Gå til innhold

Litt oppgitt over revmatalogen, langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over en mnd siden var jeg hos revmatalog på Diakonhjemmet. Jeg har hatt diagnosen barneleddgikt siden jeg var 4 år. Klart meg bra med lite plager opp gjennom åra. Grunnen til at jeg nå var hos revmatalogen var at jeg for ca 1,5 år siden ble ille plaget med ene kneet mitt. Har ikke hat to sammenhengende smertefrie dager siden da. I sommer sendte fastlegen meg til Diakonhjemmet. Var der to ganger på kort tid og siden kortison og tapping av vann ikke hjalp og psymptomene ikke stemte med barneleddgikten ble det bestemt at jeg skulle ta MR av kneet. Derfor var jeg hos revmatalogen for litt over en mnd. siden, for å få svar på MRen. Dama ga meg beskjed om at jeg hadde artrose og at maset ikke var noe å gjøre med. Menisken var vist heller ikke helt bra. Jeg ble jo fortvilet for smertene er helt jævlige og holder meg våken om natta. Tvang gjennom at noe måtte gjøres, så hun søkte meg videre til revmakirurge. fikk beskjed om at jeg ikke måtte regne med og høre fra dem nei. Tok også opp med henne div. andre plager jeg har og som minner veldig om de samme plagene moren min med fibromyalgi. Mens jeg satt ser i stolen med tykk vinterjakke på begynte hun klemme på armene mine. Så vidt jeg kjente gjennom jakka at hun tok på meg. Jeg ble helt satt ut, noe jeg skjelden blir. Fikk beskjed om at den diagnosen hadde jeg ikke og det er heller ingen diagnose man vil ha. Jeg fikk svart at jeg vil IKKE ha den, men har jeg den vil jeg vite det.

I allefall. Innen en uke fikk jeg brev fra revmakirurgen om at jeg var på prioritert liste. Uken etter det ringer dem og har ledig time til meg. Og der ble det bestemt at jeg skulle meniskopereres og dem skulle skrape ut betente slimhinner. Dette for å prøve å utsette å sette inn kneprotese. Ergo var det mer alvorlig enn revmatalogen skulle ha det til.

En annen ting jeg reagerer på er at noen dager etter jeg var hos revmatalogen kom det brev på digiposten min, samm som fastlegen min har fått. Der står det at jeg mest sannsynlig har en lett fibromyalgi. Det var jo ikke det jeg ble fortalt.

Nå sitter jeg her og er knapt gangbar pga. kneet og bare venter på en operasjonsdato. Samtidig har jeg i 6 uker vært 50% sykemeldt av fastlegen samt at jeg fikk glucosamin av denne. Det hjalp helt frem til jul. Nå har jeg like jævlig vondt igjen. Neste uke må jeg begynne å jobbe 100% igjen. Sjefen min på jobben skjønner ikke dette med vondtene og jeg orker ikke å forklare han det en gang til, så da blir det jobb for fullt igjen. Dessuten har jeg på 50% gjort så og si alt jeg skulle gjort på100%. Så og si ingen lette av arbeidsmengden. Stresset meg halvt ihjel for å rekke alt.

Nå i jula har jeg omentrendt vært lenket fast hjemme. Tør ikke gå tur med bikkja pga. At det er glatt. Tvang meg til å gå morraturen i dag, men endte med en kort tur, tårer og har siden det sittet i sofaen. Halter og har nå fått vondt i det andre kneet også. Har artrose der også men ikke så ille som det andre. Ryggen min verker også. Alt er rett og slett BÆSJ!!!

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men måtte bare syte litt... Kommer aldri til å godta en time til hos den revmatalogen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare sende deg litt sympati og en god bedring klem. Har kronisk syke i nær familie, vet hvor tøft det kan være.... Ønsker deg et godt nyttår, og håper virkelig du får den behandlingen du skal ha og diagnosen som er riktig.. Enten det er fibro eller ikke..

Stor nyttårsklem til deg!

Skrevet

Takk... Føles som jeg skal bli sprø snart. Er så mye jeg skulle gjort men ikke får gjort. Føler meg lenket fast hjemme pga kneet. Ingen lange turer i skog og mark med bikkja eller på ski. Ingen shoppingrurer på senter som jeg elsker. Alt jeg får gjort er pusle litt i heimen med småting, lese og se på tv. Kjeder meg stort. Blakk er jeg også så får ikke shopper hobbystæsj på nettet heller.

Anonym poster: 9a32f26be858200295f0c23e2a34b214

Skrevet

Takk... Føles som jeg skal bli sprø snart. Er så mye jeg skulle gjort men ikke får gjort. Føler meg lenket fast hjemme pga kneet. Ingen lange turer i skog og mark med bikkja eller på ski. Ingen shoppingrurer på senter som jeg elsker. Alt jeg får gjort er pusle litt i heimen med småting, lese og se på tv. Kjeder meg stort. Blakk er jeg også så får ikke shopper hobbystæsj på nettet heller.

Anonym poster: 9a32f26be858200295f0c23e2a34b214

Huff så vond situasjon du er kommet i.... Håper inderlig du klarer å se lyst på ting, så det ikke blir en vond sirkel... Sånn hjemmearbeid blir en fort lei om det ikke er en hobby.. :)

Og den jobbsituasjonen skulle du også gjort noe med, du er jo ikke i stand til å jobbe hundre prosent, hverken i 50 eller 100 prosent.. Har du noen på jobben du kan bruke til å snakke for deg? Organisert eller tillitsvalgt el? Gode tanker sendes din vei, og igjen, godt nyttår.. :)

Skrevet

Huff da!! Ikke en veldig heldig situasjon du er i. Jeg har også leddgikt, fikk det rett etter jeg fylte 18år, nå er jeg 23. Gått på cellegift i 4 og et halvtår ca. Sluttet i sommer pga vi ville bli gravide. Har det værre nå uten medisiner selvfølgelig. Men jeg har en veldig hyggelig revmatolog, som hjelper meg uansett hva. Alltid en løsning på noe, og sier målet hans er at jeg skal klare meg mest mulig som før sykdommen kom.

Så jeg skjønner hvordan du har det! Og det er virkelig noe herk :(

Skrevet

God bedring til deg! Håper du snart blir bedre. Føler med deg det er ikke godt å ha vondt. Har selv en meget plaget liten 4 åring, hun sliter veldig om dagen.

Anonym poster: ce67c9e362e055d17fc4adfd267b98b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...