Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg er overbevist om at mat er den nye Gud. Når mennesker mister troen, må de ha noe annet å tilbe. VI har også kommet på toppen av Maslows behovspyramide pg da er det bare å starte på bunnen igjen. Mat!! Har nå så mange venner og familie som har fått et helt skrudd forhold til mat. Ingenting er bra nok. Det skal være økologisk og helst fra en indre fjord eller et ytre hav. All halvfabrikata er fy og fysj og det snakkes om mat opp og ned ad vegger. På familieselskap i jula fikk ei tantekjeft for å ta med chips. Det er det jo E 621 må vite. Fysj og fy. Snart tar jeg med en Melange-marinert ferdigkylling med ketchup på pur F. Det er jo viktig med balansert og sunt kosthold og vi er nok selv over gjennomsnitt opptatt av det. Brenner over 10.000 kr,- i mnd på mat. MEN, denne tilnærmede gudedyrkelsen synes jeg er skrudd. 1 mrd mennesker sulter i verden, men for oss i nord blir ingenting bra nok. Jeg blir kvalm. Anonym poster: dce52bdd5d069ecce34753b055e5d7a2
Sunnybeach4gull :) Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Kjenner faktisk ingen som er slik som du beskriver - heldigvis!! Bra å spise sunt og variert, men man kan da ikke ta helt av
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Ja, det er å grusomt å bry seg om helse, miljø og dyrevern... Anonym poster: 32f58c1c9f97683f1003a57b46a502c4
håperpåvinterbarn Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Jeg er overbevist om at mat er den nye Gud. Når mennesker mister troen, må de ha noe annet å tilbe. VI har også kommet på toppen av Maslows behovspyramide pg da er det bare å starte på bunnen igjen. Mat!! Har nå så mange venner og familie som har fått et helt skrudd forhold til mat. Ingenting er bra nok. Det skal være økologisk og helst fra en indre fjord eller et ytre hav. All halvfabrikata er fy og fysj og det snakkes om mat opp og ned ad vegger. På familieselskap i jula fikk ei tantekjeft for å ta med chips. Det er det jo E 621 må vite. Fysj og fy. Snart tar jeg med en Melange-marinert ferdigkylling med ketchup på pur F. Det er jo viktig med balansert og sunt kosthold og vi er nok selv over gjennomsnitt opptatt av det. Brenner over 10.000 kr,- i mnd på mat. MEN, denne tilnærmede gudedyrkelsen synes jeg er skrudd. 1 mrd mennesker sulter i verden, men for oss i nord blir ingenting bra nok. Jeg blir kvalm. Anonym poster: dce52bdd5d069ecce34753b055e5d7a2 Skjønner hva du mener, for jeg får jo det inntrykket gjennom media. At alt skal være så kortreist og økologisk og det ene med det andre, ellers er det jo fryktelig usunt (men vi spiser faktisk sunnere mat enn aldri før, lever lengre, er friskere). Men jeg møter ikke så mye matsnobberi til daglig, mulig det er fordi vi bor på bygda? Er det mine fordommer, eller er matsnobberi vanligere i byene?
håperpåvinterbarn Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Marsmallows behovspyramide? hehehe nei, marshmallows er jo garantert hverken kortreist eller økologisk :P
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Ja, det er å grusomt å bry seg om helse, miljø og dyrevern... Anonym poster: 32f58c1c9f97683f1003a57b46a502c4 Har kylling som er laget fra bunnen i en hønsefrikasse det bedre i buret sitt når den lever, enn ferdigkylling? Dyrevernmessig altså...
Firekids Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Den nye guden her og. Ingenting er bra nok. Jeg serverte brus i jula og det var ikke det store. Må helst pressen juicen selv.
SagflisiHåret Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Er det å ønske økologisk mat egentlig snobberi? Jeg synes det er fint om maten ikke inneholder masse sprøytestoffer osv, at den er slik den faktisk gror i naturen. Naturlig med andre ord. Derfor velger jeg ofte økologisk, men bare hvis de tilfeldigvis har det i butikken.
Gjest Antarctica Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Ja, det er å grusomt å bry seg om helse, miljø og dyrevern... Anonym poster: 32f58c1c9f97683f1003a57b46a502c4 Er det verre for miljøet og dyrevelferden å spise Maaruds potetgull enn å spise flybåren japansk tofu med Stillehavstang...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå