Gå til innhold

Dere med ukemeny,hvordan setter dere den opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ekstrem kresen samboer,som ikke spiser fisk eller grønnsaker og mye annet, og det er ikke sunt,hvis jeg skulle sette opp ukemeny etter han hadde det blitt :

Mandag : Gradiosa

Tirsdag : Taco ( Han spiser litt salat på den da )

Onsdag : Pølser

Torsdag : Kylling og ris

Fredag : Kebab

Lørdag : Løvstek med tilbehør

Søndag : Pizza

Har noen forslag på sunnere ukemeny? Har tenkt han skal begynne og spise litt grønnsaker, i alle fall når babyen begynner og spise fast føde,har en kamerat som ikke spiser verken Frukt eller grønt og sønnens hans på 3 og halvt er likedan, vil at sønnen min skal spise frukt og grønt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag mat med det du vil sønnen din skal spise, så lar du han smake og finne ut hva han liker selv. Typen din er det lite sjans å forandre på, men du kan sette utgangspunkt til sønnen din. Gjem grønnsaker i maten om mulig. Finhakket eller pure og bland i basemat så blir det bra. Så lenge du ikke setter begrensninger pga fars matvaner blir det bra skal du se. Gi og ting du kanskje ikke er så begeistret for. Det utrolig hva noen barn spiser. Så lenge du ikke vi han skal bli som sin far er du kommet en bit på veien.

Skrevet

Takk for det :) Det rådet skal jeg følge:) er jo viktig med både fisk og grønnsaker,men samboeren har lovt at han skal bli bedre til og spise frukt og grønt når den tiden kommer,så håper det, Men fisk klarer han ikke,så det skal ha få slippe

Skrevet

La nå den guttungen av en mann du har, spise crapet sitt, mens du og sønnen din begynner et sunt og bedre liv, når han blir så gammel at han kan få fast føde.

Du kan jo begynne å innføre mere grønt og frukt i hverdagen allerede nå?

:)

Skrevet

Ja får gjøre det :).

Er alltid masse frukt og grønt i huset :) jeg er veldig glad i det

Skrevet

Hva med lasange med finhakket sopp i?

Hakk det godt og stek i en dæsj smør før du blander i - da smaker han det ikke - og trenger ikke vite om det :)

Pitabrød med ren, grillet kylling, salat, fetaost ++

Pleier å være en enkel hit å like se,v for de som ikke er glad i kjøtt etter salad

Hjemmelaget pai med god bunn, og fylt med egg, gode oster pg broccoli? Pleier også å skli med...

Dagens tips :)

Skrevet

Høres veldig bra ut :). tusen takk for tipset :).

Hørtes veldig godt ut det med pita og pai:)

Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe! To bokser hakkede tomater, litt tomatpure, gulrøtter, løk, hvitløk, stangselleri - hva enn du føler for/har i skapet. Kok fullkornsmakaroni ved sidenav. Elsket av alle grønnsakshatere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...