Gå til innhold

Dere må for pokker ta ansvar for dyrene deres selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt dyr bestandig, i dag 6 hunder og 2 kaniner. Får man en valp/kattunge - what ever er det faktisk ditt ansvar å venne dyret til smell og høye lyder, det kommer alltid godt med, ikke bare på nyttårsaften.

I dag har jeg "alle andres dyr" (omplasseringshunder), de er dårlig trent på smell og det tar jeg hensyn til, gjort i mange, mange år allerede. Vi sitter på ei hytte langt pokker i vold med dyrene og jeg holder meg unna skogen de dagene elgjakta er mest intens.

Har du ikke sted å reise kan du garantert finne en kennel bortgjemt i nærheten der du bor.

Og ps: jeg hadde tidligere en hund som ble redd torden i en alder av 7 år fordi det slo ned i tramformatoren rett utenfor huset. Skulle jeg da forbudt torden? Nyttårsaften vet dere kommer. Dere kan tilrettelegge og dere kan forsøke trene de selv om de allerede er redde! Min hund fant seg til slutt tilrette i kleskottet når det tordnet, helt ok løsning.

Forvent ikke hele verden skal tilrettelegges for DEG!

Anonym poster: c144c55fe6647c39d8f00be638d74cef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy da, så sint du er! Må være slitsomt å gå rundt med sånt sinne?

Spis litt sjokolade eller marsipan, så kanskje du blir litt mindre sur.

Anonym poster: 272dc131e719fbfe4210df09bb047066

Gjest Antarctica
Skrevet

Å smelle av fyrverkeri FØR nyttårsaften er nå uansett ulovlig, da. Å vente til kl 2400 har dessuten den heldige bivirkningen at de som tilfeldigvis har dyr kan gi dem noe beroligende i god tid.

Og selv skulle jeg ønske at alt amatørfyverkeri ble forbudt, og heller erstatta med offisiell, profesjonell pyroteknikk i sentrum av bygda. Å la fulle tullinger renne rundt med sprengstoff var aldri en god ide, med eller uten bikkjer og kaniner.

Skrevet

Her var det mye undertrykt sinne ja! Nei, hvorfor skal man vel ta hensyn til sine medmennesker, OG dyr? Høres ut som du ikke akkurat bryr deg om dyrs beste, så dumt du har så mange da :(

Anonym poster: 669b6da125c2306791c0224dcc7365c5

Skrevet

Fy da, så sint du er! Må være slitsomt å gå rundt med sånt sinne?

Spis litt sjokolade eller marsipan, så kanskje du blir litt mindre sur.

Anonym poster: 272dc131e719fbfe4210df09bb047066

Patetisk forsøk på makt utøvelse! Var det pokker som fikk deg til å reagere?

Anonym poster: 1a15076b669b577497afb16389380491

Skrevet
Og selv skulle jeg ønske at alt amatørfyverkeri ble forbudt, og heller erstatta med offisiell, profesjonell pyroteknikk i sentrum av bygda. Å la fulle tullinger renne rundt med sprengstoff var aldri en god ide, med eller uten bikkjer og kaniner.

Dette!

Hvert år blir folk skadet på nyttårsaften. Det er uansvarlig at mannen i gata skal fyre opp raketter. En venninne av meg ble tilfeldig offer da vi gikk julebukk som 9 åringer

Anonym poster: f1f1764851585341d03b96c159d39831

Skrevet

Poenget er vel at det smeller i timevis pga at ungene skal få se fyrverkeri :P Ved midnatt skal det smelle litt, dyr eller ikke. Sovner ungene fra det, så gjør de det.

Skrevet

Ja, greit nok, men folk trenger ikke å smelle raketter i en uke i strekk. Har alltid hatt hund, den ene var livredd uansett hva vi gjorde. Hun vi har nå bryr seg ikke om smell. Er ikke alle hunder man kan trene til å akseptere høye smell.

Anonym poster: 6c5f76a4f0dc0253dfe7d99168bd4e32

Skrevet

Å smelle av fyrverkeri FØR nyttårsaften er nå uansett ulovlig, da. Å vente til kl 2400 har dessuten den heldige bivirkningen at de som tilfeldigvis har dyr kan gi dem noe beroligende i god tid.

Ja, det er forbudt dagene før nyttårsaften og det bør håndheves langt strengere. På nyttårsaften derimot er det tillat :) Da hjelper det ikke være sur! Ellers enig i at det bør forbys, men det er det ikke, så da hjelper det fortsatt lite å bare være sur! Hi

Skrevet

Ja, greit nok, men folk trenger ikke å smelle raketter i en uke i strekk. Har alltid hatt hund, den ene var livredd uansett hva vi gjorde. Hun vi har nå bryr seg ikke om smell. Er ikke alle hunder man kan trene til å akseptere høye smell.

Anonym poster: 6c5f76a4f0dc0253dfe7d99168bd4e32

Da finner man på noe annet enn å bli sur på alle andre!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg verken har dyr, har hatt dyr, eller kommer til å skaffe meg dyr. Men det går da for pokker meg an å ta hensyn for det?

Så klart jeg ser greia med å la barna få se et par raketter før de legger seg, men man har et ansvar.

Du skriver: forvent ikke at hele verden skal tilrettelegges for deg.

Er det ikke det som skjer om jeg velger å sende opp raketter før midnatt? Da må jo "verden" (les. naboer med og uten dyr) tilrettelegge seg meg og mitt bråk.

Ved å vente til midnatt er det jeg som tilrettelegger for "resten av verden" da jeg liksom alltid har innbilt meg at rakettoppskyting kl 00.00 er en felles greie..........

teite meg...............

Skrevet

Jeg har to hunder. De er redde for snøfreser, likevel bruker jeg dette istedet for å gå rundt og måke med spade og ligge sykmeldt i en uke på grunn av ryggen etterpå. De er redd for vedsag, men jeg sager ved på eiendommen for å kunne varme familien til vinteren. Norsk lov sier at det er i tidsrommet 18-02 på nyttårsaften fyrverkeri er lovlig. SEKS timer i løpet av ett år!!! Selv om jeg har to hunder, så står de forsvarlig sikret i hundegården og har ly i form av isolert hundehus i den tiden fyrverkeriet pågår. At folk som har hunder og katter ikke gidder å ta dem inn i hus eller innhengning 6 timer i året, betyr bare at de kanskje ikke burde ha hatt dyr.

Anonym poster: 6d463cb29be5aea6da3c5424eba45755

Gjest Antarctica
Skrevet

Det høres inne også da vøtt, i alle fall har jeg aldri klart å misse at det sprenges raketter utafor huset!

Skrevet

Det høres inne også da vøtt, i alle fall har jeg aldri klart å misse at det sprenges raketter utafor huset!

Snøfreseren min høres inne også, nabohunden er redd for den, skal jeg ødelegge ryggen med spaden for hundens skyld? Og jeg rydder snø flere enn en gang i året...

Gjest Antarctica
Skrevet

Da har du jo en gyllen sjanse til å venne bikkjene til den, da. Ikke så lett å venne dem til nyttårsfeiring.

Skrevet

Da har du jo en gyllen sjanse til å venne bikkjene til den, da. Ikke så lett å venne dem til nyttårsfeiring.

De har enda ikke blitt vant til det ett år etterpå.

Skrevet

Norsk lov sier at det er i tidsrommet 18-02 på nyttårsaften fyrverkeri er lovlig. ...

At folk som har hunder og katter ikke gidder å ta dem inn i hus eller innhengning 6 timer i året, betyr bare at de kanskje ikke burde ha hatt dyr.

Har hatt flere hunder, har nå en som tolererer smellene greit. Vi reiser ofte på hytta for å unngå unødvendige situasjoner der den kan bli redd. Problemet er jo ikke at folk skyter opp raketter i de 6 timene det er lov, men alle dem som driter i dem rundt seg og skyter opp døgnet rundt (også midt på lyse dagen!) i en uke fra de begynner å selge faenskapen.

Hadde folk bare fulgt regelverket hadde det ikke vært noe problem. Kan ikke forvente at dem som har dyr med angst skal måtte isolere seg på en hytte i gokk i en uke hvert år. Hjelper ikke å ringe politiet når folk skyter opp utenom lovlig tid, de har ikke ressurser sier de bare.

Anonym poster: 99b4f0e78085bddd44aa22d492beb051

Skrevet

Norsk lov sier at det er i tidsrommet 18-02 på nyttårsaften fyrverkeri er lovlig. ...

At folk som har hunder og katter ikke gidder å ta dem inn i hus eller innhengning 6 timer i året, betyr bare at de kanskje ikke burde ha hatt dyr.

Har hatt flere hunder, har nå en som tolererer smellene greit. Vi reiser ofte på hytta for å unngå unødvendige situasjoner der den kan bli redd. Problemet er jo ikke at folk skyter opp raketter i de 6 timene det er lov, men alle dem som driter i dem rundt seg og skyter opp døgnet rundt (også midt på lyse dagen!) i en uke fra de begynner å selge faenskapen.

Hadde folk bare fulgt regelverket hadde det ikke vært noe problem. Kan ikke forvente at dem som har dyr med angst skal måtte isolere seg på en hytte i gokk i en uke hvert år. Hjelper ikke å ringe politiet når folk skyter opp utenom lovlig tid, de har ikke ressurser sier de bare.

Jeg mener heller ikke at flere dager i strek er greit. Men å nekte barna å se fyrverkeri i LOVLIG tidsrom mellom 18-02 på grunn av at dyreeiere ikke kan ta kontroll over dyrene disse 6 timene i året, er urimelig.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei vel, men så er det heller ikke naboer og forbipasserende som kommer forbi og måker og skremmer dem i ny og ne. Det er du selv som velger å gjøre det sånn.

Med rakettene er det slik at selv om hundeeieren velger å ikke kjøpe seg noen, er det alltid fullt av andre som gjør det. Og når de ikke kan vente til rett dag heller, så får dyra seg noen sjokk man ikke kan forberede dem på.

Naboen min starta i forgårs med smellinga si, for å si det slik.

Skrevet

Nei vel, men så er det heller ikke naboer og forbipasserende som kommer forbi og måker og skremmer dem i ny og ne. Det er du selv som velger å gjøre det sånn.

Med rakettene er det slik at selv om hundeeieren velger å ikke kjøpe seg noen, er det alltid fullt av andre som gjør det. Og når de ikke kan vente til rett dag heller, så får dyra seg noen sjokk man ikke kan forberede dem på.

Naboen min starta i forgårs med smellinga si, for å si det slik.

Naboen som har liten hund som er redd for snøfreseren har heller ikke valgt det. Men jeg ødelegger ikke ryggen på grunn av naboens hund for det. Og for å presisere en gang til - jeg snakker ikke om dem som smeller ULOVLIG, men i det tidsrommet som norsk lov angir som greit for å bruke fyrverkeri.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ro ned, ingen ber deg om å ødelegge ryggen. Og mitt poeng er bare som jeg sa innledningsvis: Å vente til kl 2400 har dessuten den heldige bivirkningen at de som tilfeldigvis har dyr kan gi dem noe beroligende i god tid.

Hva med bare å være så hensynsfull? Hvorfor er det en begrensning på folk å bare utsette det litt? De barna som sover ved midnatt er uansett ikke gamle nok til å feire nyttår.

Skrevet

Men herregud da, dere ville nok få mer ut av å klage over gjeldende regler til de som lager dem enn på et nettforum. Kl 18-02 er otte timer elleren ettusenognittifemtedel av et år, altså ikke veldig mye. Den resterende tiden bruker vi andre som ikke har hund til å irritere oss over bæsj på fortauet og glefsende hunder som skremmer barn og løper løs selv om det ikke er lov. Om dere hundeeiere starter med å vise hensyn kan det kanskje hende at vi andre viser hensyn tilbake. Jeg har ikke noe imot hunder, men blir irritert over eiere som skal behandle hunden som en liten baby og som dropper alt av oppdragelse.

Tren hundene, dere, man kan ikke forvente at alle andre dropper nyttårsfeiringen fordi dere tilfeldigvis har valgt å skaffe hund.

Anonym poster: 3606d67af9d3fd70b8790f4f11bafb30

Skrevet

Har du hunder som er redd for raketter så blir du hjemme å passer på dem denne ene dagen i året!!! Rett og slett! Da får set bare være at du kanskje går glipp av årets beste fest i vennegjengen eller hva det måtte være!

Jeg har en hund som er livredd,og en hund som er like rolig og snorker seg gjennom feiringen. Veldig forskjell på hunder.

Jeg må si jeg reagerer sterkt på dem som driter i ansvaret det bringer med seg i å ha hund på slike dager. En bekjent av meg hadde en så livredd hund at den tygget istykker et møbel og gjorde fra seg over alt inne hver gang. Likevel reiste hun ut og lot hunden være alene hvert år :-( egoistisk til tusen!!!!

Skrevet

Jeg mener heller ikke at flere dager i strek er greit. Men å nekte barna å se fyrverkeri i LOVLIG tidsrom mellom 18-02 på grunn av at dyreeiere ikke kan ta kontroll over dyrene disse 6 timene i året, er urimelig.

Aldri hørt om noen som er irritert pga det ift dyra sine. Selv syntes jeg fyrverkeri til privat bruk er en idiotisk ide og alle skadene det gir årlig burde tale for seg selv, både skader på uskyldige forbipasserende, idiotene som skyter opp og skader på eiendom.

Gjest Antarctica
Skrevet

Har ikke hund selv, kommer aldri til å ha det heller. Men føler medynk med en umælende skapning, som med sin skarpe hørsel må føle nyttårsaften som tortur. Syns ikke det er storforlangende å henstille til alle at de feirer når det nye året begynner og ikke hele uka fram mot det øyeblikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...