Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Ser det har kommet en tråd om fyrverkeri og det å ta hensyn. Den lar jeg ligge, den saken kan diskuteres i den tråden. Det jeg ønsker å sette litt fokus på, er hvor mye penger som skytes opp i luften og blir til ingenting på nyttårsaften. Nå aner ikke jeg hva fyrverkeri koster siden jeg ikke har kjøpt fyrverkeri de siste 25 årene, men jeg lurer litt på hvor mye penger dere som kjøper fyrverkeri bruker til denne feiringa. Hvor mye penger bruker dere på fyrverkeri? Hva kommer det ut av dette pengeforbruket og hvor mye av husholdningsbudsjettet eller andre budsjetter går med? Har alle råd til å bruke hundrevis kroner på dette? Selvfølgelig vet jeg at mange har god råd og at noen hundringser eller tusenlapper ikke spiller noen rolle, men gjelder dette alle? Min mening er i alle fall at man kan ikke syte over dårlig råd samtidig som man bruker penger på nyttårsfyrverkeri. Anonym poster: d8b6e8ee3a7a4e39256a790d1195cd22
humlesurr Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 (endret) 75,- En pakke stjerneskudd og en poff av et eller annet slag. Ingen pyro frelste her i huset Endret 30. desember 2012 av humlesurr
Serepta Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Vi bruker ikke penger på fyrverkeri, men kjøper stjerneskudd til ungene. De koster vel ca 25 kr per pakke for sånne lange. Kjøper hver sin pakke. Synes det er bedre å se på alle andre sine raketter :-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Jeg syns det på en måte er bortkastet penger fordi om det er fint å se på, så vi har brukt 300 kroner på raketter en liten pakke med litt forskjellig i Anonym poster: 05319a3b03e0c608f3ffb8cc208300ae
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Fyrverkeri kan i lengden bli dyrt, men en liten familiepakke koster på europris 175,- der er det litt av alt.. Men vi kjøper kun stjerneskudd, og det ble vel rundt 25,-
★julestjerne★ Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Gubben har kjøpt to batteri, anar ikkje prisen sida det gjekk av hans "lommepengar". Vi har utsikt over bygda og nyt godt av andre sitt..
beibilykke Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Skal vel kun kjøpe stjærneskudd og ae det storslåtte fyrverkeriet i sentrum og vi har dårlig råd. Men hadde vi hatt god råd tror jeg ikke jeg ville brukt mange 100 på dette
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Vi har god råd, men ikke en krone går til fyrverkeri. Det er jeg helt i mot. Blåse penger opp i luften på farlige saker. Fysj! Kjøper stjerneskudd og det holder i massevis! Anonym poster: 2e6e098e59454fa7da05d88c8015c427
Temmelig hemmelig Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 600,- kroner har vi brukt i år
Studine mevik Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Vi kjøper ikke fyrverkeri. Det er flere grunner til det, men hovedsaklig synes vi ikke det er trygt nok. Mye av det bakkefyrverkeriet som blir produsert tipper og er skylden i mange skader. Da de vedtok loven om fyrverkeri for noen år tilbake så hørte de litt for mye på produsentene av fyrverkeri og ikke på statistikken og sikkerheten. Hadde det vært raketter å få kjøpt så hadde vi gledelig betalt noen lapper for et flott smell, for de er sikrere enn mye av bakkefyrverkeriet, men de må skytes opp som anvist. Dessuten blir det større og styggere skader av bakkefyrverkeri. Vi har kjøpt stjerneskudd
Kannemor Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Er uenig i at det er bortkastet. Fyrverkeri er flott og vakkert. Og det er noe vi deler med hverandre. Vi har brukt ca. 400 kr. For det får vi en masse flotte syn som alle i nærheten får ta del i.
Fae Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 Blir kun 2 pakker stjerneskudd her i heimen ^^
Cmyk Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Tror vi har brukt 400 kroner i år. to bakkebatteri, stjerneskudd og noen småting til tenåringen. Og fått med vernebriller til alle i familien.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #14 Skrevet 30. desember 2012 Vi kjøper ikke fyrverkeri. Det er flere grunner til det, men hovedsaklig synes vi ikke det er trygt nok. Mye av det bakkefyrverkeriet som blir produsert tipper og er skylden i mange skader. Da de vedtok loven om fyrverkeri for noen år tilbake så hørte de litt for mye på produsentene av fyrverkeri og ikke på statistikken og sikkerheten. Hadde det vært raketter å få kjøpt så hadde vi gledelig betalt noen lapper for et flott smell, for de er sikrere enn mye av bakkefyrverkeriet, men de må skytes opp som anvist. Dessuten blir det større og styggere skader av bakkefyrverkeri. Vi har kjøpt stjerneskudd Viser ikke statistikken at antallet ulykker og personskader har blitt drastisk redusert etter forbudet mot raketter med styrepinne? Og selvfølgelig tar de hensyn til statistikk når de vedtar slike lover, tror du Stortinget vedtar en ny lov fordi fyrverkeriprodusentene ber dem om det? Anonym poster: 1d77631b134ee423abfdf4541c5adb20
★julestjerne★ Skrevet 30. desember 2012 #15 Skrevet 30. desember 2012 Vi kjøper ikke fyrverkeri. Det er flere grunner til det, men hovedsaklig synes vi ikke det er trygt nok. Mye av det bakkefyrverkeriet som blir produsert tipper og er skylden i mange skader. Da de vedtok loven om fyrverkeri for noen år tilbake så hørte de litt for mye på produsentene av fyrverkeri og ikke på statistikken og sikkerheten. Hadde det vært raketter å få kjøpt så hadde vi gledelig betalt noen lapper for et flott smell, for de er sikrere enn mye av bakkefyrverkeriet, men de må skytes opp som anvist. Dessuten blir det større og styggere skader av bakkefyrverkeri. Vi har kjøpt stjerneskudd Ja og nei. Om ein følgjer anvisningane og er edru er pinnerakettar tryggast. Men ein stor del av fyrverkeriet blir ikkje fyrt opp etter reglane og av folk som er alt anna enn edru. Og då er pinnerakettar meir utrygge. Bakkebatteria har meir avgrensa rekkevidde og skadar berre dei som oppheld seg i nærleiken av det. Pinnerakettar kan like godt skade ein uskyldig nabo eller sette fyr på huset hans.
smurfis Skrevet 30. desember 2012 #16 Skrevet 30. desember 2012 Vi har kjøpt en "fontene" uten lyd som jeg skal tenne på sånn litt før barna skal legge seg. Den kostet 45 kr tror jeg.Også får de en pakke med stjerneskudd. Noe mer enn det er jeg ikke villig til å tenne på gitt. Jeg syntes det er rett og slett helt for jævlig at vi kan brenne opp så mye penger når det er så mange som ikke har mat i magen sin, eller som ikke får de vaksinene de trenger osv.
Studine mevik Skrevet 30. desember 2012 #17 Skrevet 30. desember 2012 Vi kjøper ikke fyrverkeri. Det er flere grunner til det, men hovedsaklig synes vi ikke det er trygt nok. Mye av det bakkefyrverkeriet som blir produsert tipper og er skylden i mange skader. Da de vedtok loven om fyrverkeri for noen år tilbake så hørte de litt for mye på produsentene av fyrverkeri og ikke på statistikken og sikkerheten. Hadde det vært raketter å få kjøpt så hadde vi gledelig betalt noen lapper for et flott smell, for de er sikrere enn mye av bakkefyrverkeriet, men de må skytes opp som anvist. Dessuten blir det større og styggere skader av bakkefyrverkeri. Vi har kjøpt stjerneskudd Viser ikke statistikken at antallet ulykker og personskader har blitt drastisk redusert etter forbudet mot raketter med styrepinne? Og selvfølgelig tar de hensyn til statistikk når de vedtar slike lover, tror du Stortinget vedtar en ny lov fordi fyrverkeriprodusentene ber dem om det? Anonym poster: 1d77631b134ee423abfdf4541c5adb20 Ja ulykkene har redusert fordi folk ikke lenger står og holder pinneraketter som skytes opp. Alkohol og fyrverkeri hører ikke sammen og det er oftest alkohol inne i bilde der hvor ulykker skjer, men skadene fra bakkefyrverkeri er fortsatt større og batteriene kan tippe selv om man gjør alt rikitg. Og nei det er ikke produsentene som har bedt om en lov, men de har veiledet politikerne på veien og nå tjener de enda mer penger enn før fordi batterier er billigere å lage enn pinneraketter
Verbena Skrevet 30. desember 2012 #18 Skrevet 30. desember 2012 Tror mannen i huset kjøper noen pakker stjerneskudd sånn at vi har det. Fyrverkeri tipper jeg at han får på jobb så det koster oss ikke ei krone. Fordelen med å jobbe et sted der det selges fyrverkeri og være på jobb akkurat på nyttårsaften.
skinnfilla Skrevet 30. desember 2012 #19 Skrevet 30. desember 2012 Aner ikke hvor mye det koster, men vi skal ha en familiepakke,noen stjerneskudd og noen små fontener. Men har ikke tenkt på det som en kjempeutgift vi kommer til å merke:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #20 Skrevet 30. desember 2012 Ser det har kommet en tråd om fyrverkeri og det å ta hensyn. Den lar jeg ligge, den saken kan diskuteres i den tråden. Det jeg ønsker å sette litt fokus på, er hvor mye penger som skytes opp i luften og blir til ingenting på nyttårsaften. Nå aner ikke jeg hva fyrverkeri koster siden jeg ikke har kjøpt fyrverkeri de siste 25 årene, men jeg lurer litt på hvor mye penger dere som kjøper fyrverkeri bruker til denne feiringa. Hvor mye penger bruker dere på fyrverkeri? Hva kommer det ut av dette pengeforbruket og hvor mye av husholdningsbudsjettet eller andre budsjetter går med? Har alle råd til å bruke hundrevis kroner på dette? Selvfølgelig vet jeg at mange har god råd og at noen hundringser eller tusenlapper ikke spiller noen rolle, men gjelder dette alle? Min mening er i alle fall at man kan ikke syte over dårlig råd samtidig som man bruker penger på nyttårsfyrverkeri. Anonym poster: d8b6e8ee3a7a4e39256a790d1195cd22 Jeg kjøpte 2 pakker stjerneskudd en til hvert barn, kjøpte i november og de kostet 5 kr pakka på europris. Ellers kjøper jeg ikke raketter selv om jeg i år kunne fint ha brukt penger på dette ser jeg svært liten grunn til å la hundrevis av kroner gå opp i røyk. Men så har jeg i mange år levd på minimum og derfor er ekstremt økonomisk selv om jeg nå har penger jeg kan bruke. Dytter de heller inn på sparekontoen. Nå bor jeg på landet og gård med dyr så det hadde ikke vært smart å sende opp samme hva og unga legger seg lenge før 12 Anonym poster: 13fa892486616e0a84bf768b3bd18c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå