Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg er student og sliter fælt med å lære. Alle oppgavene jeg har levert inn, er ikke bra nok. Jeg ønsker å slutte på skolen og begynne å jobbe stedenfor. (jeg har fått tilbakemeldig på at jobben jeg gjorde i praksis var veldig bra, men klarer ikke å fullføre skolen, dessverre) Problemet er at jeg er utdannet innenfor helsevesentet og ønsker ikke å jobbe med det lengre. (var derfor jeg begynte å studere, for å slutte å gå turnus og ikke jobbe i helsesektoren) Jeg har liten tro på meg selv og er vel egentlig deprimert. Vet ikke helt hva jeg kunne søkt på av jobber, da jeg ikke er noe utpregende god på noe egentlig. Ønsker ikke pga. familiesit. å jobbe fullt. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan formulere søknader til jobber jeg har null kompetanse i? Anonym poster: 36fcc9ea2ec90467b4ff4d2503d65ea0
Gjest peacock Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Du må i hvert fall prøve å trekke frem hva du mener du kan bruke fra tidligere utdanning/jobb. Er du flink til å ha med mennesker å gjøre? håndtere kriser`? Jobbe under press? Når det så er sagt må du nok gå etter jobber som ikke krever noe særlig kompetanse. Om det eksempelvis kreves en bachelorgrad i noe du ikke har kommer du ikke til intervju. Tøft, men det er mange om beinet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Butikk? Det er faktisk ganske godt betalt til å være en jobb som ikke krever noe annet enn at du er blid og hyggelig mot kundene og kan lempe litt varer Har jobbet i butikk i mange år selv, begynte som ekstrahjelp, fikk fast jobb, ble etterhvert avdelingsleder, assisterende butikksjef og til slutt butikksjef. Har gjennom mine arbeidsgivere tatt kurs i alt fra salg og vareplassering til plakatskriving og hms. Jeg trives veldig godt og tjener like mye som som søster som har tre år på høyskole... Anonym poster: 3d161e04ab6378219627afb31e1b6a54