenge har kronisk forsent kommere selv er jeg altid tidlig ute.
Tired mama Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Passer veldig dårlig at gjestene kommer for tidlig til oss. Da står som regel mannen i dusjen og verken jeg eller maten er ferdig... Så når vi venter middagsjester er det helt ok om de kommer bittelitt senere, men ikke mer enn 15 min. :-)
♥Madam Mim♥ Skrevet 31. desember 2012 #6 Skrevet 31. desember 2012 Passer veldig dårlig at gjestene kommer for tidlig til oss. Da står som regel mannen i dusjen og verken jeg eller maten er ferdig... Så når vi venter middagsjester er det helt ok om de kommer bittelitt senere, men ikke mer enn 15 min. :-) Haha right on time med andre ord! Ja da vet jeg det, kommer jeg på besøk til deg så sitter jeg i bilen på utsiden og følger med på klokken :-D
Teline Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Enig, upresise mennesker er alvorlig irriterende.
stearin Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 Jeg liker heller ikke om gjestene kommer for tidlig, jeg er aldri ferdig med forberedelser før akkurat det tidspunktet jeg har invitert gjester til å komme, eller litt senere. Kan også nevnes at jeg ofte kommer for sent til arrangement jeg er bedt i. Må sette opp farta nå, så jeg kommer tidsnok til middagen jeg skal i kl. 20.00.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #9 Skrevet 31. desember 2012 Her prøver vi å komme enten presis eller MAX ti minutter for sent. Når jeg ordner i stand selv er vi aldri 100 % klare før tidspunktet vi har invitert til Ofte har jeg vært letta om folk kommer 5 min for sent, for jeg har som regel glemt et eller annet som jeg da får ordnet i siste liten.. Inviterer jeg til middag så serverer jeg aldri på slaget jeg har invitert til, som regel serveres maten 30 minutter senere. Har mange venner med småbarn og vet at det ikke alltid er bare-bare. Har selv opplevd å være helt klare til å sette oss inni bilen og så bæsjer minstemann noe ettertrykkelig i bleia, laangt under penbukse og vinterdress... Anonym poster: 5ddd84781e4277d0678a78c6dd9257f8
<3 2G <3 Skrevet 31. desember 2012 #10 Skrevet 31. desember 2012 Jeg kommer tidlig og heller hjelper til Liker ikke når folk blir sene.
Caprica Skrevet 31. desember 2012 #11 Skrevet 31. desember 2012 Jeg er så å si aldri klar før tidspkt gjestene er invitert til. Har aldri mat ferdig presis heller,.venter 30 min eller kanskje mer før maten serveres. Uskikk med folk som kommer for tidlig, da er det bedre med de som er fashionably late.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 31. desember 2012 #12 Skrevet 31. desember 2012 Broren til mannen min og hans familie kommer alltid (og da mener jeg alltid) enten en time før eller en time etter. Jeg har aldri opplevd at de kommer når de er bedt, uansett om det er bursdagsfeiring eller bare besøk en lørdagsformiddag. Synes personlig det er verst når de kommer for tidlig!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 31. desember 2012 #13 Skrevet 31. desember 2012 Syntes det er aller verst når gjester kommer veldig mye forsent, men ikke superfornøyd når de står på døren mens jeg ennå vasker litt hus samtidig som jeg mekker middag Kjenner også noen som er kroniske til å komme forsent, litt lite respekt for andre sin tid kanskje?
Tired mama Skrevet 31. desember 2012 #14 Skrevet 31. desember 2012 Passer veldig dårlig at gjestene kommer for tidlig til oss. Da står som regel mannen i dusjen og verken jeg eller maten er ferdig... Så når vi venter middagsjester er det helt ok om de kommer bittelitt senere, men ikke mer enn 15 min. :-) Haha right on time med andre ord! Ja da vet jeg det, kommer jeg på besøk til deg så sitter jeg i bilen på utsiden og følger med på klokken :-D Ja, det er best. ;-) Men skal sies at om jeg har en avtale om å møte noen ute et sted, forventer jeg faktisk at de er presise. :-)
nagini Skrevet 1. januar 2013 #15 Skrevet 1. januar 2013 Foretrekker for tidlig, inviterer ikke folk som ikke tåler at jeg sminker meg eller hakker litt løk mens de er her. Folk som er for sene uten å si fra derimot, da blir jeg ordentlig lei meg, lurer på om de kanskje ikke gidder å komme i det hele tatt etc. Og dessuten blir maten kald og/eller overkokt. Respektløst.
<3 StørsteØnske <3 Skrevet 1. januar 2013 #16 Skrevet 1. januar 2013 At folk kommer litt sent, som 5-15min er ok. Men mener de bør si i fra om de skal komme på middag og er over 15min for sent. Det som er forferdelig er når folk kommer alt for tidlig, slik som 30-60 min tidligere. Da blir jeg fort stressa uansett hvor klar eller ikke vi er, middagen er jo ikke klar så tidlig...
Miss Chocolate Skrevet 1. januar 2013 #17 Skrevet 1. januar 2013 Må innrømme at jeg blir stresset både av de som kommer for tidlig og alt for sent... Mitt nyttårforsett er å være mindre stresset
holahopp Skrevet 1. januar 2013 #18 Skrevet 1. januar 2013 Vennene mine kommer alltid for sent eller noen av de hvertfall. Når det står at maten serveres ett klokkeslett og de kommer for sent er så irriterende. Liker å servere maten varm. Er alltid ferdig med å stelle meg dekke på alt en gid stund før gjester kommer. Kommer alltid litt for tidlig selv, spør og alltid om jeg skal hjelpe. Hater å være forsinket...
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. januar 2013 #19 Skrevet 1. januar 2013 Det er like uhøflig å komme for tidlig som å komme for sent. Begge deler er irriterende, men det verste er de som kommer for tidlig og dermed forstyrrer tillagingen og ødelegger mine 5 minutter til å puste ut og ta på litt lepestift eller børste håret eller noe sånn. Faktisk så er det høflig å komme 2-5 minutter for sent til en middags invitasjon. De som kommer for sent, ødelegger mest for seg selv. Selskap hos oss starter så og si alltid med en liten drink og litt snacks når gjestene kommer og så spiser vi til planlagt tid som vanligvis er 20-30 minutter etter at gjestene er invitert, og er det noen som ikke har kommet, så begynner vi likevel. Vi hadde noen venner som alltid kommer for sent, men etter å ha kommet etter at vi hadde begynt å spise en gang, ble det slutt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå