Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Mulig det er en bagatell, men det er en usunn bagatell! Vi har katt. Grå fin svær pus, som heter Nemo. Vel, i følge naboen som flyttet inn i sommer (vi har hatt denne katten i tre år, siden den var kattunge) har Hun en grå fin svær pus som heter Gråtass. Grunn: Hun mener vi ikke gir den mat. Katten kommer seg ut og inn som den vil her, den har alltid tilgang til mat og friskt vann. Nabodama tar den inn, HOLDER den inne, mater den og mener den heter Gråpus. Jeg har allerde vært og snakket til henne en gang, med beskjed om å ikke mate den , da den blir overfora. Hjalp det? Nei. Nå har den vært vekk i fire dager, vi har ropt og puset på den, og spurt rundt. Så i dag kom den tuslende hjem, overforet, og stinker røkelse. Nå er tålmodogheten min over, jeg følger den ut på do, og det første den gjør er å springe rett dit. Den skal chippes og registreres rett over nyttår. Vet noen hvor mye det koster?Ikke at pris har noe å si, jeg må bare planlegge litt utfra det. Ungene blir frustrert de og når denne damen insisterer på at det er hennes katt. HErrefred...
Februargullet2013 Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Teit Kjerring, jeg betalte 1600kr for det chipping og registering
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2012 flott, da skal pus til doktor Dyregod. Skal sies at denne damen har en tendens til å blande ut tobakken sin, det lukter iallfall både røkelse og hasj av dyret. Neste gang gir jeg beskjed om at det er siste gang jeg sier fra, etter det kommer menn i uniform. Mulig jeg overreagerer, men jeg setter stor pris på at folk vet forskjell på ditt og mitt. Har vi flaks får vi flytta herfra i løpet av vinteren, så får hun snatche kattene til de andre naboene her.
Februargullet2013 Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Synes ikke det, hvis noen prøvde og ta pusen min,hadde jeg gjort det samme:)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2012 Vært inne på tanken om å melde henne for dopbruk, men jeg har ingen andre beviser enn at det katta mi lukter hasj, og jeg tror ikke jeg kommer så langt med det. Men jeg er iallfall ferdig med å være høflig, kjenner jeg.
Heeii123 Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Utrolig, har det på samme måte. Klikker snart. De har katteluke, og min pus liker å leke med deres pus. Har sagt jeg kan betalte for chip i deres katt,slik at BaRE de sin katt kommer inn luka. Men det ville de ikke. Så min katt går jo inn til de,og kan være vekk i flere dager av gangen.ikke gøy å banke på hver dag for å få pusen sin!:/
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 For ei merkelig dame! Hun må ha issues altså...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2012 Jeg leter etter halsbånd med gps...HAdde damen i det minste vært hyggelig! MEn så lenge hun utbasunerer til nabolaget at det er så synd på katten, den får jo ikke mat (katta er blitt i overkant drøy etter at hun begynte å fore den) så kjenner jeg ingen plass at jeg gidder være grei jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Huff, måtte le litt... :X Men hun høres jo helt sinnsyk frekk ut!! Du får holde pusen din inne noen dager, ha en kattedo inne. Hasj (og røyk generelt) er fryktelig skadelig for katter, så hun skader katten deres ved å tvinge han til å sitte inne der med henne. Anonym poster: b4cd571b0691b5061626a238b88d6042
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Er den kastrert? Kastrerte katter skal ha spesialfor. Jeg har rasaekatt og noen "stjelte" den og foret dem masse. Førte til nyresten og en veldig syk katt. Betalte over 4000 for å få den frisk! Selv om du ikke gir spesialfor ville jeg brukt det som unnskyldning, gjerne skrevet ut noe fra nettet om dette og overrakt henne. Og gitt beskjed om at neste gang anmeldes hun. Veldig irriterende, og helt utrolig frekt. Få den chippet og neste gang hun stjeler den ringer du purken og få de til å komme til henne og lese av hvem det er sin katt;) Nå stiller politiet ikke opp på sånt, men det hadde vært saker;) Anonym poster: 0c40b5050c505730c7af68abb7222da8
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2012 den er ikke kastrert, vi tar det samtidig med chipping og registrering. Hehe, hadde vært knall om de faktisk gjorde det, menkanskje jeg kan true med det
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 den er ikke kastrert, vi tar det samtidig med chipping og registrering. Hehe, hadde vært knall om de faktisk gjorde det, menkanskje jeg kan true med det Ja, du skulle hatt gode kontakter hos dyrelegen, politi eller mattilsynet så kunne de skremt henne litt;) Men skrem henne uansett:)) Anonym poster: 0c40b5050c505730c7af68abb7222da8
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2012 Ja, noe må jeg iallfall gjøre. Det her går jo ikke an!
Katteskinnet Skrevet 30. desember 2012 #14 Skrevet 30. desember 2012 Noen mennesker er så ubeskrivelig frekke... Slapp pusen min ut da han egentlig var for ung, og da var det noen som så den "søte lille pusen" og bestemte seg for å gi han biff... -___- Håper du får skremt henne, og at du får chippet katten din fort som fy. Hun høres ikke stabil ut i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #15 Skrevet 30. desember 2012 Om ikke annet så får i hvertfall dama dere til å få ut fingeren og få katten kastrert, chippet og registrert. Det er jo på høy tid når dere har hatt den i over 3 år! Anonym poster: a52ff8beeefd59b1540c7f9b9cfb47bb
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2012 Om ikke annet så får i hvertfall dama dere til å få ut fingeren og få katten kastrert, chippet og registrert. Det er jo på høy tid når dere har hatt den i over 3 år! Anonym poster: a52ff8beeefd59b1540c7f9b9cfb47bb Der kom pekefingeren ja Om ikke annet er dama ustabil, og ser ikke forskjell på sitt og andres selv etter å ha fått beskjed. Den har aldri vært lenge ute, maks et par timer, og så kommet inn igjen. DEtte har den slutta med etter at dama der flytta inn. Klart den skal kastreres, chippes og registreres, sier seg selv, men vi har altså ikke hatt behovet før nå. Jeg trodde voksne folk klarte å la andres familiemedlemmer være, uten å måtte ta dem og bytte navn på dem.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #17 Skrevet 30. desember 2012 Er vel ikke noe poeng i å kastrere den hvis den er over 3 år..? Anonym poster: 35bdffaa7c99de4bd3bef1def919e806
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #18 Skrevet 30. desember 2012 Poeng i kastraksjon er det alltid, i og med at den fortsatt vil være forplantningsdyktig. Så det blir gjort.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #19 Skrevet 30. desember 2012 Om ikke annet så får i hvertfall dama dere til å få ut fingeren og få katten kastrert, chippet og registrert. Det er jo på høy tid når dere har hatt den i over 3 år! Anonym poster: a52ff8beeefd59b1540c7f9b9cfb47bb Der kom pekefingeren ja Om ikke annet er dama ustabil, og ser ikke forskjell på sitt og andres selv etter å ha fått beskjed. Den har aldri vært lenge ute, maks et par timer, og så kommet inn igjen. DEtte har den slutta med etter at dama der flytta inn. Klart den skal kastreres, chippes og registreres, sier seg selv, men vi har altså ikke hatt behovet før nå. Jeg trodde voksne folk klarte å la andres familiemedlemmer være, uten å måtte ta dem og bytte navn på dem. Det er behov for å kastrere alle hankatter som det ikke skal avles på, da katter formerer seg uten at folk er villige til å ta seg av avkommet. Så det så! På høy tid, med andre ord. Anonym poster: 0cb26344ad7e8502e8f79fd326cc90f3
Sol Skippertaksdronning Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #20 Skrevet 30. desember 2012 Og som du ser av det jeg har skrevet er vi enige om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå