Gå til innhold

Inspirert ang stebarn&forskjellsbehandling, og hva en kan forvente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har stebarn eller du med særkulls er deres barn flinke til å "ta vare" på stefamilen eller er det kun forskjellsbehandling fra stefamilie som er ille? Fulgte med i tråden her nede og syns det var en annerledes vinkel det kom frem på enn til vanlig når det bare snakkes om at barna ikke blir med i familien.

Anonym poster: e6aafddef3979dc504de9926896d407a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her regnes vi som en familie på 5. Hun bor fast hos oss.

Hun har en merkelig familie på morsiden.

Her får de gaver etter ønsker ikke nødvendigvis pris.

Pengegaver er like:)

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor store barna er. Jeg mener at grunnlaget for en god relasjon mellom stebarn og stefamilie legges når barnet er lite og det er de voksnes ansvar. Er relasjonen god når barnet er lite så vil det jo naturlig reflekteres i relasjonen når barnet er stort.

Skrevet

Har ikke selv stebarn i familien men dette er jo et komplekst område.

Må jo gå litt begge veier mener jeg.

Anonym poster: 214e500b6ea4397c43f2f177b3d0b1b4

Skrevet

Jeg har ikke stebarn, men jeg har stetantebarn. De er familie på samme linje som mine egne tantebarn. Gavene er like og de er like velkommen i selskaper selvfølgelig.

Det eneste er at det er litt lett å glemme bursdager, da de er ganske nye i familien, så vi henger ikke helt med alltid.

Det har hendt at jeg har glemt mine egne tantebarn også, er ikke spesielt flink på dette...

Anonym poster: 0db2574c9e2e2b12b5c83aa10c40eb4a

Skrevet

Jeg forventer ikke at mine svigerforeldre skal behandle min datter likt som deres barnebarn. Akkurat som de aldri blir min datters besteforeldre.

Anonym poster: e05708ebef8819b61864e4619b801ce8

Skrevet

Jeg forventer ikke at mine svigerforeldre skal behandle min datter likt som deres barnebarn. Akkurat som de aldri blir min datters besteforeldre.

Anonym poster: e05708ebef8819b61864e4619b801ce8

Helt enig! Mine svigerforeldre forventes ikke å ivareta min datter på samme måte som deres "ekte" barnebarn. På samme måte som jeg ikke krever at hun skal ha like sterke følelser og tilknytning til dem som til sine ekte besteforeldre. De kom inn i hennes liv da hun var 5, nå er hun 11.

Allikevel har det utviklet seg et godt forhold dem i mellom, de er alle glad i hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...