Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 I julen har jeg måttet bestemt at barna skal gå på rommet og leke .. De vil helst sitte ved siden av meg å mase så dette har ikke vært spesielt populært. De er 7 og 3 år.. Er dette galt av meg? Anonym poster: 490a2b63771d9cbd1ab2b703127abd2e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Nei, det synes jeg ikke er galt. Har gjort dette selv også, av og til. Bedre det, enn at jeg blir sur og irritert av gnaget og maset. Man må da kunne vente at barna leker litt på egenhånd også, ikke bare kneker oppi foreldra. Mine er 5 og snart 3. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d
Eira <3 Familien Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Jeg gjør det samme med treåringen vår. Har vel egentlig gjort det siden i sommer. De har bare godt av å kunne leke litt på egenhånd:) Niesen min på 12år har alltid fått lov av min svigersøster å sitte sammen med oss voksne og det misliker jeg mer å mer. Føler at man må passe på hva man sier hele tiden siden hun sitter med ørene på stilk hele tiden, håper jeg klarer å unngå det med mine barn:)
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #6 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #7 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #8 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Vanligvis er vi jo henholdsvis på jobb og i barnehagen. Men i jula har vi vært hjemme fra jobb og barnehage. Juleferien har nå vart i 10 dager, og enda er det en dag igjen av den (pluss resten av dagen). Sååh, alle våre våkne timer av disse 10 dagene har vi vært sammen. En og annen av disse 10 dagene dog, har jeg bedt barna om å gå på rommet og leke - så da kan vi kanskje trekke fra en time eller tre fordelt over disse dagene. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #9 Skrevet 31. desember 2012 Er bare bra dere gjør det så lenge de faktisk leker da! Gjør det samme her, men her krangler de bare:/ Gleder meg til barna mine skal i bhg/sfo igjen for nå kjeder de seg veldig, og det er grenser hvor mye jeg orker å sitte på gulvet å leke med dem når vi er sammen fra morgen til kveld. Anonym poster: 80acc1663b6915536202088293c3dadb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #10 Skrevet 31. desember 2012 Er bare bra dere gjør det så lenge de faktisk leker da! Gjør det samme her, men her krangler de bare:/ Gleder meg til barna mine skal i bhg/sfo igjen for nå kjeder de seg veldig, og det er grenser hvor mye jeg orker å sitte på gulvet å leke med dem når vi er sammen fra morgen til kveld. Anonym poster: 80acc1663b6915536202088293c3dadb Alle synes nok at det er litt deilig når hverdagen begynner igjen, tenker jeg. Ungene her svarer ja, når jeg spør om de gleder seg til å begynne i barnehagen igjen. Men de har kost seg veldig med fri også - tror faktisk ikke de har klaget på å kjede seg en eneste gang. Nå har vi ikke vært restriktive med tv, film, ds og lignende da...Det er jo tross alt ferie. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #11 Skrevet 31. desember 2012 Er bare bra dere gjør det så lenge de faktisk leker da! Gjør det samme her, men her krangler de bare:/ Gleder meg til barna mine skal i bhg/sfo igjen for nå kjeder de seg veldig, og det er grenser hvor mye jeg orker å sitte på gulvet å leke med dem når vi er sammen fra morgen til kveld. Anonym poster: 80acc1663b6915536202088293c3dadb Jeg tror ærlig talt det er sunt for barn å kjede seg litt, så lærer de opp fantasien sin, og aktivisere seg selv Vi vil vel ikke ha curlingbarn som alt må tilrettelegges for hele tiden, vil vi vel? Anonym poster: b80927c2ac5a8e3db56691d092ad44c8
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #12 Skrevet 31. desember 2012 Det kunne ikke falle meg inn å gjøre. Barna bor også i huset og de får oppholde seg hvor de vil. Leking og det å være på rommet er heller ikke tvangsaktiviteter hos oss. Blir det for mye mas på meg betyr det heller at det er på tide med en tur ut og lufte seg. Anonym poster: 87fac633f7c75914525656bad7c2b60f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #13 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Vanligvis er vi jo henholdsvis på jobb og i barnehagen. Men i jula har vi vært hjemme fra jobb og barnehage. Juleferien har nå vart i 10 dager, og enda er det en dag igjen av den (pluss resten av dagen). Sååh, alle våre våkne timer av disse 10 dagene har vi vært sammen. En og annen av disse 10 dagene dog, har jeg bedt barna om å gå på rommet og leke - så da kan vi kanskje trekke fra en time eller tre fordelt over disse dagene. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Det KAN jo også være at HI har sittet plantet med ræva i sofaen store deler av jula;) Aldri opplevd at barnet mitt er fælt å ha rundt seg, men er kanskje bare jeg da. Om en gjør ting sammen vil jeg tro de fleste barn også etterpå vil føle på å ha en rolig stund, sitte med en bok, se film, leke osv. Har vokst opp med flere søsken og husker aldri at vi måtte forlate stua for at foreldrene mine ville være alene. Kankskje på tide å lette på ræva og komme seg ut litt istedet? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #14 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Vanligvis er vi jo henholdsvis på jobb og i barnehagen. Men i jula har vi vært hjemme fra jobb og barnehage. Juleferien har nå vart i 10 dager, og enda er det en dag igjen av den (pluss resten av dagen). Sååh, alle våre våkne timer av disse 10 dagene har vi vært sammen. En og annen av disse 10 dagene dog, har jeg bedt barna om å gå på rommet og leke - så da kan vi kanskje trekke fra en time eller tre fordelt over disse dagene. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Det KAN jo også være at HI har sittet plantet med ræva i sofaen store deler av jula;) Aldri opplevd at barnet mitt er fælt å ha rundt seg, men er kanskje bare jeg da. Om en gjør ting sammen vil jeg tro de fleste barn også etterpå vil føle på å ha en rolig stund, sitte med en bok, se film, leke osv. Har vokst opp med flere søsken og husker aldri at vi måtte forlate stua for at foreldrene mine ville være alene. Kankskje på tide å lette på ræva og komme seg ut litt istedet? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Nå er det ikke jeg som er HI, da. Men jeg synes fremdeles ikke det er rart om barna blir bedt om å gå på rommet fra tid til annen, særlig ikke i ferier o.l. der man er mye sammen. Ikke fordi barnet er fælt å være sammen med eller fordi mor bare sitter på ræva, men fordi det er deilig å få være alene 20 minutterstid en gang i mellom. For egen del kan jeg si at jeg både har stelt i stand jula nesten hver dag, med det det innebærer av matlaging, rydding o.l., lekt med barna, vært ute litt (litt begrensede muligheter her, på grunn av ekstremt drittvær i romjula) og sittet med ræva i sofaen litt. En og annen dag i løpet av denne ferien har barna hatt spesielt mye maur i rompa + munndiare, samt jeg opptatt med rydding eller matlaging. Da har jeg bedt dem om å gå på rommet sitt og leke, i steden for å gnage på meg (som har vært opptatt). Ser ingenting galt i dette, som jeg også svarte HI. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #15 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Vanligvis er vi jo henholdsvis på jobb og i barnehagen. Men i jula har vi vært hjemme fra jobb og barnehage. Juleferien har nå vart i 10 dager, og enda er det en dag igjen av den (pluss resten av dagen). Sååh, alle våre våkne timer av disse 10 dagene har vi vært sammen. En og annen av disse 10 dagene dog, har jeg bedt barna om å gå på rommet og leke - så da kan vi kanskje trekke fra en time eller tre fordelt over disse dagene. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Det KAN jo også være at HI har sittet plantet med ræva i sofaen store deler av jula;) Aldri opplevd at barnet mitt er fælt å ha rundt seg, men er kanskje bare jeg da. Om en gjør ting sammen vil jeg tro de fleste barn også etterpå vil føle på å ha en rolig stund, sitte med en bok, se film, leke osv. Har vokst opp med flere søsken og husker aldri at vi måtte forlate stua for at foreldrene mine ville være alene. Kankskje på tide å lette på ræva og komme seg ut litt istedet? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Nå er det ikke jeg som er HI, da. Men jeg synes fremdeles ikke det er rart om barna blir bedt om å gå på rommet fra tid til annen, særlig ikke i ferier o.l. der man er mye sammen. Ikke fordi barnet er fælt å være sammen med eller fordi mor bare sitter på ræva, men fordi det er deilig å få være alene 20 minutterstid en gang i mellom. For egen del kan jeg si at jeg både har stelt i stand jula nesten hver dag, med det det innebærer av matlaging, rydding o.l., lekt med barna, vært ute litt (litt begrensede muligheter her, på grunn av ekstremt drittvær i romjula) og sittet med ræva i sofaen litt. En og annen dag i løpet av denne ferien har barna hatt spesielt mye maur i rompa + munndiare, samt jeg opptatt med rydding eller matlaging. Da har jeg bedt dem om å gå på rommet sitt og leke, i steden for å gnage på meg (som har vært opptatt). Ser ingenting galt i dette, som jeg også svarte HI. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Neida, og jeg ser ikke hva det skal være godt for:) Som jeg også svarte HI;) Du er nok ikke spesiell på den måten at du har stelt istand jul vil jeg tro. Tror nok det er mange flinke her inne:)) Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. desember 2012 #16 Skrevet 31. desember 2012 Her blir ingen bedt om å gå på rommet sitt. Vil jeg ha fred sjøl går jeg gjerne en tur inn på mitt rom (soverommet) og leser litt, kikker litt på pc'n eller hva jeg nå gjør for meg selv. Men jeg kan godt be ungene finne på noe å leke om jeg synes de henger rundt meg og maser litt vel mye. Da sier jeg (vi) at nå vil jeg lese litt, se på tv, skrive brev eller hva som helst og de må finne på noe selv eller sette seg ned med en bok de også. Da velger de selv om de vil være i stua eller gå på rommet sitt.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #17 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Vanligvis er vi jo henholdsvis på jobb og i barnehagen. Men i jula har vi vært hjemme fra jobb og barnehage. Juleferien har nå vart i 10 dager, og enda er det en dag igjen av den (pluss resten av dagen). Sååh, alle våre våkne timer av disse 10 dagene har vi vært sammen. En og annen av disse 10 dagene dog, har jeg bedt barna om å gå på rommet og leke - så da kan vi kanskje trekke fra en time eller tre fordelt over disse dagene. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Det KAN jo også være at HI har sittet plantet med ræva i sofaen store deler av jula;) Aldri opplevd at barnet mitt er fælt å ha rundt seg, men er kanskje bare jeg da. Om en gjør ting sammen vil jeg tro de fleste barn også etterpå vil føle på å ha en rolig stund, sitte med en bok, se film, leke osv. Har vokst opp med flere søsken og husker aldri at vi måtte forlate stua for at foreldrene mine ville være alene. Kankskje på tide å lette på ræva og komme seg ut litt istedet? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Nå er det ikke jeg som er HI, da. Men jeg synes fremdeles ikke det er rart om barna blir bedt om å gå på rommet fra tid til annen, særlig ikke i ferier o.l. der man er mye sammen. Ikke fordi barnet er fælt å være sammen med eller fordi mor bare sitter på ræva, men fordi det er deilig å få være alene 20 minutterstid en gang i mellom. For egen del kan jeg si at jeg både har stelt i stand jula nesten hver dag, med det det innebærer av matlaging, rydding o.l., lekt med barna, vært ute litt (litt begrensede muligheter her, på grunn av ekstremt drittvær i romjula) og sittet med ræva i sofaen litt. En og annen dag i løpet av denne ferien har barna hatt spesielt mye maur i rompa + munndiare, samt jeg opptatt med rydding eller matlaging. Da har jeg bedt dem om å gå på rommet sitt og leke, i steden for å gnage på meg (som har vært opptatt). Ser ingenting galt i dette, som jeg også svarte HI. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Neida, og jeg ser ikke hva det skal være godt for:) Som jeg også svarte HI;) Du er nok ikke spesiell på den måten at du har stelt istand jul vil jeg tro. Tror nok det er mange flinke her inne:)) Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Hehehehe! I`m lost for words. Tror nok ikke jeg er spesielt flink som har stelt til jul, nei. Påpekte bare at jeg, som sikkert mange andre (inkludert HI), har tidvis vært opptatt med huslige plikter. Med andre ord, ræva har ikke bare vært plantet i sofaen. Greit at du ikke ser behovet for å sende barna på rommet innimellom, men såpass forestillingsevne må da et voksent menneske ha, at det kan se for seg at andre kan oppleve et slikt behov. That`s my point! Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #18 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Vanligvis er vi jo henholdsvis på jobb og i barnehagen. Men i jula har vi vært hjemme fra jobb og barnehage. Juleferien har nå vart i 10 dager, og enda er det en dag igjen av den (pluss resten av dagen). Sååh, alle våre våkne timer av disse 10 dagene har vi vært sammen. En og annen av disse 10 dagene dog, har jeg bedt barna om å gå på rommet og leke - så da kan vi kanskje trekke fra en time eller tre fordelt over disse dagene. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Det KAN jo også være at HI har sittet plantet med ræva i sofaen store deler av jula;) Aldri opplevd at barnet mitt er fælt å ha rundt seg, men er kanskje bare jeg da. Om en gjør ting sammen vil jeg tro de fleste barn også etterpå vil føle på å ha en rolig stund, sitte med en bok, se film, leke osv. Har vokst opp med flere søsken og husker aldri at vi måtte forlate stua for at foreldrene mine ville være alene. Kankskje på tide å lette på ræva og komme seg ut litt istedet? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Nå er det ikke jeg som er HI, da. Men jeg synes fremdeles ikke det er rart om barna blir bedt om å gå på rommet fra tid til annen, særlig ikke i ferier o.l. der man er mye sammen. Ikke fordi barnet er fælt å være sammen med eller fordi mor bare sitter på ræva, men fordi det er deilig å få være alene 20 minutterstid en gang i mellom. For egen del kan jeg si at jeg både har stelt i stand jula nesten hver dag, med det det innebærer av matlaging, rydding o.l., lekt med barna, vært ute litt (litt begrensede muligheter her, på grunn av ekstremt drittvær i romjula) og sittet med ræva i sofaen litt. En og annen dag i løpet av denne ferien har barna hatt spesielt mye maur i rompa + munndiare, samt jeg opptatt med rydding eller matlaging. Da har jeg bedt dem om å gå på rommet sitt og leke, i steden for å gnage på meg (som har vært opptatt). Ser ingenting galt i dette, som jeg også svarte HI. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Neida, og jeg ser ikke hva det skal være godt for:) Som jeg også svarte HI;) Du er nok ikke spesiell på den måten at du har stelt istand jul vil jeg tro. Tror nok det er mange flinke her inne:)) Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Hehehehe! I`m lost for words. Tror nok ikke jeg er spesielt flink som har stelt til jul, nei. Påpekte bare at jeg, som sikkert mange andre (inkludert HI), har tidvis vært opptatt med huslige plikter. Med andre ord, ræva har ikke bare vært plantet i sofaen. Greit at du ikke ser behovet for å sende barna på rommet innimellom, men såpass forestillingsevne må da et voksent menneske ha, at det kan se for seg at andre kan oppleve et slikt behov. That`s my point! Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, jeg klarer ikke se det. Tenker det må ligge andre ting bak. Selv om en er mye sammen med barna betyr ikke det at en ser barna, og jeg både tror og vet at en vel barn vokser opp i hjem der de voksne bare er tilstede. I slike tilfeller vil det selvfølgelig skape behov hos barna. Alt er ikke svart/hvitt og såpass forestillingsevne bør du ha. Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #19 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Vi bor i leilighet og har veldig små soverom, derfor sender jeg ikke guttungen på rommet sitt for å leke (men det hender han leker der også). Til gjengjeld har vi 3 stuer, selv om de er åpne mot hverandre får vi ikke følelsen av at vi sitter "sammen" til enhver tid. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #20 Skrevet 31. desember 2012 Vi sender ikke gutten på rommet, men han får med jevne mellomrom beskjed om at han skal leke for seg selv. Han er snart 4. Anonym poster: 41c4385aeab804614c88ae87067c943b Samme her. Når er har barn må en passe på hva en sier; sånn er det bare. Å sende noen på rommet alene for at en vil sitte alene i stua syns jeg er helt rart. Barna bor også i huset.. Eller? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det synes ikke jeg er så veldig rart. Hadde jeg hatt mitt eget rom beregnet for opphold, hadde jeg glatt trekt meg tilbake og overlatt stuen til barna. Nå har jeg ikke det, men det har barna. Altså er det de som må trekke seg tilbake innimellom. Trenger man være i samme rom alle døgnets våkne timer? Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, det trenger en ikke og få er vel det? Vi er veldig sjelden i samme rom i løpet av døgnet. Vi både jobber, går skole og sover. Nå har jeg bare et barn også og han er flink leke alene, men skjønner godt at han helle vil sitte i stuen og fargelegge enn alene på rommet til tider. At du sier en ikke trenger oppholde seg i samme rom i alle døgnets våkne timer gjør jo at jeg lurer på hva du og barna dine gjør hjemme hele dagene? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Vanligvis er vi jo henholdsvis på jobb og i barnehagen. Men i jula har vi vært hjemme fra jobb og barnehage. Juleferien har nå vart i 10 dager, og enda er det en dag igjen av den (pluss resten av dagen). Sååh, alle våre våkne timer av disse 10 dagene har vi vært sammen. En og annen av disse 10 dagene dog, har jeg bedt barna om å gå på rommet og leke - så da kan vi kanskje trekke fra en time eller tre fordelt over disse dagene. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Det KAN jo også være at HI har sittet plantet med ræva i sofaen store deler av jula;) Aldri opplevd at barnet mitt er fælt å ha rundt seg, men er kanskje bare jeg da. Om en gjør ting sammen vil jeg tro de fleste barn også etterpå vil føle på å ha en rolig stund, sitte med en bok, se film, leke osv. Har vokst opp med flere søsken og husker aldri at vi måtte forlate stua for at foreldrene mine ville være alene. Kankskje på tide å lette på ræva og komme seg ut litt istedet? Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Nå er det ikke jeg som er HI, da. Men jeg synes fremdeles ikke det er rart om barna blir bedt om å gå på rommet fra tid til annen, særlig ikke i ferier o.l. der man er mye sammen. Ikke fordi barnet er fælt å være sammen med eller fordi mor bare sitter på ræva, men fordi det er deilig å få være alene 20 minutterstid en gang i mellom. For egen del kan jeg si at jeg både har stelt i stand jula nesten hver dag, med det det innebærer av matlaging, rydding o.l., lekt med barna, vært ute litt (litt begrensede muligheter her, på grunn av ekstremt drittvær i romjula) og sittet med ræva i sofaen litt. En og annen dag i løpet av denne ferien har barna hatt spesielt mye maur i rompa + munndiare, samt jeg opptatt med rydding eller matlaging. Da har jeg bedt dem om å gå på rommet sitt og leke, i steden for å gnage på meg (som har vært opptatt). Ser ingenting galt i dette, som jeg også svarte HI. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Neida, og jeg ser ikke hva det skal være godt for:) Som jeg også svarte HI;) Du er nok ikke spesiell på den måten at du har stelt istand jul vil jeg tro. Tror nok det er mange flinke her inne:)) Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Hehehehe! I`m lost for words. Tror nok ikke jeg er spesielt flink som har stelt til jul, nei. Påpekte bare at jeg, som sikkert mange andre (inkludert HI), har tidvis vært opptatt med huslige plikter. Med andre ord, ræva har ikke bare vært plantet i sofaen. Greit at du ikke ser behovet for å sende barna på rommet innimellom, men såpass forestillingsevne må da et voksent menneske ha, at det kan se for seg at andre kan oppleve et slikt behov. That`s my point! Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d Nei, jeg klarer ikke se det. Tenker det må ligge andre ting bak. Selv om en er mye sammen med barna betyr ikke det at en ser barna, og jeg både tror og vet at en vel barn vokser opp i hjem der de voksne bare er tilstede. I slike tilfeller vil det selvfølgelig skape behov hos barna. Alt er ikke svart/hvitt og såpass forestillingsevne bør du ha. Anonym poster: ac1a023077a80662813c110166b15757 Det er jo du som ser "alt" i svart/hvitt i denne diskusjonen. "Dersom barna blir krevende i situasjoner der man ikke har mulighet til å sette deg ned med dem og leke, så har man skapt et behov hos dem, fordi man ikke ser dem." Er ikke det en ganske endimmensjonal forestilling, så vet ikke jeg. Anonym poster: e2c3b66d7e43f63b2403fa5d9bbc908d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå