Optatium Skrevet 17. januar 2013 #26 Skrevet 17. januar 2013 Takk Vi får prøve å holde litt sammen her, dere er de eneste jeg har i denne situasjonen Ønsker alle masse lykke til! Håper vi blir mange tjukkeberter mot jul Klart vi må holde sammen Har ingen rundt meg som har gått gjennom dette jeg heller. Bare venninner som har fått det til eller som ikke har begynt å prøve. Prater en del med en kollega om dette, hun har riktignok ikke hatt disse problemene selv, men kjenner noen som har. Godt å prate med noen i samme situasjon
Fiemamma Skrevet 17. januar 2013 #27 Skrevet 17. januar 2013 Jepp Ringte klinikken i dag. Spraystart med Synarela i slutten av februar her Neste tr ventes rundt 8.feb så ringer inn da Får laaangt regime og har ikke uttak og innsett før april.. Får håpe mars går fort! Jeg er klar for en sommer hengende rundt toalettet! Kjøpte meg gravid-vitaminer og jern i dag, tatt første dose Skal ut å trene og mosjonere hver dag. Ååååh dette blir så sinnssykt spennende! Fikk meg endelig jobb i dag også, etter å ha søkt og søkt siden i sommer!! Er meget lykkelig Måtte det klaffe på første forsøk!!
Optatium Skrevet 17. januar 2013 #28 Skrevet 17. januar 2013 OJOJOJ Fie, så mye som skjer!! Gratulerer masse med jobb!! Aner ingenting om det blir langt eller kort regime jeg, har ikke fått noen annen beskjed enn om å følge med på mensen fremover. Fikk beskjed om at det kunne bli lett å overstimulere meg på grunn av store follikler på innvendig ul, men aner ikke hva det vil ha å si for regimene. Har en del gravidvitaminer og folsyre o.l. liggende fra vår prøvetid med naturmetoden. Regner med å hive innpå etterhvert
mammadrøm Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #29 Skrevet 22. januar 2013 I dag fikk vi brev fra riksen om at henvisningen vår var mottatt:-) Da er vi iallefall ett skritt nærmere... Nå er det bare å vente på innkalling til forsamtale- håper den kommer raskt!!
Optatium Skrevet 23. januar 2013 #30 Skrevet 23. januar 2013 Gratulerer til mammadrøm også! Jeg går bare å venter på den månedlige. Tenker at da er jeg liksom ett skritt nærmere en periode vi kan prøve i
mammadrøm Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #31 Skrevet 23. januar 2013 Takk! Rart hvor fornøyd man kan bli av bare et lite brev...:-) Nytt brev fra riksen i dag. Jeg må ta en blodprøve til(amh) og mannen min må ta en sædrpøve på riksen. Gjett om vi skal ta de prøvene raskt;-) Håper den månedlige kommer snart, Optatium:-)
Januar-spirer <3 Skrevet 23. januar 2013 #32 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Så spennende tid det er fremover, mammadrøm. Jeg tok amh i desember og om en uke skal vi til vår første time på Riksen. Mannen min slipper unna flere prøver da han er steril. Dermed er det donor på oss, men min mann fikk også innkalling til første time. Jeg har vært i lykkerus siden brevet med innkallingene kom og nå drømmer jeg om Oslo og Riksen omtrent hver natt. Er jo SÅ spent på hva som skal skje da om hvilken info vi vil få. Endret 23. januar 2013 av Venter og lengter
mammadrøm Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #33 Skrevet 23. januar 2013 Så spennende da, venter og lengter:-) Skjønner godt at du er spent og i lykkerus! Godt å komme i gang. Gi oss gjerne en tilbakemelding om hvordan samtalen gikk! Masse lykke til:-)
Optatium Skrevet 24. januar 2013 #34 Skrevet 24. januar 2013 Så spennende tid det er fremover, mammadrøm. Jeg tok amh i desember og om en uke skal vi til vår første time på Riksen. Mannen min slipper unna flere prøver da han er steril. Dermed er det donor på oss, men min mann fikk også innkalling til første time. Jeg har vært i lykkerus siden brevet med innkallingene kom og nå drømmer jeg om Oslo og Riksen omtrent hver natt. Er jo SÅ spent på hva som skal skje da om hvilken info vi vil få. Da er vi i samme båt! Min mann er også steril, så vi skal også ha donor ved Riksen. Vær obs på at mannen alltid må være med, og hvis han ikke er med på han ha underskrevet at han vil ha barn fortsatt. Siden Riksen ikke kan vite om samlivsbrudd var de ganske strenge om det der. Jeg var faktisk (av en eller annen snodig grunn) ikke forberedt på at jeg måtte ta innvendig ultralyd på forsamtale, men da kan jeg jo nevne det her i tilfelle det er fler som ikke har fått det med seg
Januar-spirer <3 Skrevet 24. januar 2013 #35 Skrevet 24. januar 2013 Så spennende tid det er fremover, mammadrøm. Jeg tok amh i desember og om en uke skal vi til vår første time på Riksen. Mannen min slipper unna flere prøver da han er steril. Dermed er det donor på oss, men min mann fikk også innkalling til første time. Jeg har vært i lykkerus siden brevet med innkallingene kom og nå drømmer jeg om Oslo og Riksen omtrent hver natt. Er jo SÅ spent på hva som skal skje da om hvilken info vi vil få. Da er vi i samme båt! Min mann er også steril, så vi skal også ha donor ved Riksen. Vær obs på at mannen alltid må være med, og hvis han ikke er med på han ha underskrevet at han vil ha barn fortsatt. Siden Riksen ikke kan vite om samlivsbrudd var de ganske strenge om det der. Jeg var faktisk (av en eller annen snodig grunn) ikke forberedt på at jeg måtte ta innvendig ultralyd på forsamtale, men da kan jeg jo nevne det her i tilfelle det er fler som ikke har fått det med seg Går helt fint at mannen må være med, regner da med at han også vil få bekreftelser for oppmøte. Å at Helfo dekker reise, untatt egenandel, for han også. Bor i nord-norge så må med fly. Takk for info om innvendig ul. Greit å være forberedt på det.
Optatium Skrevet 24. januar 2013 #36 Skrevet 24. januar 2013 Venter og lengter: er det ingen sykehus som kan hjelpe dere nærmere der dere bor, eller har dere valgt Riksen? Bare tenkte det måtte være slitsomt å reise så langt.. Her har mensen kommet med full rulle, har kraftigere smerter når jeg ikke går på p-piller.. savner det litt Så da er det vel bare to-tre runder til før vi faktisk skal prøve
Januar-spirer <3 Skrevet 24. januar 2013 #37 Skrevet 24. januar 2013 Venter og lengter: er det ingen sykehus som kan hjelpe dere nærmere der dere bor, eller har dere valgt Riksen? Bare tenkte det måtte være slitsomt å reise så langt.. Her har mensen kommet med full rulle, har kraftigere smerter når jeg ikke går på p-piller.. savner det litt Så da er det vel bare to-tre runder til før vi faktisk skal prøve Er bare Riksen og Haugesund som har donor-behandlingi det offentlige, så da må vi nok reise så langt. Nærmer seg jo for dere da hvis det er bare 2 -3 ganger med tr før dere er i gang. Håper det går fort til vi også er i gang
benne929 Skrevet 25. januar 2013 #38 Skrevet 25. januar 2013 Hei=) Vi skal også inn til samtale i slutten av januar i haugesund.. Vi har vært prøvere i litt over 2 år nå, med mangen kjemiske. Jeg gleder meg til samtalen og hva de sier til alle spørsmålene mine:) Håper at 2013 blir året for oss alle <3 Er spent, og redd...
mammadrøm Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #39 Skrevet 26. januar 2013 Hei benne929:-) Så spennende med samtale innen kort tid! Lykke til:-) Måtte 2013 bli året for oss alle ja<3
Optatium Skrevet 26. januar 2013 #40 Skrevet 26. januar 2013 Venter og lengter: er det ingen sykehus som kan hjelpe dere nærmere der dere bor, eller har dere valgt Riksen? Bare tenkte det måtte være slitsomt å reise så langt.. Her har mensen kommet med full rulle, har kraftigere smerter når jeg ikke går på p-piller.. savner det litt Så da er det vel bare to-tre runder til før vi faktisk skal prøve Er bare Riksen og Haugesund som har donor-behandlingi det offentlige, så da må vi nok reise så langt. Nærmer seg jo for dere da hvis det er bare 2 -3 ganger med tr før dere er i gang. Håper det går fort til vi også er i gang Ah da skjønner jeg Vi har fått beskjed om at vi får komme inn i mars, men siden vi skal bort en periode i den måneden, må vi nok vente til april. men da er det bare 2-3 tr igjen, og det er HELT greit Hei Benne929! Lykke til:)
Januar-spirer <3 Skrevet 27. januar 2013 #41 Skrevet 27. januar 2013 Venter og lengter: er det ingen sykehus som kan hjelpe dere nærmere der dere bor, eller har dere valgt Riksen? Bare tenkte det måtte være slitsomt å reise så langt.. Her har mensen kommet med full rulle, har kraftigere smerter når jeg ikke går på p-piller.. savner det litt Så da er det vel bare to-tre runder til før vi faktisk skal prøve Er bare Riksen og Haugesund som har donor-behandlingi det offentlige, så da må vi nok reise så langt. Nærmer seg jo for dere da hvis det er bare 2 -3 ganger med tr før dere er i gang. Håper det går fort til vi også er i gang Ah da skjønner jeg Vi har fått beskjed om at vi får komme inn i mars, men siden vi skal bort en periode i den måneden, må vi nok vente til april. men da er det bare 2-3 tr igjen, og det er HELT greit Hei Benne929! Lykke til:) Blir lange dager på reise for oss, må dra hjemmefra ca 0430 og vil ikke være hjemme igjen før ca 2400, men det går helt fint det. Må bare tenke på det positive, en Oslo-tur og forhåpentligvis en liten spire etterhvert <3 Dere var til forsamtale i desemer eller? Hvis det, og det tar ca like "lang" tid for oss kan vi kanskje vente oppstart april / mai en gang. Satser da på 2014-baby på både oss og dere da
Optatium Skrevet 28. januar 2013 #42 Skrevet 28. januar 2013 Venter og lengter: Vi var på samtale i desember ja. Da var det tydeligvis ca fire måneders ventetid. De hadde litt å ta igjen etter at laben hadde vært stengt en stund. 2014 baby er det klart det blir, på hele tråden
Januar-spirer <3 Skrevet 28. januar 2013 #43 Skrevet 28. januar 2013 Er ikke så ille med ca 4 mnd ventetid. Da vi begynte denne prosessen med donor leste jeg en eller annen plass at det kunne ta 1- 2 år før man fikk begynne. Kanskje dem mente fra utredning startet? Er iallfall 2 år siden vi begynte med det. Tok sin tid å komme inn på det lokale sykehuset her. Gleder meg virkelig til å komme i gang nå. Gleder meg så til forsamtalen, går med sommerfugler i magen hele tiden
Lennis83 Skrevet 28. januar 2013 #44 Skrevet 28. januar 2013 Vi skal på første samtale i morgen tidlig, blir så spennede Jeg er litt overvektig så er redd for at jeg blir bedt om å gå ned i vekt før evt. ivf Men det er verdens beste grunn til å gå ned i vekt ihvertfall
Optatium Skrevet 28. januar 2013 #45 Skrevet 28. januar 2013 Lennis83: så spennende Jeg er også litt overvektig, fikk ikke beskjed om å slanke meg. Men jeg prøver nå litt uansett
Januar-spirer <3 Skrevet 29. januar 2013 #46 Skrevet 29. januar 2013 Så spennende Lennis83 Håper det gikk bra på samtalen:) Vi skal nå på torsdag. Optatium: Måtte du veies når du var til samtale? Er så nervøs for det siden jeg har lagt på meg litt igjen. Er nå ca 2 kg over max-vekt. Håper dem ikke sier jeg må ta dem av, å så komme nedover for veiing igjen før vi får startet. Men dem skal av igjen uansett + noen kg til
mammadrøm Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #47 Skrevet 29. januar 2013 F i hel"%¤#%&// Tror du ikke med vår uflaks at når vi kom til riksen i dag for å levere sædprøven(som var holdt kroppstemperert i bh`n min på vei til sykehuset) så var sædmaskinen dems ødelagt!!!!!!!!!!!! 3 nye uker må vi vente for å ta ny prøve.......... blir gal av denne ventingen!
Lennis83 Skrevet 29. januar 2013 #48 Skrevet 29. januar 2013 Hei! Samtalen gikk veldig bra i dag, slapp å veie med og hun sa ingenting om vekten min. Jeg har veldig uregelmessige sykluser så nå i første omgang så skal vi prøve å få fart på den med provera i 3 mnd også skal jeg ta masse blodprøver på torsdag. For det viktigste nå var å få eggeløsningen igang Også skal jeg tilbake om 6 mnd for videre utredning og da blir det muligens en kikhullsoperasjon om ikke syklusen har stabilisert seg. Sambo fikk også henvisning til å ta sædprøve Nå er vi ihvertfall igang!
Januar-spirer <3 Skrevet 29. januar 2013 #49 Skrevet 29. januar 2013 Så bra at samtalen gikk bra og at dem ikke sa noe om vekten Da er dere iallfall i gang Jeg hadde kikhullsoperasjon høsten 2011, som en del av utredningen vår. Gikk helt fint det. Inn og ut samme dag. Var sykemeldt 2 uker etterpå pga jobbsituasjonen ikke passet med øm mage. Håper det ordner seg fort for deg med eggløsningen:)
Optatium Skrevet 29. januar 2013 #50 Skrevet 29. januar 2013 Venter og lengter: Nei, måtte ikke veies, men hun spurte om vekten min. Sa ingenting på det etterpå. mammadrøm: NEI NEI! Så utrolig kjedelig!! Men er det ikke typisk sier jeg bare... Lennis83: Da blir det litt venting på deg og da Men kikkhulls er ikke noe problem, hadde min i november 2012.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå