Gå til innhold

Tønsberg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min lille familie vurderer å flytte til Tønsberg eller omegn til sommeren, men vet veldig lite om + og - sider med byen. Er det noen plasser som er bedre for barn enn andre? Vil ikke bo i sentrum da jeg gjerne vil ha en hageflekk eller lignende. Er det greit med barnehagedekning der? Miljø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei sann. Tønsberg har full barnehage dekning, eller det vil si hvis barnet ditt er født før 30 august og du søker før opptaksfristen. Hvis ikke får du nok problemer. Det er mye lettere å få barnehage plass på Nøtterøy.

Jeg er født og oppvokst i Tønsberg, og kunne ikke tenke meg å bo noen andre steder. Jeg synes de beste stedene å bo i Tønsberg er på Solvang, Eik, Tolvsrød eller Ringsaug. Mange som trives på Teie/nøtterøy også, men da må du over kanalbrua, og der er det mye kø kjøring til og fra jobb hvis du jobber i byen.

Eik og tolvsrød har gode idrettsanlegg. Jeg ville styrt unna Sem/Vear området, men det blir min personlig mening. Dere får nok litt mere hus for pengeneder.

Ramnes er blitt veldig populært de siste årene, men for meg blir det litt for langt utpå landet:) Lykke til med en evnt flytting :)

Endret av Labj
Skrevet

Dersom du kunne tenke deg å bo på et stille og rolig sted, med billige tomtepriser, full barnehagedekning uansett når på året barnet er født, kort vei til barnheage, butikk, barne- og ungdomskole, så ta en titt på Hof - det ligger 35 minutter unna tønsberg sentrum, 25 minutter unna Drammen, 15minutter unna togstasjon og Sande sentrum. Vi har nettopp kjøpt tomt der på over et mål, til 350.000kr - skal sette opp hus av typen Alvsbyhus, og samlet med pris på tomt, hus og omkostninger så sitter vi igjen med et huslån på 2.1mill :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...