Serepta Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Venter et par sko fra utlandet som skulle vært levert før jul. Og i dag lå det en lapp i postkassen datert 31/12 hvor det står : Vi har vært her- du var ikke tilstede. Huset er ti meter fra postkassen, og vi har vært hjemme i hele dag. Men de har ikke forsøkt å ringe på. Må selv dra til postkontoret for å hente på onsdag, men blit litt irritert. Har også opplevd å få sånn lapp tidligere selv om vi har vært hjemme. Flere ?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Ja, mange ganger! Men jeg har ikke blitt s irritert da:) Anonym poster: 6fc48090916aac0d4c162c57db265345
Kortslutning Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Dessverre er det typisk posten. Den dagen Posten Norge får konkurranse, å skal jeg aldri bruke de igjen! De har rotet bort to pakker som er sendt til meg, brukt 3 mnd på å sende 2 pakker til Oslo og rotet bort flere brev. Dessverre er det mange utro tjenere i Posten, og mye forsvinner:( Og ja, jeg har opplevd akkurat det du beskriver. De gidder ikke å ringe på døra tydeligvis:(
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 Jeg har vært irritert på posten mange ganger Mye som har forsvunnet, og når jeg pratet med de,sa de at man må forvente at 10% av alt man sender forsvinner. God kundeservice Anonym poster: 2f4c55f6a78eda0ba94de7a673b4b118
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Venter et par sko fra utlandet som skulle vært levert før jul. Og i dag lå det en lapp i postkassen datert 31/12 hvor det står : Vi har vært her- du var ikke tilstede. Huset er ti meter fra postkassen, og vi har vært hjemme i hele dag. Men de har ikke forsøkt å ringe på. Må selv dra til postkontoret for å hente på onsdag, men blit litt irritert. Har også opplevd å få sånn lapp tidligere selv om vi har vært hjemme. Flere ? Hvor langt bor du fra nærmeste postkontor/post i butikk ? Det finst regler som postbudet skal forholde seg til og en av tingene er avstanden fra din adresse til nærmeste postkontor/post i butikk. André ting som spiller inn er om sendingen ikke er sendt som pakke men som brev/klump og er for stor til å gå i postkassen din. Er den det får du kun en lapp i posten og du må hente det selv på nærmeste postkontor eller post i butikk. Anonym poster: 542919dee6017385c68a196b4a660c56
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #6 Skrevet 31. desember 2012 Her har dem alltid ringt på, og jeg har somregel vært hjemme. Jeg synes hvertfall dem er flink, men kan jo hende noen er for feige Anonym poster: 9751f4b30f26f35c81ad8d0f64424192
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Venter et par sko fra utlandet som skulle vært levert før jul. Og i dag lå det en lapp i postkassen datert 31/12 hvor det står : Vi har vært her- du var ikke tilstede. Huset er ti meter fra postkassen, og vi har vært hjemme i hele dag. Men de har ikke forsøkt å ringe på. Må selv dra til postkontoret for å hente på onsdag, men blit litt irritert. Har også opplevd å få sånn lapp tidligere selv om vi har vært hjemme. Flere ? Hvor langt bor du fra nærmeste postkontor/post i butikk ? Det finst regler som postbudet skal forholde seg til og en av tingene er avstanden fra din adresse til nærmeste postkontor/post i butikk. André ting som spiller inn er om sendingen ikke er sendt som pakke men som brev/klump og er for stor til å gå i postkassen din. Er den det får du kun en lapp i posten og du må hente det selv på nærmeste postkontor eller post i butikk. Anonym poster: 542919dee6017385c68a196b4a660c56 Den er sendt som pakke, dør til dør via US mail. Og det er ikke en vanlig hentelapp jeg har fått, men en lapp som sier at de har vært på døra mi, noe de IKKE har. Anonym poster: 51170e2a1d458bdb81baba713d3e840c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 Det har skjedd meg også. Ikke et fotspor i snøen, men postbudet hadde liksom vert der. Anonym poster: 2327ad57a39a2256fde0da7dd918ebcd
Elina Skrevet 31. desember 2012 #9 Skrevet 31. desember 2012 Ja, har opplevd det litt for mange ganger med posten. Sist gang var nå før jul, da var det egentlig DHL som det ble sendt igjennom. Siden de har lagt ned kontoret sitt her i byen så ble det videresendt igjennom posten med nytt sporingsnummer. Jeg så postbilen var her men de kom ikke til døra og ingen lapp i postkassa heller. Men på sporinga på nett så sto det at de hadde vært her og at ingen var hjemme. Så jeg ringte DHL og ga beskjed om at jeg sto og så på når postbilen var her, men kom ikke til døra. Pakken kom med postmannen på dagen etter (lørdag, trodde ikke de leverte pakker da) Etterpå så sjekket jeg på nett, da sto det at den ikke ble levert på fredag fordi de ikke hadde kapasitet Greit nok det, så lenge de ikke lyver om at de har vært her og at vi ikke var hjemme Så det nytter å klage, så klag til de pakken sendes igjennom
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #10 Skrevet 31. desember 2012 Ja fått slik lapp flere ganger enda jeg da hadde vært hjemme og ingen hadde ringt på den dagen. Dårlig. Anonym poster: b5adebe7083bfa32217cefce23359686
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #11 Skrevet 31. desember 2012 Det er et skikkelig kjeltringpakk som jobber i Posten. De drar hjem med ganske mye gitt. Det var nylig en artikkel om en postansatt som stjal kort og pinkoder. Makan! Anonym poster: 318ad95940fdbece220faec1ae4f54cd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #12 Skrevet 31. desember 2012 Det er helt vanlig. Vi har landpostbud som skal ta med seg pakkene våre, men gjør vanligvis ikke det. Av og til venter jeg jo på pakker, sporer dem og gleder meg til at de skal komme, og da har det hendt (flere ganger) at jeg står ved postkassa og venter når postbudet kommer. Pakke? Nei. Jeg henter pakken selv, klager til posten, neste pakke blir levert på døra og så sklir det ut igjen med "Forsøkt levert"-lapper. Men hey, vi har mange flotte landpostbud her som gjør en kjempegod jobb! Kanskje skulle de hatt samme person på samme rute hele tiden, så hadde dette vært et mindre problem! Anonym poster: 1fc1eec7763c8bee1e3601f4965c1ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå