Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #51 Skrevet 30. desember 2012 Ja, det er supersært! Jeg hadde faktisk antagelig valgt å ikke komme om jeg hadde lang reisevei. Å ikke engang skulle koste på seg fotograf på bryllupsdagen er for meg helt utenkelig. . . De bildene får du jo aldri tatt igjen. Kanskje dere skulle utsette bryllupet til dere har spart opp litt mere penger? 20.000 kr er ikke stort i bryllupssammenheng. Vi skal ha et bryllup med 60 gjester og et såkalt budsjettbryllup. Vi håper å ikke passere 100.000 kr, men om det går er enda usikkert. Men denne dagen er en gang i livet og jeg skal ikke angre på det jeg ikke har gjort denne dagen! Anonym poster: 8fe0fde7e76b114d1c3967468ff9c98a
Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #52 Skrevet 30. desember 2012 Ja, det er supersært! Jeg hadde faktisk antagelig valgt å ikke komme om jeg hadde lang reisevei. Å ikke engang skulle koste på seg fotograf på bryllupsdagen er for meg helt utenkelig. . . De bildene får du jo aldri tatt igjen. Kanskje dere skulle utsette bryllupet til dere har spart opp litt mere penger? 20.000 kr er ikke stort i bryllupssammenheng. Vi skal ha et bryllup med 60 gjester og et såkalt budsjettbryllup. Vi håper å ikke passere 100.000 kr, men om det går er enda usikkert. Men denne dagen er en gang i livet og jeg skal ikke angre på det jeg ikke har gjort denne dagen! Anonym poster: 8fe0fde7e76b114d1c3967468ff9c98a Så er vi veldig forskjellige vi to. Du ser på bryllupsfesren som det viktige, og jeg ser på selve ekteskapet som det viktige. Mitt budsjett holder fint for det jeg vil ha, og med godt fotoutstyr og rimelig trent hobbyfotograf-blikk synes jeg fotograf blir bortkasta penger. Jeg har heller aldri sagt leggetid kl.19, for de som henger seg opp i det. Vi vil ha sønnen vår med på dette, og når han er leggeklar, drar vi. Til julaften drøyde vi gradvis i mange dager og klarte å oppnå leggetid klokka 20. Hvem vet hva vi gjør til bryllupet. Det er heller ikke det viktigste. Det jeg lurte på var rett og slett det jeg spurte om, ikke alt mulig annet.
Gjest overlord Skrevet 30. desember 2012 #53 Skrevet 30. desember 2012 Ja, da hadde jeg blitt skuffet. Er festen, ikke middagen som er høydepunktet i et bryllup.
★julestjerne★ Skrevet 30. desember 2012 #54 Skrevet 30. desember 2012 Fri bar osv er ikkje noko must for meg, men å avslutte feiringa etter middag er stusseleg synes eg..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #55 Skrevet 30. desember 2012 Ja, det er supersært! Jeg hadde faktisk antagelig valgt å ikke komme om jeg hadde lang reisevei. Å ikke engang skulle koste på seg fotograf på bryllupsdagen er for meg helt utenkelig. . . De bildene får du jo aldri tatt igjen. Kanskje dere skulle utsette bryllupet til dere har spart opp litt mere penger? 20.000 kr er ikke stort i bryllupssammenheng. Vi skal ha et bryllup med 60 gjester og et såkalt budsjettbryllup. Vi håper å ikke passere 100.000 kr, men om det går er enda usikkert. Men denne dagen er en gang i livet og jeg skal ikke angre på det jeg ikke har gjort denne dagen! Anonym poster: 8fe0fde7e76b114d1c3967468ff9c98a Så er vi veldig forskjellige vi to. Du ser på bryllupsfesren som det viktige, og jeg ser på selve ekteskapet som det viktige. Mitt budsjett holder fint for det jeg vil ha, og med godt fotoutstyr og rimelig trent hobbyfotograf-blikk synes jeg fotograf blir bortkasta penger. Jeg har heller aldri sagt leggetid kl.19, for de som henger seg opp i det. Vi vil ha sønnen vår med på dette, og når han er leggeklar, drar vi. Til julaften drøyde vi gradvis i mange dager og klarte å oppnå leggetid klokka 20. Hvem vet hva vi gjør til bryllupet. Det er heller ikke det viktigste. Det jeg lurte på var rett og slett det jeg spurte om, ikke alt mulig annet. Jeg syns ikke noe om at dere skal sette et klokkeslett for slutten på middagen. Det hadde jeg følt bare ble stress og ikke noe kos Anonym poster: 40eb8e28167e2778a282a9c166da7567
Gjest cunning stunts Skrevet 30. desember 2012 #56 Skrevet 30. desember 2012 Nei, det fine og hyggelige er å være sammen på en måte som brudeparet ønsker, ikke å gjøre noe som er "etter boka". Har vært i noen bryllup der alt er preget av noen som har lest for mange brudemagasiner og sett for mye amerikansk tv, og det er ikke de fineste bryllupene - lånte fjær kler ingen. Har også vært i personlige bryllup, noen med og noen uten den tradisjonelle festen, og det er så mye hyggeligere når man faktisk gjenkjenner brudeparet i festivitasen...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #57 Skrevet 30. desember 2012 Prøv og se. Blir stress uten like. Selv om dere kutter ut fotograf og alt det der, bruker alle slike tilstelninger å ligge etter skjema, så det kan hende at dere må dra midt i desserten. Med mindre dere gir gjestene munnkurv i forhold til taler, og man bare sitter og spiser og så drar man. Jeg forstår ikke hvordan EN gang i løpet av barndommen kan ødelegge leggerutinene for barnet. Skal dere legge ham kl 20 hver nyttårsaften til han blir 18? Anonym poster: 7612e656a01fb8ca5114ab575a13042f
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2012 #58 Skrevet 30. desember 2012 Du sier at dere trenger max en halvtime på kirketrappen inkludert bilder. Kanskje har du rett, kanskje tar du feil. skal du kikke på klokka og be folk skynde seg? Hva med under middagen? skal ikke folk få holde taler? vi var få i vårt bryllup, men satt alikevel 4 timer til bords. også er det kaker og kaffe. Skal du reise deg og si "nå er Martin trøtt så nå drar vi" før alt er ferdig? Sorry, ikke meningen å være kjip, jeg tror bare dette blir veldig stress for gjestene og ikke minst dere. at det ikke blir flatfyll er vel ikke problemet oppi det her
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. desember 2012 #59 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde ikke orket å dra i bryllup der hele opplegget var eneste kamp mot klokka for å rekke kl 7 på kvelden.
Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #60 Skrevet 30. desember 2012 Vi får se hvordan det går. Tidsmessig blir det som det blir. Jeg har troen på at våre nærmeste likevel vil dele dagen med oss.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2012 #61 Skrevet 30. desember 2012 Hva hvis sønnen din begynner å sture midt i middagen da, fordi den drar ut i tid? Drar dere hjem da?
Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #62 Skrevet 30. desember 2012 Hva hvis sønnen din begynner å sture midt i middagen da, fordi den drar ut i tid? Drar dere hjem da? Nei, men du skal ikke se bort fra at denne bruden reiser seg og går på et stille sted for å ta en powernap med ungen. Sikkert fryktelig sært det også.
Mama Christmas Skrevet 30. desember 2012 #63 Skrevet 30. desember 2012 Jeg tror det blir koselig uansett jeg, så lenge folk vet hva de kan forvente. Åpne lokaler med muligheter for fest etter middagen tror jeg blir kjempebra. I flere bryllup jeg har vært i har brudeparet vært de første som har gått, og ingen stiller spørsmål ved det, snarere får de vel heller litt lure blikk Når det kommer til tidsskjema, så ville jeg lagt inn litt slingringsmonn, for det er sjelden sånne ting går helt etter skjema. I de siste to bryllupene jeg har vært i måtte vi vente i bortimot to-tre timer etter vielsen, selv om brudeparet mente det kun skulle ta en halvtimes tid å ta bilder. I ett av de ble vi gående og traske gatelangs, fordi lokalet vi skulle være i ikke var åpent enda, ettersom brudeparets foreldre hadde nøkkelen - og de hadde blitt med på en del av fotograferingen. Altså litt kræsj over hele linja. Men for all del, det kan gå kjempefint og alt etter tid og planlegging også. Bare husk på sånne detaljer, og ta høyde for at ting kan ta lenger tid enn planlagt F.eks, ta med en sammenleggbar ekstraseng og en dyne/sovepose til gutten, så han kan legge seg litt hvis middagen trekker ut i tid. Da har dere ikke like rush hvis han blir trøtt og sliten og middagen ikke er ferdig enda. Avtal også med noen som kan legge han hvis så skulle skje, så slipper dere å styre med legging midt i bryllupsmiddagen deres. Håper dere får en kjempefin dag!
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2012 #64 Skrevet 30. desember 2012 Hva hvis sønnen din begynner å sture midt i middagen da, fordi den drar ut i tid? Drar dere hjem da? Nei, men du skal ikke se bort fra at denne bruden reiser seg og går på et stille sted for å ta en powernap med ungen. Sikkert fryktelig sært det også. Eh, ja. Det syns jeg faktisk, sorry. hvor gammel er denne ungen når dere skal gifte dere da?
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2012 #65 Skrevet 30. desember 2012 Hva hvis sønnen din begynner å sture midt i middagen da, fordi den drar ut i tid? Drar dere hjem da? Nei, men du skal ikke se bort fra at denne bruden reiser seg og går på et stille sted for å ta en powernap med ungen. Sikkert fryktelig sært det også. Eh, ja. Det syns jeg faktisk, sorry. hvor gammel er denne ungen når dere skal gifte dere da? Spesielt hvis det er midt under middagen! Det syns jeg nesten er på kanten til frekt. Men hvorfor kan dere ikke ha barnevakt da som kan legge ungen hjemme?
Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #66 Skrevet 30. desember 2012 Hva hvis sønnen din begynner å sture midt i middagen da, fordi den drar ut i tid? Drar dere hjem da? Nei, men du skal ikke se bort fra at denne bruden reiser seg og går på et stille sted for å ta en powernap med ungen. Sikkert fryktelig sært det også. Eh, ja. Det syns jeg faktisk, sorry. hvor gammel er denne ungen når dere skal gifte dere da? Regnet med du syns det, men sånn er det bare. Ungen blir to nå i januar. Han er like viktig som noe annet på bryllupsdagen, og dagen blir ikke bra hvis ikke han også har det bra. Sånn er det bare hos oss.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. desember 2012 #67 Skrevet 30. desember 2012 Hvorfor ikke vente med å gifte seg til dere har tid (og råd?)? Ikke for å være negativ, men hele oplegget virker veldig stressende og litt sært. Powernap? Når skal du rekke det? Midt i middagen? Klart det er deres dag og dere feirer som dere vil, men jeg vet ikke.... tror du virkelig at du rekker å kose deg i ditt eget bryllup?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #68 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde vært VELDIG fornøyd med bare middag og kake, liker absolutt IKKE å feste! Anonym poster: d5a62f0edd2ef2c27bddf4b54b3595dc
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #69 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde vært VELDIG fornøyd med bare middag og kake, liker absolutt IKKE å feste! Anonym poster: d5a62f0edd2ef2c27bddf4b54b3595dc Den festen er jo det minste problemet her... Anonym poster: 40eb8e28167e2778a282a9c166da7567
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. desember 2012 #70 Skrevet 30. desember 2012 Hva hvis sønnen din begynner å sture midt i middagen da, fordi den drar ut i tid? Drar dere hjem da? Nei, men du skal ikke se bort fra at denne bruden reiser seg og går på et stille sted for å ta en powernap med ungen. Sikkert fryktelig sært det også. Eh, ja. Det syns jeg faktisk, sorry. hvor gammel er denne ungen når dere skal gifte dere da? Regnet med du syns det, men sånn er det bare. Ungen blir to nå i januar. Han er like viktig som noe annet på bryllupsdagen, og dagen blir ikke bra hvis ikke han også har det bra. Sånn er det bare hos oss. Du må slippe kontroll litt. Skal han aldri overnatte borte eller være hos besteforeldre/barnevakt til han flytter ut av huset? Synes du høres kontrollerende ut. Det er latterlig at bruden reiser seg midt i middagen og går og sover. Er det mulig?
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2012 #71 Skrevet 30. desember 2012 Men hva er grunnen til at du ikke kan ha barnevakt?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #72 Skrevet 30. desember 2012 Tror jeg heller hadde utsatt bryllupet noen år til ungen er litt mindre hjelpeløs... Stressende for et brudepar med en så liten unge som kan begynne å hyle når som helst. Anonym poster: c6ddd6007e1ae0272bd3302befa52b51
rosami Skrevet 30. desember 2012 #73 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes det høres som et kjempetrivelig bryllup, og jeg hadde blitt like glad for en invitasjon til et slikt bryllup, som til et annet bryllup med fest etterpå. Hadde kost meg veldig uansett. Det viktigste for meg, ville vært at dagen ble slik BRUDEPARET ønsker, det er da virkelig deres dag. Andre får gjøre det slik de ønsker i sitt bryllup. Gaven velges av hjertet i en slik anledning, og ville ha blitt den samme, uavhengig av hvilket bryllup som ble valgt. Håper dere får en kjempefin dag, etter deres ønsker! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #74 Skrevet 30. desember 2012 Nei, nå synes jeg det er mange som 'regner på HIs parade' her altså! Jeg har vært servitør i massevis av bryllup, og veldig forskjellige, det er overhodet ikke noe problem! Så lenge gjestene vet sånn cirka hva de går til er alt fint. Gjør som dere vil! Og IKKE spør etter andres meninger mer, annet enn kanskje din mor/svigermor og noen søstre/venninner, for dess flere kokker.. Anonym poster: fdd829a9c32d2e129572987ede505fed
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #75 Skrevet 30. desember 2012 Nei, nå synes jeg det er mange som 'regner på HIs parade' her altså! Jeg har vært servitør i massevis av bryllup, og veldig forskjellige, det er overhodet ikke noe problem! Så lenge gjestene vet sånn cirka hva de går til er alt fint. Gjør som dere vil! Og IKKE spør etter andres meninger mer, annet enn kanskje din mor/svigermor og noen søstre/venninner, for dess flere kokker.. Anonym poster: fdd829a9c32d2e129572987ede505fed Parade? Høres mer ut som hurtigtoget til Moss Anonym poster: fb009e114e7387276476d6aa6ea4febe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå