Gå til innhold

Har "alle" her inne barn som sover lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lys av nyttårstråden, mine to sover aldri lenge på morningen, uansett.

Så for meg er det ikke aktuelt å ha to gretne trøtte unger 1.nyttårsdag bare så de skal få være våkne hele kvelden.

Anonym poster: b3aa0ad19b1aea0f47b26e44f83bc245

Videoannonse
Annonse
Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Jepp, og jeg føler meg veldig heldig som har sovebarn :)

Skrevet

Å se stjernene i øynene på henne i fjor på nyttåraften da jeg tok henne opp (vekte henne ikke, men hun våknet av smellene) var så verd en litt trøtt og sutrete unge på 1.nyttårsdag. Hun duppet litt på formiddagen og da gikk det seg til ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei. Men det er fysisk umulig å legge de før midnatt

Skrevet

Nei. Min eldste er som regel våken ca 6.00. Noen ganger sover han til 7.00, og begge deler er luksus, for han våknet 5.00 i nesten ett år. Yngste våkner mellom 5.30 og 6.30 en gang.

Eldste våkner nok av smellene, og da får han gjerne opp å titte litt hvis han vil.

Skrevet

Avhengig av alder, så kan du kanskje gi de en lur på formiddagen? Min er bare året, så holder henne neppe våken.. Men våkner hun, skal det bli spennende å se reaksjonen hennes på fyrverkeri:)

Hun sover stort sett til 8-0830, er jeg heldig sover hun til 0930.

Skrevet

Nei her våkner han mellom 5 og 6 hvis han legges mellom 19 og 20. Blir det senere så våkner han bare enda tidligere.

Anonym poster: 012f697add9e1f47a2c8116864329f27

Skrevet

Om sønnen min er våken til 1 på natten (slik som nyttårsaften i fjor) eller legger seg klokken 19 (som er rutinen), så står han uansett opp i 6 tiden.

Skrevet

Står alltid alltid opp mellom halv seks og halv sju, er til å bli sprø av etter tre år...

Skrevet

I dag sov minste til 09.00

Anonym poster: 8aacf6d5fd49d14d9e2b07d107b667c7

Skrevet

Veslegutt står opp mellom halv fem og fem han. Hver dag... Så jeg drømmer om å se sekstallet jeg. Legges han sener står han opp like tidlig eller tidligere. Han holdes ikke våken nyttÅrskvelden.

Anonym poster: ec1ca454884e9b719b700617d049f861

Skrevet

Ja, jøss. Treåringen sover helt til halv sju om hun har en god dag...

Anonym poster: 854a031e10367a652b7b1b4e6eadf15d

Skrevet

De pleier å våkne tidlig, men det gjør ikke så mye om de er litt trøtte 1. nyttårsdag. Da har vi ikke større planer enn nyttårshopprenn og muligens en skitur. Litt trøtte unger må man godt noen ganger. Å være oppe lenge nyttårsaften er verdt litt grinete unger dagen etter.

Anonym poster: 097ead09703c805895e9abb787c4e218

Skrevet

Alle mine fire barn er A-mennesker, ingen av dem sover lenge uansett hvor lenge de er oppe om kvelden.

Men de vokser jo til, yngste blir 4 år på nyåret og eldste er 11 nå så de kan stå opp uten assistanse fra oss voksne. Yngste kommer inn i vår seng i halv syv tiden og ligger der å koser en liten halvtime før hun går ned i stuen til de tre andre ungene og ser barne-TV frem til jeg og mannen står opp i åttetiden.

8-åringen får migrene om det blir lite søvn over flere dager, og 5-åringen blir skikkelig sur og grinete om det blir for lite søvn, men vi lar de være oppe så lenge de klarer/ønsker på nyttårsaften likevel vi da. De må legge seg tidlig i dag, og 1.nyttårsdag blir en stille og rolig dag, vi tåler litt sure og gretne unger den ene dagen. Skal feire nyttår med noen naboer som har tre barn på alder med våre fire, og alle får være oppe så lenge de ønsker, blir koselig :)

Anonym poster: 32f6ef2c8992c68c1da00a5c5adcb265

Skrevet

Mi blir lagt i rundt 20 og sovet til 9-10 om morgenen! Det er godt det, når det er ferie.. Når hun skal i barnehagen må jeg ha vekkekorpset med meg for å få henne opp :P

Skrevet

Snuppa legge mellom 19-20 og våkner mellom 7.30-9.00. Men skal sies at hun kommer inn til oss om natten eller tidelig og sover videre.. gleder meg til å ha sengen i fred.

Skrevet

Mine 3 pleier vanligvis å våkne med fuglene, men har utrolig nok sovet lenge i julen. Vi vekket dem i fjor til rakettene, men de ble livredde for smellene, (selv med hørselvern) så vi gjør ikke den feilen to ganger. Ingen vekking i år.. Våkner de av seg selv, er det en annen sak..

Anonym poster: 43f54b2c4c1126ae8519d04282157dbe

Skrevet

Jenta mi på 2,5 legger seg mellom 18-19 og sover til kl 10 hver dag uten å våkne:)

Skrevet

Ungene mine sover i 11-12 timer uansett når de legger seg:) de elsker også å være oppe lenge, så i juleferien har vi virkelig sovet godt og lenge:) bare nyter det :)

Skrevet

Jepp, vi er en skikkelig fleksibel B-familie på to voksne og 3 barn! Suverent i helgene og i ferier, da justerer vi oss etterhvert slik at alle er oppe så lenge de "vil" (tror ungene), og så sover vi til vi våkner uthvilte omtrent samtidig hele gjengen. Nå i jula har vi sovet til ca kl halv 11 hver dag...

Hverdagene er ikke like morsomme, 5 trøtte morratryner... Blææh!

Anonym poster: fb9310573d92cf62c7d997e71d7b834c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...