Gjest Heartbroken Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Vi bor ganske usentralt til og kjører derfor barn og tenåringer når de skal på kino, trening, besøk utenfor nabolaget osv. Siden vi har vært uten småbarn i mange år har vi som regel alltid kjørt minst en vei når venninnene skal på vift. Vi har syns det har vært helt naturlig iom at vi ikke har hatt små barn som måtte tas hensyn til og har strukket oss langt for å frakte barna. Nå har vi fått baby i hus og trodde faktisk at de andre foreldrene, som etterhvert har fått ganske store barn, fra 8 år og opp, kunne gjøre en innsats som sjåfører - men den gang ei, tydeligvis! I kveld skal fjortisen til en venninne som bor 2-3 km unna. Ikke så langt, men de skal selvsagt ikke gå hjem i 2-3 tiden på nyttårsaften så jeg sendte melding til foreldrene til to andre jenter som også skal dit med spørsmål om de kan hente siden vi har en liten baby i hus og nok kommer til å finne sengen rett etter kl 24 - vi tar den søvnen vi kan få for tiden. Men nei, det kunne de ikke, for de skulle på fest selv. Ikke vet jeg om de er barnefri eller ikke, men spørsmålet om hva de skulle gjort om ikke vår jente skulle bort og vi dermed kan hente melder seg. Skulle de gått hjem langs en mørk landevei uten lys i 2-3 tiden om natten? Hadde de ikke fått lov å dra på fest? At de syns det er helt ok at vi må stå opp midt på natten for å hente jentene når de likevel er våkne og i godt lag skjønner jeg faktisk ikke. Jeg kommer ikke til å lage noe styr, mannen kommer til å stå opp og kjøre bort, det er ikke verre problem enn det, men jeg syns det er lite hensynsfullt! Er jeg urimelig eller hadde andre også reagert på dette?
Februargullet2013 Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 De burde ta hensyn til deg, er jo ikke noe bra og dra ut en liten baby midt på nattan, du bør kanskje prøve mer,de må jo forstå at det er vanskelig med en baby.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Vennene deres er nok blitt bortskjemt og tar det for gitt at dere ordner opp. Du er ikke urimelig, men hva med å heller avtale at datteren deres sover hos venninnen. Og så får de andre ordne seg selv? Det er litt kjipt for hun andre jenta, men kanskje da vil foreldrene ta tak og skjønne at de også må stille litt opp
Gjest Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 (endret) Nei du er ikke urimelig på dette. Dette er et jævla irritasjonmoment om du spør meg!! Det er de samme som kjører hver bidige gang når det er noe, og enkelte foreldre burde ikke ha vært foreldre. Lener seg på andre, at de skal stille opp uansett. Og ingen lar to jentunger i værste fjortisalder gå alene ute i mørken på den tiden av døgnet!! Bra at du tar ansvar iallefall Endret 31. desember 2012 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Hadde sendt meld til de foreldrene å sagt at dere har bare plass til en i bilen siden noen andre skal være med også. Så hadde de vært nøtt til å hente de selv uansett.. Anonym poster: 701a4772a6f4dfbcccf8d1ff987819e3
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #6 Skrevet 31. desember 2012 Helt enig med deg og jeg synes ikke du er urimelig! Kan tenke meg at de er blitt litt for godt vant siden dere "alltid" stiller opp, og at de nå kanskje tenker at siden de har baby i hus så skal de jo være edrue og dermed kan en av dem kjøre... vi skal jo tross alt på fest og drikke..... Jeg ville nok kjørt i natt slik du sier, at mannen står opp igjen. Men tror jeg ville prøvd å ta det opp med dem etter nyttår for å få til en fordeling på kjøringen heretter. Sikkert lettere å ta det opp en annen dag enn den dagen folk skal på fest... Men synes det er merkelig at disse foreldrene tilsynelatende gir sånn blaffen i om fjortisene kommer seg trygt hjem eller ikke på natten - og spesielt en slik natt. Enda godt dere stiller opp! Anonym poster: ca5afafb5bb7f3e7266e5fe79a81e803
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Hent din jente og be de andre foreldrene hente sine. Skaper nok ikke god stemning, men kanskje dem får opp øya. Evt. kan du jo gi beskjed om hva taxi prisene er og at du tar det halve av prisen. Har selv vært den som alltid kjørte og aldri fikk noe igjen. Anonym poster: 61aee46f9d095561c620dec29eccc837
Gjest Filifjonka Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 Jeg har også vært i din situasjon, HI. Jeg tror nr 6 har rett i det hun skriver, at de andre har blitt vant til at dere er der og ordner opp så de slipper. Jeg kan ikke se at du har noen muligheter til å slippe unna uten at de kommer til å anse deg som skikkelig kjip. Du kan selvsagt ordne opp for din jente og la de andre greie seg selv. Faren er bare at de andre foreldrene slett ikke vil se at dere har vært utrolig greie hittil, de vil bare se at dere er utrolig kjipe nå. Som ikke vil fortsette å være sjåfører for hele gjengen.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 31. desember 2012 #9 Skrevet 31. desember 2012 Herregud for noe folk! Dere legger dere tidelig fordi dere har baby, mens de skal jo være ute på farten selv.. Da kunne de stilt med sjåfør, dere får si til de at de får hente egene barn da, siden de fører det slik de gjør :-O
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 31. desember 2012 #10 Skrevet 31. desember 2012 Syns dette var skikkelig dårlig. Tror jeg hadde spurt foreldrene rett ut hva planen deres for døtrene er jeg, om de skal ta taxi eller hva.
Staark Skrevet 31. desember 2012 #11 Skrevet 31. desember 2012 Syns dette var skikkelig dårlig. Tror jeg hadde spurt foreldrene rett ut hva planen deres for døtrene er jeg, om de skal ta taxi eller hva. Det ville jeg også gjort. På dager som idag, ville jeg undersøkt om det er mulig om datteren kan overnatte hos venninnen hun besøker.
Gjest Heartbroken Skrevet 31. desember 2012 #12 Skrevet 31. desember 2012 Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på dette. Vi kommer selvsagt til å ta med oss alle som skal samme vei i natt, det er ikke jentene sin skyld at foreldrene er sløve, men fra nå av skal vi bli mye mer nøye på at vi deler kjøringen rettferdig. Vi har nok skjemt dem bort Det er jo ikke snakk om at vi må ta baby ut for å hente, han sover søtt sammen med mamma, men med mann som jobber offshore kan vi ikke alltid være tilgjengelige lenger. Nå skal jeg ikke la denne lille irritasjonen få ødelegge en koselig nyttårsfeiring og så får jeg bli litt strengere på nyåret Godt nyttår til dere alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå