Gå til innhold

leste at influensa i svangerskapet kan gi barnet autisme =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt influensa i begge mine svangerskap. førstemann har autisme.

Håper nr 2 er frisk, virker slik foreløpig. Huff ,ble skikkelig lei meg når jeg leste det. kanskje hun hadde vert frisk om jeg hadde tatt influensavaksine ,hva tror dere? =(

Anonym poster: 807fdc70847e1df0fb4ea5cc17aefe73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er umulig og tror noe som helst, er jo ikke bra den sprøyta heller, de vet jo ikke hvordan det påvirker babyen heller, skal ikke ta den,selvom jeg egentlig burde siden jeg er i Risiko gruppen,men angsten for det ska skje lille noe er så mye større.

Skrevet

Det som er litt ironisk er at influensa i svangerskap kan være skadelig i 1. trimester og da kan man ikke ta vaksinen heller (for det kan også være skadelig). Senere i svangerskapet er ikke influensa noen stor risiko. Dersom jeg var prøver nå ville jeg nok tatt vaksinen fordi da er risikoen for å få det i første trimester absolutt tilstede, men for oss som ellers er friske og i 2. og 3. trimester er det liten vits tenker jeg. Eller dvs. i 3 trimester kan man fremdeles bli syk etter fødsel og barnet kan bli smittet så da ville jeg kanskje vurdert det, for barnet er også beskyttet når det fødes.

Tror du aldri vil få vite om det var influensaen som gjorde utslaget i din graviditet, så det bør du ikke bruke energi på å tenke på :)

Anonym poster: 12404f7c064ffeeed9decd1c2ba3fb45

Skrevet

Du skal ikke tro alt du leser.

Man kjenner ikke årsakene til autisme. Det finnes null forskningsmessig belegg for påstanden du gjengir.

Anonym poster: 93e2e1e39c07b862822bf76a4dc86a8a

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg influensa så ille at jeg var liggende i dagevis og måtte ha hjelp til å komme meg på do. Jeg hadde i tillegg omtrent alt som kan gå galt i svangerskap og måtte bruke sterke medisiner for å i hele tatt overleve.

Barnet er født for tidlig men helt normaltfungerende.

I mitt andre svangerskap var jeg mer eller mindre frisk fra svangerskaps plager og ingen sykdom ellers og barnet har barne autisme.

Jeg tror nok ikke det var en influensa som ga utslaget i forhold til ditt første barn. Selvsagt er det en mulighet om du hadde det i et veldig viktig tidspunkt i forhold til utviklingen av hjernen.

De fleste jeg kjenner har hatt influensa eller annet under graviditet med et eller flere barn og jeg kjenner ingen med barn av samme diagnose som mitt.

Anonym poster: a4b42c284a7daab9d370f627a9821bd0

Skrevet

NEI ,kanskje ikke . Leste om det på forskning.no. Ble så lei meg,om noe så enkelt kan ha gjort så stor skade på ungen min . =(

Anonym poster: 807fdc70847e1df0fb4ea5cc17aefe73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...