Gå til innhold

Holdt dere kjønn hemmelig under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller fortalte dere det (om dere visste det selvsagt?)

Forrige gang var vi åpen, men denne gangen vurderer vi å ikke fortelle det før fødsel. Er det mulig å holde tett? Og hva tenker du om det? Vi kommer til å fortelle at det ikke var mulig å se på UL og at vi ikke vil ta noen ekstra for å vite det.

Anonym poster: ab82b532516cecaaa51126487160ef59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt det hemmelig for jeg ønsket ikke noen rosa klær :D

Fikk masse fint i grønt, brunt, blått osv. Det var deilig!!

Anonym poster: 881c054d1f301a566f8c077f59bc474b

Gjest Julia1984
Skrevet

Planen var å holde det hemmelig......men klarte jo ikke det;-).......

Skrevet

Vi fortalte det... Ser ikke helt poenget med å ikke fortelle det når dere vet det, er jo bare hyggelig å snakke om det med andre. Jeg tenker at enten velger vi å ikke vite det eller å få vite kjønn og være åpen om det til andre.

Anonym poster: 78ba86c034208071f9b2d831e011ce2d

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg holdt det hemmelig en stund. Ville ikke ha masse blått tøy med Cars og dødningehoder på. Og jeg møtte en del "Jeg håper du får jente", så jeg orket ikke å takle andres skuffelse over gutt i magen. Jeg gledet meg jo selv, og ville heller ha gutt enn jente :P

Skrevet

Jeg ønsket meg gutt, noe jeg sa til familien da de fikk vite at jeg var gravid. Sa hvilket navn jeg håpet på å få bruke. Da jeg ringte hjem etter ul, spurte de bare hvordan han "navn" har det. ;) Fikk aldri noen carsting, men faktisk mye brunt og hvitt.

Skrevet

Vi holdt det hemmelig nå sist. Kun jeg og mannen som viste det. Både familie og venner vite at vi viste. Var vår lille hemmelighet :)

Skrevet

Hadde aldri klart å holde det hemmelig .-)

Skrevet

Fortalte det begge ganger.

Med første måtte vi ta en ekstra ul for å finne det ur.

Skrevet

vi har fortalt slekta om hvilket kjønn vi venter begge svangerskapene:) har familie som strikker fulle klesskap med fine klær til sitt kommende barnebarn/oldebarn, alle har litt meninger om navn, og i det hele tatt..:)

Hadde ikke greid å holdt det hemmelig heller, må jeg innrømme:)

Skrevet

Med denne i magen vet vi ikke kjønnet, noe jeg syntes er veldig moro ;-) kjenner jeg er spent for å se hvs som gjemmer seg der inne..

Skrevet

Vi visste det og fortalte det.

Syns at det er utrolig teit å vite det og ikke ville fortelle det og si det som grunnen "Vi vil holde det for oss selv". Da må jeg bare smile, noen tror at solen går rundt dem (noe den ikke gjør). Da er det best å si at man ikke vet selv.

Anonym poster: f6d5e7708912eb3189a3a6f299184a0a

Skrevet

Halve gleden er jo å fortelle det synes jeg :) Hadde aldri klart å holde noe slikt hemmelig, da er det bedre å si ifra at man feks ikke liker typiske jenterosa eller gutteblå farger.

Skrevet

Vi har visst det, og vi har delt det med andre. Ser ikke at noen bryr seg så veldig mye fra ellertil om vi fikk jente eller gutt. Er ikke så fryktelig opptatt av hva alle andre får.

Anonym poster: 7d8fc907813ea161bae36427fba37a36

Skrevet

Er det ikke merkelig og vanskelig å måtte si den når dere vet at det er han eller hun? Det må være lett å forsnakke seg.

Skrevet

Vi visste det og sa at vi ikke visste det 100% fordi jeg var redd for at det skulle kommer en gutt ut i stedet og vi hadde masse rosa tøy evnt. Men det var ikke noe problem det :) De første str hadde vi mye nøytralt (fikk noe rosa ved fødsel), og så kjøpte vi/arvet vi rosa etterhvert :)

Skrevet

Har fortalt i alle svangerskapene :) Kunne aldri holdt noe slikt hemmelig og liker å planlegge litt mht farge på klær, utstyr osv :) Det meste er nøytralt da, sort barnevogn og bilsete f.eks :)

Skrevet

Vi visste ikke med førstemann og jeg ville ikke vite med andremann heller. Men så ble jeg overtalt da.. Men da ble det på betingelse å ikke si det til noen. Det er absolutt ikke noe problem - men jeg hadde aldri sagt 'ja, vi vet hva det blir og vil ikke si det til noen'. Ingen vet at vi vet, og siden vi ikke visste sist gang er det ingen som har noen grunn til å tro at vi vet. Jeg syns det er enklere at ingen vet kjønn, det spiller jo uansett ingen rolle hva det er! Også har jeg noen i familien som ikke ville vite hva det blir og hvis noen vet så er det stør sjanse for at det kommer den som ikke vil vite for øret :)

Men som sagt, ikke vanskelig å holde den hemmeligheten. Vi spekulerer sammen med de andre og diskuterer navn på generelt grunnlag :)

Skrevet

Vi visste kjønn og fortalte til alle. Neste gang vil vi ikke vite, blir litt rart men spennende.

Skrevet
Vi visste det og fortalte det. Syns at det er utrolig teit å vite det og ikke ville fortelle det og si det som grunnen "Vi vil holde det for oss selv". Da må jeg bare smile, noen tror at solen går rundt dem (noe den ikke gjør). Da er det best å si at man ikke vet selv. Anonym poster: f6d5e7708912eb3189a3a6f299184a0a

Sånn tenker jeg også. Samme når noen har bestemt navn, men vil "holde det hemmelig" mens de smiler lurt. Også kommer ungen og får et navn godt inne på topp 10-lista.. Blir bare dumt, og om man anser seg som en nær venn så blir man faktisk litt såra når man ikke får vite. Har ei venninne som holdt navnet til sin hemmelig. Men nå som jeg er gravid så lurer hun på om vi har bestemt navn???!! .. Er hun så viktig at hun kan hemmeligholde navn mens jeg ikke kan gjøre det?

Anonym poster: c68dc749105639c9327f8e45010f653e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...