Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg er student og sliter fælt med å lære. Alle oppgavene jeg har levert inn, er ikke bra nok. Jeg ønsker å slutte på skolen og begynne å jobbe stedenfor. (jeg har fått tilbakemeldig på at jobben jeg gjorde i praksis var veldig bra, men klarer ikke å fullføre skolen, dessverre) Problemet er at jeg er utdannet innenfor helsevesentet og ønsker ikke å jobbe med det lengre. (var derfor jeg begynte å studere, for å slutte å gå turnus og ikke jobbe i helsesektoren) Jeg har liten tro på meg selv og er vel egentlig deprimert. Vet ikke helt hva jeg kunne søkt på av jobber, da jeg ikke er noe utpregende god på noe egentlig. Ønsker ikke pga. familiesit. å jobbe fullt. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan formulere søknader til jobber jeg har null kompetanse i? Anonym poster: 36fcc9ea2ec90467b4ff4d2503d65ea0
Gjest peacock Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Du må i hvert fall prøve å trekke frem hva du mener du kan bruke fra tidligere utdanning/jobb. Er du flink til å ha med mennesker å gjøre? håndtere kriser`? Jobbe under press? Når det så er sagt må du nok gå etter jobber som ikke krever noe særlig kompetanse. Om det eksempelvis kreves en bachelorgrad i noe du ikke har kommer du ikke til intervju. Tøft, men det er mange om beinet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Butikk? Det er faktisk ganske godt betalt til å være en jobb som ikke krever noe annet enn at du er blid og hyggelig mot kundene og kan lempe litt varer Har jobbet i butikk i mange år selv, begynte som ekstrahjelp, fikk fast jobb, ble etterhvert avdelingsleder, assisterende butikksjef og til slutt butikksjef. Har gjennom mine arbeidsgivere tatt kurs i alt fra salg og vareplassering til plakatskriving og hms. Jeg trives veldig godt og tjener like mye som som søster som har tre år på høyskole... Anonym poster: 3d161e04ab6378219627afb31e1b6a54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Hi her Tusen takk for svar. Jeg ønsker ikke å jobbe skift. Har gjort det i maaange år, og ønsker å jobbe kun dagtid. Vet det er litt vel mye forlangt, men det er forstatt et ønske... Anonym poster: 36fcc9ea2ec90467b4ff4d2503d65ea0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Hi her Tusen takk for svar. Jeg ønsker ikke å jobbe skift. Har gjort det i maaange år, og ønsker å jobbe kun dagtid. Vet det er litt vel mye forlangt, men det er forstatt et ønske... Anonym poster: 36fcc9ea2ec90467b4ff4d2503d65ea0 Assistent på sfo eller ringevikar i barnehage kanskje. Det har vel nesten blitt sånn at de fleste 8-16 jobbene krever kompetanse eller utdanning, kan ikke bare ta en kontorjobb uten utdanning lenger. Men følg med på nav og finn sine nettsider, det dukker av og til opp dagjobber som ikke er skift, de jeg har sett i det siste er kantinemedarbeider (krevde ingen erfaring) på skolekantinen på en videregående skole og en båtprodusent søkte etter noen til å vaske og shine båtene før de leveres til forhandler/kjøper. Anonym poster: 3d161e04ab6378219627afb31e1b6a54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Finnes det et sykehus der du bor? Jeg kjenner flere med lite eller ikke-relevant utdanning som har kontorjobber på sykehus (i resepsjoner, "verter" etc) som jobber 8-16. Du har jo jobbet i helsesektoren før, det kan være en fordel? Du må også ta en runde med deg selv om ønskene dine er realistiske. Kun jobb 8-16 med lite utdannelse kan selvfølgelig gå, men i mange jobber kreves det at man jobber ettermiddag/kveld eller helg. Har du tatt kontakt med NAV? Anonym poster: d062fda5631b6b2b5d250fd052f170ef
Følelsesvims Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Medisinsk sekretær? Hvis du har helsevesenutdanning kan du kanskje få deg jobb som det gjennom et vikarbyrå. Er som regel 8-16-jobb. Jeg fikk jobb som det mens jeg gikk helse-utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå