Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #51 Skrevet 30. desember 2012 Høres skikkelig egoistisk ut ja. Dere får detnok hyggelig med felles barn... Når dere skal krangle om hvem som skal betale hver bleie. Må jo kunne gå an å ta seg sammen selv om man er deprimert og har litt bekkenplager og iallefall tilbringe litt tid sammen med ungene hans. Husk de er like mye hans barn som det nye barnet. Greit at han handler det meste av maten men å melde seg helg ut når ungene hans er der får deg til å høres ut som en bortskjemt drittunge! Anonym poster: 98f2b0c5ebbb383bef211bda002f1641
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #52 Skrevet 30. desember 2012 Jeg begynner å håpe at du troller, HI. For jeg regner med at du er samme dama som ikke lar hans barn spise av spesialpålegget ditt, som surmuler på rommet fordi barna vil se film når du ser på TV osv., osv. Greit nok at faren burde sette grenser for barna sine, og mye mulig han bør sette mer økonomiske grenser også, men det familielivet dere lever høres jo helt merkelig ut. Vi er også en såkalt "moderne" familie, men ikke pokker om jeg hadde holdt ut å leve som dere. Her er alle en del av familien og behandles der etter. Like regler for alle og vi deler på både TV, pålegg og penger. Blir jo helt sliten av å lese innleggene, og synes synd på barna som må vokse opp i et miljø der absolutt alt skaper konflikter.. nei ikke samme person. Men er mannen som har bedt om slik økonomi så da blir vi automatisk splittet på en måte. For økonomi å penger er så å si alt i dag.. Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #53 Skrevet 30. desember 2012 Høres skikkelig egoistisk ut ja. Dere får detnok hyggelig med felles barn... Når dere skal krangle om hvem som skal betale hver bleie. Må jo kunne gå an å ta seg sammen selv om man er deprimert og har litt bekkenplager og iallefall tilbringe litt tid sammen med ungene hans. Husk de er like mye hans barn som det nye barnet. Greit at han handler det meste av maten men å melde seg helg ut når ungene hans er der får deg til å høres ut som en bortskjemt drittunge! Anonym poster: 98f2b0c5ebbb383bef211bda002f1641 Ligger jo ikke på rommet hele dagen. Sitter i stua i godstolen når de er her. Ikke så mye annet jeg klarer å gjøre. Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #54 Skrevet 30. desember 2012 Når man ikke har felles økonomi så er det ikke egoistisk å la han betale. Det har ingenting med å gjøre at man ikke liker/er glad i partnerens barn! Hilsen en som ikke har felles økonomi med sin partner. Anonym poster: 8b73a2cf4aea14c84899d41a199f23e4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #55 Skrevet 30. desember 2012 Høres skikkelig egoistisk ut ja. Dere får detnok hyggelig med felles barn... Når dere skal krangle om hvem som skal betale hver bleie. Må jo kunne gå an å ta seg sammen selv om man er deprimert og har litt bekkenplager og iallefall tilbringe litt tid sammen med ungene hans. Husk de er like mye hans barn som det nye barnet. Greit at han handler det meste av maten men å melde seg helg ut når ungene hans er der får deg til å høres ut som en bortskjemt drittunge! Anonym poster: 98f2b0c5ebbb383bef211bda002f1641 Jeg må bare si, i håp om å ikke bli totalt missforstått at jeg er av den typen som ikke er flink med andres barn. Kunne f.eks aldri jobbet i barnehage. Så på grunn av det så klarer jeg ikke å involvere meg noe særli i hans barn, med tanke på aktiviteter osv. For meg "er de bare her" på en måte, vet ikke hvordan jeg skal komme inn på dem å involvere meg i dem desverre. Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
Gjest marie-s Skrevet 30. desember 2012 #56 Skrevet 30. desember 2012 Hei HI, tror nok at det er en del her som IKKE har klart å lese hele tråden før det hoppet på deg.
Synne 2007<32012 Skrevet 30. desember 2012 #57 Skrevet 30. desember 2012 Vanskelig situasjon... Men hva med å kjøpe noe snop, øl, vin eller lignende, til dere slik at det ikke blir en dårlig mine? Hadde ihvertfall jeg gjort :-) da har han ingenting på deg heller
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #58 Skrevet 30. desember 2012 Nei, hvis han ikke har styr på pengene sine så er du ikke det. Anonym poster: 985dc1fa81e13ce09061fabb9aa3ae0b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #59 Skrevet 31. desember 2012 Vanskelig situasjon... Men hva med å kjøpe noe snop, øl, vin eller lignende, til dere slik at det ikke blir en dårlig mine? Hadde ihvertfall jeg gjort :-) da har han ingenting på deg heller Er gravid så jeg drikker ikke. Ikke han heller forsåvidt. Å snop har vi i dungevis av. Men et greit tips da. Hadde nok ikke vært hjemme en gang om jeg ikke var gravid hadde nok blitt en flaske vin eller 2 hos en veninne da Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. desember 2012 #60 Skrevet 31. desember 2012 Men HI, det er da forskjell på å forholde seg til fremmedes barn som f.eks. i en barnehage, og din samboers barn!? Og spesielt siden du har valgt å stifte.familie med denne mannen? Barnet du har i magen vil for alltid binde deg til denne familien _din_, hans barn er deres barns søsken. Du har selv barn som er hos din far, synes du det er ok med en stemor som gjør alt hun kan for å ha så lite som mulig med dine barn å gjøre? Hva tror du barna tenker? Hvordan skal dere forresten løse dette med separat økonomi når deres felles barn blir født?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #61 Skrevet 31. desember 2012 Du er litt sær som ikke anser dere alle som en familie. Du deler opp i mitt og ditt. Det fungerer sjelden i en familie..... Anonym poster: f81a7ce61ad43a6d50e79da3ab11e66f Det er den løsningen som statistisk sett fungerer best i en stefamilie. I en vanlig familie så er ungene et felles prosjekt, en felles investering, slik er det ikke i en stefamilie. Tryggheten og også stabiliteten og forutberegneligheten ligge i at den enkelte syter for sine, både i forhold til eventuelt framtidig brudd, men først og fremst i forhold til egen hverdag. Dette er noe man kjenner til om man har vært i en siruasjon der man ikke har kontroll over egen økonomi. Anonym poster: d448b4f0bef4abdd7696e6b48f7704f4
TPK Skrevet 31. desember 2012 #62 Skrevet 31. desember 2012 Jeg skjønner at du ikke vil bruke dine penger på mat til hans barn, men hva med mat til deg selv? Det blir jo litt feil at du skal bruke 0 kr på mat i jula, og sette masse penger på sparekonto, for å spise av hans overflod. Og hvorfor står du opp kl 13?!!? Med mindre du jobber nattevakter eller noe høres dette ut som noe fjortiser gjør...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #63 Skrevet 31. desember 2012 Men HI, det er da forskjell på å forholde seg til fremmedes barn som f.eks. i en barnehage, og din samboers barn!? Og spesielt siden du har valgt å stifte.familie med denne mannen? Barnet du har i magen vil for alltid binde deg til denne familien _din_, hans barn er deres barns søsken. Du har selv barn som er hos din far, synes du det er ok med en stemor som gjør alt hun kan for å ha så lite som mulig med dine barn å gjøre? Hva tror du barna tenker? Hvordan skal dere forresten løse dette med separat økonomi når deres felles barn blir født? Ja, skjønner hva du mener, men jeg klarer bare ikke å komme inn på dem. Føler at de er hans barn som han har med trøblete ekser å ikke som min familie. Sårt å si det, men slik føler jeg det. Går ikke akkorat inn for å ikke være sammen med de. Uansett så er de her bare 4 dager i mnd så får ikke tid å bli kjent med dem. Ja, barnet vi snart får blir deres søsken. Men det er det føler jeg. De er her så lite at å kunne være som en familie med hans barn får jeg bare ikke til. Kan nesten sammenlignes som en avlastning når de er her. Ikke halshugg meg nå! Dette er ting jeg føler, vet ikke hvorfor. Men når jeg leste i en annen tråd om ei som lurte på om hun skulle flytte sammen med en med barn fra før, til tross for ulik oppdragelsesmetode så tenkte jeg at kansje problemet ligger der. Jeg går på nåler når mine barn er her å redd for å la de få lov til noe som samboeren ikke liker, å jeg igjen, henger meg aldri opp i hvordan han gjør det med sine barn.. Tar tiden til hjelp å ser hvor dette ender... Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #64 Skrevet 31. desember 2012 Jeg skjønner at du ikke vil bruke dine penger på mat til hans barn, men hva med mat til deg selv? Det blir jo litt feil at du skal bruke 0 kr på mat i jula, og sette masse penger på sparekonto, for å spise av hans overflod. Og hvorfor står du opp kl 13?!!? Med mindre du jobber nattevakter eller noe høres dette ut som noe fjortiser gjør... Hvis du leser lengre opp så står det. Bekkenplager å stort søvnbehov. Har bidratt med at han har betalt mindre husleie enn meg denne mnd. Jeg spiser mindre på en hel dag enn hva ett av barna hans spiser til et måltid. Det er han som har "utgifter" her så da er det han som må betale. Mine penger til mine utgifter, hans penger til hans utgifter. Husleie å strøm deler vi vanligvis 50/50, jeg betaler internett å han canal digital. Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #65 Skrevet 31. desember 2012 Men greit å se at det er noen av dere andre som også synes delt økonomi fungerer i familier der det er særkullsbarn på begge sider.. Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
★julestjerne★ Skrevet 31. desember 2012 #66 Skrevet 31. desember 2012 Og dette kallar du eit forhold? De er små menneske begge to...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #67 Skrevet 31. desember 2012 Og dette kallar du eit forhold? De er små menneske begge to... Regner med du leste HELE tråden før du utalte deg?? Anonym poster: 75cf4004eb1188fe48670ff57f4cf5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå