MaCy MoM Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Har vært hos legevakten i 3 ganger i løpet av desember, hvor 2 av de var de siste dagene. Spør her og nå hva slags rettigheter har jeg dersom legene har unlatt å ta blodprøve for å utelukke infeksjon samt røntgen osv? Datteren min hadde lungebetennelse som kunne finnes ut ved å ta en røntgen hos legevakten, men det ble ikke gjort. Jeg ble heller sendt hjem fordi dem mente det var bare en virus som alle andre hadde.. fikk samme beskjeden hver gang hvor jeg måtte gå hjem og komme tilbake dersom det ble verre. Dro til slutt på volvat, og der fortalte de at det var lungebetennelse som faktisk kunne gå galt hvis det ikke fikk behandling.... får så lyst på å kontakte VG nå.... blir så sinnsykt irritert av legevakta i oslo...
mamma i november!(2005) Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Føler legevaktene er like overalt..... Jeg kom å inn for noen dager siden, skikkelig dårlig, crp hadde økt osv osv, (jeg slår skjeldent ut på crp) blei å sendt hjem med beskjed om å ta paraseth.... Datteren min var inne noen dager før meg og fikk kortison å var frisk allerede dagen etter.... Nå har jeg på nytt økning i feber, kroppen helt jævli å atpåtil sammentrekninger hvert 15min....(termin om en mnd) Ikke vits å ringe føden heller fordi jeg er jo smittefarlig... Nå skal det sies at legevakten her er jo veldig kjent for sine feil behandlinger, å jeg nekter å ringe inn i natt.... Ser ikke vits i å bort for og bli sent hjem, da venter jeg heller til evt sammentrekningene blir værre... Du kan klage det inn til pasientombudet iallefall vet jeg...
Neffi78 Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Hva var crp din da. Er den under 40 taler det for en viral infeksjon. over 40 taler for en bakteriell infeksjon
NoraLill82 Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Til HI, du kan sende klage til fylkeslegen. Om du kan navngi den aktuelle legen så er det bra. Du må også skrive i klagen hva slags behandling hun til slutt fikk, og angi datoene for legekontaktene. På generelt grunnlag kan jeg jo si at det ikke er uvanlig at en virusinfeksjon blir til en bakterieinfeksjon etterhvert. Man behandler ikke vanlige virusinfeksjoner, mens de skal behandles dersom det går over til å bli bakterier. Det KAN hende at det i din datters tilfelle var virus da dere var på legevakten, mens det var blitt bakterier da dere kom til Volvat. Det er heller ikke sikkert legen fant grunnlag for å ta blodprøver eller røntgen, begrunnelsen for det skal i såfall stå i journalen fra legevakten. Å ringe VG syns jeg er en dårlig idé, fører bare til unødig mistenksomhet mot legevakten fra allmennheten, og før det er bevist at det har skjedd feil ser jeg ikke at det kan styrke saken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå