Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg er blitt 50 % sykmeldt og jobber fra før 80 %. Jeg har 20 % ulønnet permisjon. Er jeg da sykmeldt 50 % av 80 % eller er det ment at jeg skal jobbe 50 % av 100 % stilling? Jeg spurte legen, men de reglene måtte jeg ta med jobben. Anonym poster: 22a08b098d566bf71006a05f97d95b36
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Da skal du jobbe 30. du er sykemeldt fra den stillingen du har nå, som er 80
Frufluffy Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Merkelig å svare slik av legen. Legen bør jo ha en formening om hvor mye du skal kunne klare å jobbe og sykemelde deg deretter. Ellers så tror jeg at jeg er enig med Sekretøsa
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Sykmeldingsprosenten gjelder av din stilling. Du har en 80% stilling og er sykmeldt i halvparten av denne, altså jobber du da 40%. Anonym poster: 7a7cac15e6c7a14f53ccc11f92f1e884
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Egentlig sa legen at jeg nå får det jeg trenger (fått svar på prøver som ikke var bra så det gjelder noe veldig konkret). Jeg sa at jeg kunne tenke meg å prøve 50 % og hadde da i tankene 2-2,5 dager per uke uten at det ble spesifisert. Nå kjenner jeg egentlig på at jeg tror det vil blir for mye, slik at dersom 50 % (som står på sykmeldingen) faktisk er mindre enn 2,5 dager per uke, så er det helt greit for meg. Men jeg har liten erfaring med dette, kjenner jeg. HI Anonym poster: 22a08b098d566bf71006a05f97d95b36
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Du skal jobbe halvparten av 80%. Altså 40% stilling. Anonym poster: 5efef49f7586d334054e48abbd42e440
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Du skal jobbe halvparten av 80%. Altså 40% stilling. Anonym poster: 5efef49f7586d334054e48abbd42e440 Riktig. Jeg jobber 80% og når jeg var 50% sykemeldt jobbet jeg to dager i uken(40%). Eller du kan dele opp dagene om det er bedre for deg og passer for arb.giver. Anonym poster: 4200a41779f1c906b3a04f48977a0859
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Takk for svar! Greit å vite før jeg snakker med arbeidsgiver på onsdag. HI Anonym poster: 22a08b098d566bf71006a05f97d95b36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå