Gå til innhold

oss som venter på innkalling...

Anbefalte innlegg

Vi har sendt henvisning til riksen for icsi nå i desember. Nå går jeg bare å venter på brev om godkjent søknad, innkalling til forsamtale og deretter oppstart. Leenge å vente.....Noen flere som er samme sted i prosessen som har lyst til å skravle litt? Leser på andre forum her inne, og blir så utålmodig etter å komme i gang jeg også:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144004286-oss-som-venter-p%C3%A5-innkalling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei vi skal i Haugesund, søkte i august så inn nå i midten av januar, vil helst prøve operasjon først, sikkert lap ja. Men fikk beskje om at vi skulle snakke om alt då. Så blir spennende høre hva de sier. Hvor lang ventetid er det på vimsen? Er dere førstegangsprøvere? Det er vi:)

oki, blir spennende å høre på første samtale da:-)

Tror det er ca 6 mnd ventetid på riksen, så regner med vi blir innkalt til forsamtale i mars/apr og oppstart juli/aug/sep... Gleder oss til å komme i gang!

Vi er førstegangsprøvere ja. Mens vi venter på innkalling er målet mitt å få en sunnere livsstil, med mer trening og sunnere kosthold. Jeg er et godt stykke under bmi-kravet, men har litt å ta av lell.

Gi en oppdatering når dere har vært på samtalen da- og lykke til!!

Hei :) hatt en pause fra forumet en stund etter graviditet og fødsel, er tilbake nå da vi har søkt Riksen om søskenforsøk!

Har reservert forsøk i mai nå, så er veldig spent på å komme igang igjen!

Det føles lenge å vente, men når man først er innkalt så går ukene veldig raskt! Bare å glede og "grue" seg :)

Annonse

Hei sommerhåp<3! Så hyggelig at du har fått det til før og skal igang igjen nå:-) Liker å høre suksesshistorier, det gir håp!

Hvordan søker man forresten om søskenforsøk og hvordan reservere forsøk? he he, jeg er i gang med å prøve på nr 1 og driver allerede å grubler på hvordan søskenforsøk foregår.... Mye spørsmål og ting man kan lure på i dette gamet!

Er like spent nå som sist merker jeg :)

Ble gravid etter to forsøk sist, har nå en på halvannet år løpende rundt her. Så det er verdt alt strevet og alle sprøytene ;)

Man sender bare en mail/ brev og booker inn når man ønsker søskenforsøk ut fra ventelisten, så da slipper man all ventingen hos lege og div papirer. Må gjennom et par undersøkelser i forkant av selve forsøket, men det er ikke så omfattende som første forsøket.

Lykke til fremover, du får oppdatere når du har hørt noe mer da :)

• 2 uker senere...

Nå har vi vert på samtale og var mye info vi fikk:) men fikk beskjed om å gå ned noen kg før første forsøk så må blir det full slanking, ikke lett men får ikke begynne før jeg har tatt av minst 5 kg. Så blir det å ringe inn og starte på medisiner. Blir nok ikke at vi prøver før juni trur jeg. Men spennende tid og litt skummelt og syns jeg at snart skal det skje:)

Så spennende med samtale, og sikkert godt å være i gang med prosessen. Har lest at sykehusene har visse krav til bmi ja, håper dette gir deg rett motivasjon til å klare å gå litt ned da:-)

Jeg jobber med saken selv- ikke lett... men hjelper å tenke på hvorfor man må ned!

Vi skal til samtale om ca 2 uker. Blir virkelig spennende. Gleder meg til å komme i gang. Har tatt sin tid da jeg var over BMI-grensen. Vi fikk avslag på søknaden med beskjed om at hvis jeg tok at disse kiloene skulle jeg bare ta kontakt. Nå er jeg 17!! kg lettere og venter på timen som ikke kommer raskt nok. Hehe.. Var forresten de letteste kiloene jeg noen sinne har gått ned. Virkelig motivasjon å tenke på at det var eneste mulighet for å få egne barn.

Annonse

Ja det er jo en bedre motivasjon nå å få gjort noe med kiloene:) men trur det kan bli hardt likevel.... Men det er bare å stå på:) vil jo ha smått etterhvert:)de så det var mer komplikasjoner så kunne oppstå hvis en var for stor og.

Ja, ikke lett med disse kiloene. Har vært de letterste kiloene jag har tatt av nå, men må innrømme at det har vært tøft til tider. Har lagt om kostholdet, teller kalorier og trimmer.. Til tider veldi lei alt som heter kalorier og vært innmari lei av trimturer.. Tenk å kunne sette seg ned å nyte god mat uten å overhode måtte tenke på hvor lang tur jeg nå må gå.

Er under BM-Igrensen nå, men vil fortsatt ned noen kg til, selv om det er vanskeligere med motivasjonen nå. Må bare tvinge meg til å tenke på at for hvert kg ned kan sjansen på å lykkes økes. Ønsket om barn er jo så sterk, og nå er kanskje 4 års prøving snart over. Håper iallfall.

Føler tiden går fra meg hvis ikke. Er 33 år nå, så har jo ikke all verdens tid på meg heller. Og min mann er 43. Huff, vi kommer til å være kjempegamle når det evt bli konfirmasjon for barnet.

Hei jenter :) Slenger meg med her jeg, om enn noe motvillig (nederlag å ikke ha fått det til selv).. Vi venter på neste sskritt fra St. Olavs. Har litt lite kontroll over hvor vi er i prosessen fordi jeg har liksom ikke fått vite hva vi har vært på av samtaler o.l.. Vi ble bare spurt om vi vil begynne i februar når vi var på time (forsamtale?) i nov. Har tatt lap, i september. Vet ikke om det er sendt søknad og hva som har foregått jeg. Har bare møtt til oppsatte samtaler med innvendig ul, samt tatt AMH blodprøve for å regne ut dosering på nedisinene i nov. Skal ringe dem i morgen for å høre hva som skjer og hvor vi er i prosessen.

Sånn privat føler jeg meg grusomt alene med dette, for alle mine venninner og kamerater får til å unnfange på normal måte. Har ingen å snakke med og spørre og dele ting med så er så glad for å ha dere her :) Jeg slanker meg for å gå ned noen kilo og spiser vitaminer og mineraler for gravide og prøvere :) Ligger noen få kilo over perfekt vekt så vil gjerne ned disse :)

Herregud dette blir spennende jenter :D Har prøvd i 20 pp selv, og dette er førstemann for oss..

Vi var på forsamtale på Riksen i desember, etter at jeg hadde lap i november. Der fikk vi beskjed om at vi nok kunne få komme inn i mars, men har ikke fått mer nøyaktig dato.

Fikk et brev i posten der det stod vi var godkjente for behandling.

Det dumme er at i mars kan vi ikke prøve, da har vi en utenlandstur bestilt (vi skulle prøve å ikke la babydrøm overstyre alt i livet vårt, og selvfølgelig får vi tilbud om prøving den ene måneden vi har valgt å gjøre noe annet i livet vårt enn venting). Så blir sikkert/forhåpentligvis da april på oss.

Vi skal ha donor fordi min mann er steril, men legene sier jeg har mange og fine egg. Får bare tro det stemmer :)

Vanskelig å ikke ha noen å snakke med dette om ja, Fie... da er forumet en flott plass og dele og hente erfaringer:-)

Selv har jeg et par venninner og nære kollegaer som har vært gjennom dette, så det er godt å snakke med de!

Så spennende med snarlig oppstart da, optatium! Typisk at man ikke kan når man først får time, men man kan jo ikke sette hele livet på vent heller. Hvor lenge måtte dere vente før dere fikk komme til forsamtale? Vi skal også på riksen, og er klare som bare det etter å bli innkalt!!!

Weee vi har fått brev i dag om at vi er godkjent!! Skal bare ringe inn i morgen og takke ja og ta hepatitt og HIV prøver begge to, pluss passfoto og så får vi vel reseptene etterpå da :D Helt utrolig glad nå! Aldri vært så nære drømmen som nå før, føles helt underbart!!

mammadrøm: Vi ble henvist fra Medicus i Trondheim til Riksen i slutten av oktober, og fikk forsamtale time i starten av desember, ventet seks uker tenker jeg? Alltid sånn i livet syns jeg, man venter og venter, og så slutter man å vente og går litt videre, og da skjer det :P

Gratulerer Fie!! :) Så moro å endelig være i nærheten ;)

Hæ, så kort ventetid? hadde forberedt meg på å vente kanskje 4 mnd før forsamtalen jeg.... Håper vi er like heldige:-)

Var ikke ventetid på samtalen, men det gir jo i grunn litt falske håp, for vi måtte vente fire-fem måneder på selve IVFen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...