Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Tok rutebussen inn til byen med barna mine og tok på selene. Se går jo over ansiktet/halsen og kan gjøre myye skade ved kræsj. Å ha selen under armen er ikke noe alternativ da dette også er farlig ved kraftig stopp. Hvordan gjør dere det? Anonym poster: b4a65a7f69406e3b0f94d78672543593
Gjest Julia1984 Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 For å være helt ærlig, når vi tar rutebussen inn til byen sitter barna ved siden av meg i bussen uten seler. Nettopp pga det du nevner. Å ha sikkerhetsselene under armene er livsfarlig ved kræsj.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Jeg tar mage-delen rundt magen og den andre bak ryggen og ikke under armen. Samtidig holder jeg på henne. Sikkert er det ikke, men i en kræsj slipper hun ihvertfall å få meg over seg i tillegg
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Lar vær å ta buss.. Nei, jeg lar han sitte uten sele med en liten sur bismak. Liker ikke ta bussen i det hele tatt. Og her har bussene kun sele i de fremste setene og de er som regel opptatt. Hvordan er det med magebelte i buss da, er det like farlig som vanlig belte? Anonym poster: 44dabfe4c638110eb977ba21ba3ab6e1
Gjest Julia1984 Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Jeg tar mage-delen rundt magen og den andre bak ryggen og ikke under armen. Samtidig holder jeg på henne. Sikkert er det ikke, men i en kræsj slipper hun ihvertfall å få meg over seg i tillegg Som du selv sier, sikkert er DET ikke. Ingenting som tar selve støtet ved kræsj når du tar selen bak ryggen!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Men forventer dere at de skal ha barneseler på bussen ? Bilene har heller ikke seler tilpasset barn. Det er standardiserte seter og seler på både buss og bil. I bil må foreldre kjøpe ekstra seter til ungene, de samme setene kan tas med på buss. Upraktisk ja, men det er ikke busselskapets ansvar å ha seter til barna. På "våre" busser er det faktisk to seter i bakre del som kan vippes fremover, slik at barna sitter sikkert og bakovervend.t Men dette er sikker ikke standard andre steder. Anonym poster: 8dc4e1a20e8f114eb060ee327c2a11f6
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 iveco bussene har barneseter! Anonym poster: 55c68d1a8ec25deecc87b5eaafa3da92
LilleBamBam+EnTil Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Jeg tar mage-delen rundt magen og den andre bak ryggen og ikke under armen. Samtidig holder jeg på henne. Sikkert er det ikke, men i en kræsj slipper hun ihvertfall å få meg over seg i tillegg Som du selv sier, sikkert er DET ikke. Ingenting som tar selve støtet ved kræsj når du tar selen bak ryggen!! Nei absolutt ikke sikkert. Men bedre enn ingenting tenker jeg. Her kjører bussene som svin og jeg har selv flere ganger blitt trøkt inn i setet fofan fordi de ikke greier å avpasse farten og må bråbremse. Så en får gjøre det beste ut av det....om en må ta buss
LilleBamBam+EnTil Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Men forventer dere at de skal ha barneseler på bussen ? Bilene har heller ikke seler tilpasset barn. Det er standardiserte seter og seler på både buss og bil. I bil må foreldre kjøpe ekstra seter til ungene, de samme setene kan tas med på buss. Upraktisk ja, men det er ikke busselskapets ansvar å ha seter til barna. På "våre" busser er det faktisk to seter i bakre del som kan vippes fremover, slik at barna sitter sikkert og bakovervend.t Men dette er sikker ikke standard andre steder. Anonym poster: 8dc4e1a20e8f114eb060ee327c2a11f6 Helt umulig for meg å bære med meg bilsetet 1 km gjennom skogen og gravid. Og særlig det som er så tungt.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Men forventer dere at de skal ha barneseler på bussen ? Bilene har heller ikke seler tilpasset barn. Det er standardiserte seter og seler på både buss og bil. I bil må foreldre kjøpe ekstra seter til ungene, de samme setene kan tas med på buss. Upraktisk ja, men det er ikke busselskapets ansvar å ha seter til barna. På "våre" busser er det faktisk to seter i bakre del som kan vippes fremover, slik at barna sitter sikkert og bakovervend.t Men dette er sikker ikke standard andre steder. Anonym poster: 8dc4e1a20e8f114eb060ee327c2a11f6 Helt umulig for meg å bære med meg bilsetet 1 km gjennom skogen og gravid. Og særlig det som er så tungt. Nettop. Derfor bør du enten la være å ta buss, eller la være å klage på manglende sikring. Anonym poster: 8dc4e1a20e8f114eb060ee327c2a11f6
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Våre lokalbusser har både sikkerhetsseler for barn, 5-pkts eller muligens 4-pkts. De har også opptil flere bilputer i "hattehylla" oversetene:) Anonym poster: 8fa1d9cc7a0516e8de77b41af4d0e6b2
LilleBamBam+EnTil Skrevet 31. desember 2012 #12 Skrevet 31. desember 2012 Men forventer dere at de skal ha barneseler på bussen ? Bilene har heller ikke seler tilpasset barn. Det er standardiserte seter og seler på både buss og bil. I bil må foreldre kjøpe ekstra seter til ungene, de samme setene kan tas med på buss. Upraktisk ja, men det er ikke busselskapets ansvar å ha seter til barna. På "våre" busser er det faktisk to seter i bakre del som kan vippes fremover, slik at barna sitter sikkert og bakovervend.t Men dette er sikker ikke standard andre steder. Anonym poster: 8dc4e1a20e8f114eb060ee327c2a11f6 Helt umulig for meg å bære med meg bilsetet 1 km gjennom skogen og gravid. Og særlig det som er så tungt. Nettop. Derfor bør du enten la være å ta buss, eller la være å klage på manglende sikring. Anonym poster: 8dc4e1a20e8f114eb060ee327c2a11f6 Jeg klager da ikke på manglende sikring. Det er synd, men det er nå sånn det er. Jeg sier bare at en må gjøre det beste ut av det. Av og til må en få bli litt oppgitt. Og ikke ta buss er også en umulighet etter at bussen kjørte inn i vår bil!!!! Ja og vi stod stille, men bussen hadde så stor fart at den ikke kunne holde svingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå