Gå til innhold

6 åring med epilespsi,risikogruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og bør vaksineres mot influensa? Eller?

Anonym poster: d4414ff08de21498de02080c68d725f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at nevrologisk sykdom stod på listen i 2009/2010, men har ikke sett det nå. Er vel mest farlig for astma/lungesykdom, Men hvis han generelt har nedsatt immunforsvar så kanskje. Drøft det med legen.

Anonym poster: 429a7a44fcdf83531a568f8f62f9d221

Skrevet

han er vel i risiko gruppen da,hadde vel hørt med legen,men mest sannsynlig er det vel lurt at han tar den :)

Skrevet

Anonym poster: e2aab51766d906c39724ddba5a301916

Skrevet

Ja, da er han i risikogruppen.

Har en nevø med epilepsi og han får influensavaksine hvert år. Vet ikke helt hvorfor nevrologiske sykdommer er i risikogruppen da, har det noe med at de ikke tåler feber så godt tro?

Anonym poster: 9b7809bb4d77d164fcecf4e6d5510411

Skrevet

Jeg har epilepsi. Hadde ikke falt meg inn å ta vaksinen.

Hvorfor det?

Vi har jo ikke svake lunger eller nedsatt immunforsvar.

Skrevet

Vår datter på seks uker har epilepsi, og vi har fått beskjed om å ikke vaksinere. Siden hu er så fersk så hara iallefall dårlig immunforsvar, men sku visst ikke ha lell.

Skrevet

Jeg ser vi er i risiko gruppen, men hvorfor, det forstår jeg ikke..

Skrevet

"Mennesker med epilepsi er i risikogruppene, og er således prioritert ved vaksinering. Helsedirektoratet definerer "nevrologiske sykdommer og lidelser" som en av flere risikogrupper og ettersom epilepsi er en nevrologisk lidelse kommer vi inn under dette. Det er imidlertid liten grunn til å tro at mennesker med en "normal" epilepsi er spesielt utsatt i forhold til A(H1N1) viruset. Det har i ettertid vist seg at vaksinen har en del bivirkninger, noen mennesker har opplevd å få GTK anfall etter vaksinering, og noen har opplevd å bli dårligere av sin epilepsi. Ta kontakt med legen din dersom du er usikker."

http://www.epilepsi.no/nettmoter/a-leve-med5/

Virker som om epilepsi i seg selv ikke er noen risiko. Man er bare i samme gruppe med andre nevrologiske sykdommer og lidelser som kan være risiko.

Anonym poster: cb6447fa8d48761818488471271853eb

Skrevet

"Mennesker med epilepsi er i risikogruppene, og er således prioritert ved vaksinering. Helsedirektoratet definerer "nevrologiske sykdommer og lidelser" som en av flere risikogrupper og ettersom epilepsi er en nevrologisk lidelse kommer vi inn under dette. Det er imidlertid liten grunn til å tro at mennesker med en "normal" epilepsi er spesielt utsatt i forhold til A(H1N1) viruset. Det har i ettertid vist seg at vaksinen har en del bivirkninger, noen mennesker har opplevd å få GTK anfall etter vaksinering, og noen har opplevd å bli dårligere av sin epilepsi. Ta kontakt med legen din dersom du er usikker."

http://www.epilepsi.no/nettmoter/a-leve-med5/

Virker som om epilepsi i seg selv ikke er noen risiko. Man er bare i samme gruppe med andre nevrologiske sykdommer og lidelser som kan være risiko.

Anonym poster: cb6447fa8d48761818488471271853eb

Aha..

Men jeg kommer ikke til å ta den. Blir jeg syk så tror jeg jeg har godt av det. For det er flere år siden sist jeg hadde feber og lå rett ut.

Men takk for fint svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...