Hildemor fra vest Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Jeg har gått med intense smerter siden lille julaften. Tar 3 voltaren og 5 paralgin forte i døgnet. Merker lite bedring til nå og blir kvalm og uvell av paralginen. Har mistet mye av kraften i armen. Andre som har erfaring og råd å komme med? Så slitsomt å gå slik i lengden;(
kosemamma<3 Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Jeg har det omtrent hele tiden. Kan bli bra i et par-tre uker og så er det på igjen. Er kjempeplaget med skuldrene og hofta. Hos meg er det ikke så mye som hjelper annet en voltaren/brexidol og akupunktur.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 (endret) Har kronisk betennelsessmerter i ene skulderen. Man blir vant til det. Skal forsøke trykkbølgebehandling på nyåret og så se om det kan hjelpe litt. Endret 30. desember 2012 av Hercule Poirot
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Kutt ut alt sukker og raske karbohydrater umiddelbart - det trigger betennelsestilstander veldig. Det er ulike typer betennelser og nyere forskning (de vet ikke nok enda) har vist at det hos en del kan ha motsatt effekt å bli satt på betennelsesdempende medisiner i akuttfasen. Men det du kan gjøre er å kutte alt av sukker og raske karbohydrater (krever viljestyrke nå i julen, men er fullt mulig hvis man er dårlig nok). Så bør du få i deg nok omega3 pr dag. Er du virkelig ille ville jeg faktisk ha tatt 8-10 gram omega3 pr dag som tilskudd (rent omega3-produkt a la pikasol eller eskimo eller tilsvarende). Ta også et tilskudd med minst 40 µmg D-vitamin pr dag hvis du har D-vitamin i hus. Har du gurkemeie i hus så tar du en teskje av dette 2-3 ganger pr dag. En så stor dose omega3 sammen med gurkemeie virker veldig betennelsesdempende. Og kutter du sukkeret så trigger du ikke lenger betennelsen heller. Og så ville jeg etter nyttår prøvd akupunktur og/eller trykkbølgebehandling på skulderen hvis du ikke er bra. Anonym poster: 83bcbde9ecce5e68f11366e21b96e0fd
HvittHus Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Slike betennelser kan fort bli langvarig hvis man ikke avlaster armen/skulderen. Legg armen i en fatle og gå med dette flere dager slik at skulderen får helt ro.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Kutt ut alt sukker og raske karbohydrater umiddelbart - det trigger betennelsestilstander veldig. Det er ulike typer betennelser og nyere forskning (de vet ikke nok enda) har vist at det hos en del kan ha motsatt effekt å bli satt på betennelsesdempende medisiner i akuttfasen. Men det du kan gjøre er å kutte alt av sukker og raske karbohydrater (krever viljestyrke nå i julen, men er fullt mulig hvis man er dårlig nok). Så bør du få i deg nok omega3 pr dag. Er du virkelig ille ville jeg faktisk ha tatt 8-10 gram omega3 pr dag som tilskudd (rent omega3-produkt a la pikasol eller eskimo eller tilsvarende). Ta også et tilskudd med minst 40 µmg D-vitamin pr dag hvis du har D-vitamin i hus. Har du gurkemeie i hus så tar du en teskje av dette 2-3 ganger pr dag. En så stor dose omega3 sammen med gurkemeie virker veldig betennelsesdempende. Og kutter du sukkeret så trigger du ikke lenger betennelsen heller. Og så ville jeg etter nyttår prøvd akupunktur og/eller trykkbølgebehandling på skulderen hvis du ikke er bra. Anonym poster: 83bcbde9ecce5e68f11366e21b96e0fd Glemte å si at så stor omega3-dose tas i en periode, og når man kjenner at man blir bedre så trapper man gradvis ned til 2-4 pr dag. Jeg er enig med HvittHus at skulderen/armen må avlastes, men jeg er skeptisk til å legge armen i fatle, dette fordi muskelene i skulderen kan bli liggende i forkortet stilling og får litt for lite sirkulasjon om armen ikke brukes i det hele tatt. Vær heller veldig forsiktig i bruk av armen og bruk den minst mulig. Anonym poster: 83bcbde9ecce5e68f11366e21b96e0fd
Hildemor fra vest Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2012 Mine smerter er ikke noe man kan venne seg til ihvertfall. Værste jeg har vært borti noensinne. Smerter jeg har hatt under fødsel,keisersnitt er ingenting i forhold! Når kan jeg forvente at voltarenen begynner å virke inn på betennelsen? Synes jeg bare blir mer og mer kraftløs i armen:-(
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Mine smerter er ikke noe man kan venne seg til ihvertfall. Værste jeg har vært borti noensinne. Smerter jeg har hatt under fødsel,keisersnitt er ingenting i forhold! Når kan jeg forvente at voltarenen begynner å virke inn på betennelsen? Synes jeg bare blir mer og mer kraftløs i armen:-( Hvis du har gått på voltaren siden lillejulaften uten effekt så vil du heller ikke få effekt av den. Det er i hvert fall min erfaring med pasienter. Som sagt er det kommet noe ny forskning som viser at en del faktisk ser ut til å kunne bli verre av slike medisiner hvis de gis for tidlig. Noen kan ha veldig god effekt av det, og da virker det som regel i løpet av et par dager. Hos de som ikke har effekt er det en del som faktisk blir verre og får et forlenget løp. Så har du gurkemeie og omega3 i hus så kutt ut Voltarenen og ta gurkemeie og omega3 i steden for! Begge deler virker betennelsesdempende (via andre mekanismer enn voltaren) og gurkemeie virker også smertestillende. Anonym poster: 83bcbde9ecce5e68f11366e21b96e0fd
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Mine smerter er ikke noe man kan venne seg til ihvertfall. Værste jeg har vært borti noensinne. Smerter jeg har hatt under fødsel,keisersnitt er ingenting i forhold! Når kan jeg forvente at voltarenen begynner å virke inn på betennelsen? Synes jeg bare blir mer og mer kraftløs i armen:-( Hvis du har gått på voltaren siden lillejulaften uten effekt så vil du heller ikke få effekt av den. Det er i hvert fall min erfaring med pasienter. Som sagt er det kommet noe ny forskning som viser at en del faktisk ser ut til å kunne bli verre av slike medisiner hvis de gis for tidlig. Noen kan ha veldig god effekt av det, og da virker det som regel i løpet av et par dager. Hos de som ikke har effekt er det en del som faktisk blir verre og får et forlenget løp. Så har du gurkemeie og omega3 i hus så kutt ut Voltarenen og ta gurkemeie og omega3 i steden for! Begge deler virker betennelsesdempende (via andre mekanismer enn voltaren) og gurkemeie virker også smertestillende. Anonym poster: 83bcbde9ecce5e68f11366e21b96e0fd Hvor i skulderen og armen sitter smertene og hvor kraftløs er du? Hvis du har utstrålende smerter som går i hele armen ut i hånden ville jeg også fått tatt en sjekk på nakken, da det jo hender smertene kan kommer derfra. Anonym poster: 83bcbde9ecce5e68f11366e21b96e0fd
Hybelkanina Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Jeg fikk det i høst pga feil ammestilling. Skikkelig pyton! Mitt beste råd er - kom deg til osteopat! Jo fortere jo bedre!! Jeg ble helt bra av det og trengte bare en behandling fordi jeg kom tidlig til behandling.
Hildemor fra vest Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2012 Leste svarene deres etter at jeg sendte min siste post. Tar jo 100 år å skrive for meg! Jeg er rullestolbruker så jeg er veldig avhengig av å bruke armene så noe fatle går nok uansett ikke. Omega 3 har jeg økt dosen min på men gurkemeie var nytt for meg så det må prøves. Visste ikke at karbohydrater trigget betennelser og jeg har jo ikke spist annet omtrent i hele julen=-O
Hildemor fra vest Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2012 Mine smerter sitter nederst i nakken, i skulderleddet, gjennom armen. Mistet kraft i overarmen;(
Hybelkanina Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Mine smerter sitter nederst i nakken, i skulderleddet, gjennom armen. Mistet kraft i overarmen;( Høres akkurat ut som det var hos meg. Osteopaten løsnet opp i nakken min, halsen (!!) og i siden ved de nederste ribbeina. Vond behandling men allerede da jeg gikk ut derfra etter 20 minutter var smertene på retur og bevegeligheten og kraften på vei tilbake. Får rett og slett ikke skrytt nok av osteopati! Medisiner og betennelsesdempende kan nok fungere litt der og da, men om du ikke får løst opp spenningene som forårsaker betennelsen så kan det komme like raskt tilbake.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #14 Skrevet 30. desember 2012 Mine smerter sitter nederst i nakken, i skulderleddet, gjennom armen. Mistet kraft i overarmen;( Da ville jeg ha fått en sjekk hos en kiropraktor eller naprapat også etter nyttår. Men kutter du sukker (og raske karbohydrater) umiddelbart og øker dose på omega3 og i tillegg tar gurkemeie burde de neste dagene bli bedre. God bedring Anonym poster: 83bcbde9ecce5e68f11366e21b96e0fd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. desember 2012 #15 Skrevet 30. desember 2012 Jeg har også det, legen tror det kan være Frozen shoulder, men jeg synes det går bedre nå (er sykemeldt) som jeg kan gjøre alt i mitt eget tempo, så jeg heller mot vanlig betennelse igjen jeg da. Kjipe greier å bli plaget med!
Hildemor fra vest Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2012 Takk for gode råd og oppmuntrende ord damer;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå