Gå til innhold

Tips trengs! Baby som våkner om natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 9 måneder gammel baby som fremdeles våkner mye på natten. Gjerne 8-10 ganger, 3-4 måltider (mm). Alle netter er ikke like ille, men han sover aldri over 4 timer uten mat. Natten er også veldig kort, fra 22-07.

Han spiser grøt morgen og kveld, brød til lunch og middag. I tillegg får han frukt og mm, så han bør jo greie å sove en stund uten mat nå skulle jeg tro...

Noen med tips til hvordan jeg kan bedre dette? Han tar ikke smokk, eller flaske med vann som alternativ.

Anonym poster: d54ca6103d7410b1cf797e7d3a043c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får han ikke middag? :P

Dette med mat om natta er jo kun en vane. Det som fungerte her var og tynne ut mme mer og mer for hver natt. Tilslutt var det bare venn igjen og da slutta han av seg selv å våkne. Men han var seks mnd da..

Skrevet

vann **..

Dere må nok bare ta den kampen. Litt skriking blir det, men tenk hvor deilig det blir å få natta tilbake :)

Skrevet

Ikke brød til middag, brød til lunch og en eller annen middag :P jeg tar gjerne kampen, men hvordan? Han kan ikke få mme pga melkeallergi :(

Skrevet

Jeg ville bare kuttet ut maten om natten. Nektet å amme om natten, og heller trøstet han når han våknet evt gi vann. Etter et par-tre netter (kansje mer om han er sta) så vil han nok skjønne tegningen.

Anonym poster: 09285a6ea684092996a822a417edb808

Skrevet

Sover han på deres rom? For mange hjelper det med eget rom på natten. Hvordan sover han på dagtid og hvordan er leggerutinene deres? Klarer han å finne søvnen selv? Gulper han mye?

Anonym poster: 5c19c034fca2fa225e49c948eb1cef7e

Skrevet

Ja? Bare gå med ham til det blir morgen evt? Er det greit altså? Verdt et forsøk! Han sover alene, gjort det lenge. Han får grøt kl 8, i håp om at han sovner tidligere... Noen ganger et bad. Han sovner ikke selv, har ikke sjans...

Skrevet

Et tips er å "koble" han av puppen om natta før han slipper selv, dette kan ta tid men til slutt vil han da lære seg å finne søvnen på egenhånd. Jeg anbefaler boka "Sove uten gråt". Der blir denne problemstillingen tatt opp, og det fungerer bare du er tolmodig!

Så skal du tenke på at babyen våkner jo fordi den har et behov, om det ikke nødvendigvis er sult så kan det være trøst, nærhet eller bare vite at mammaen er der. Men han trenger pupp og mat for å sovne igjen!. Jeg tror at dette går seg til av seg selv, uten at du skal måtte være oppe med han mange timer om natten for å få det til. Jeg blir helt matt av å lese at "denne kampen må du ta" osv. Det er snakk om en 9 mnd gammel baby som trenger mat/trøst/nærhet, og vår oppgave som forelder er å gi han akkurat dette. Om han slutter å skrike etter to netter (som noen over her skriver), så er det mest sannsynlig ikke på grunn av at han ikke lenger har dette behovet, men at han har gitt opp... Og hvem vil vel gjøre at sitt eget barn føler det ikke blir hørt?

Beklager langt svar, men har hatt akkurat samme situasjon her hjemme. Mange råd var at det går over etter noen netter med skriking... Men jeg kunne ikke gjennomføre det, er jo tross alt mammaen hans om natta og..

Lykke til:)

Anonym poster: db114527b4b7f7da42ee3ac0a35d5ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...