Gå til innhold

Forventer du bryllupsFEST? Skuffet om det bare blir middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke gjør det! Altså, arranger festen (evt ikke-festen) slik dere vil, men IKKE dra hjem for å slappe av klokken 19!

Et bryllup er så vakkert og romantisk, og siste uken før et bryllup er oftest et eneste stort kaos, så når du endelig står der - etter måneders planlegging- så må dere gjøre noe spesielt, mener nå jeg.

Ta inn på et koselig hotell, lån en hytte i noen dager, hva som helst, bare ikke gjør ingenting, for det kommer du til å angre på, tror jeg.

Anonym poster: fdd829a9c32d2e129572987ede505fed

Gjest Heartbroken
Skrevet

Så lenge jeg hadde visst om det og ikke stresset med barnevakt o.l. hadde jeg absolutt ikke blitt skuffet!

Dere vet selv best hvordan dere vil ha det, og med bare familie og venner i bryllupet er det klart at de ønsker at dere skal bli fornøyde med deres store dag.

Lykke til med planleggingen - jeg tror jammen du gleder deg jeg ;)

Skrevet

Dere arrangerer det akkurat slik dere selv må ønske!

Det er synd hvis det er din helse som er årsaken til at dere vil avslutte feiringen tidlig. Men er det noe dere ville valgt uavhengig av ytre omstendigheter så ville jeg ikke tenkt mer på det.

Personlig ville jeg kanskje feiret litt mer, om ikke nødvendigvis med stor fest, men hatt natten alene med mannen min f.eks. Men vi har alle ulike måter å gjøre det på.

Dere skal gjøre det på deres måte, på den måten blir det slik dere ønsker!

Til lykke!! :)

Skrevet

Om jeg ikke hadde visst om det på forhånd, så hadde jeg blittskuffet. Kjedelig å ordne med både barnevakt, overnatting ol for et slikt opplegg. Tviler også på om jeg hadde reist langt for å komme i et bryllup som ble avsluttet etter middagen. Lite sosialt å kun få snakket med de en sitter ved på bordet.

Anonym poster: e073aca4ab2dd3265767b97285a478f1

Skrevet

Jeg hadde likt det:) For jeg er like kjedelig og hjemmekjær som deg;)

He,he jeg er bare så veldig ferdig med festing...Syns det er bråkete og irriterende med fulle mennesker:P Er visst blitt litt gammel:)

Men lykke til og jeg er sikker på at dagen blir topp!

Det er deres dag og feiring:)

Skrevet

Jeg synes det er dritsært. Sorry, men det synes jeg virkelig.

Hvis man er så livredd for å ødelegge ungens leggerutiner og man selv er så gørrkjedelig at man ønsker å "dra hjem og slappe av" kl 19, så er det bedre at man gifter seg på tinghuset i all stillhet. Så kan man heller invitere folk på en middag senere, men ikke kall det bryllup.

Anonym poster: d77221c9afb02c6334f2d6c99e567af0

Mener du det ville vært bedre med en fest uten oss da? For det er alternativet. Vi kommer til å dra tidlig hjem uansett. Tinghus er uaktuelt, siden jeg tross alt er kristen. Ikke at jeg mener at andres tinghusbryllup er noe dårligere, men kirkebryllup er det rette for meg. Jeg kommer til å pine meg gjennom det hele uansett, fordi jeg har en vond ryggskade og er ufør, og bare ståinga i sermonien vil merkes i mange dager. Var det helt opp til meg droppet vi helst middag også, men det føler jeg blir for trist.

Det er da inngenting i veien for å droppe middagen helt. Evt kun ha en liten middag kun for de aller nærmeste.

Anonym poster: e073aca4ab2dd3265767b97285a478f1

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Det hadde passet meg ypperlig :)

Jeg synes det er fryktelig kjedelig med et titalls taler og middag som varer til midnatt.

Gjør det slik dere ønsker, det er deres dag!

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var sært at dere ikke ønsket en stor fest, men det ER sært å dra fra sitt eget bryllup for å legge sønnen sin...

Anonym poster: 40eb8e28167e2778a282a9c166da7567

Skrevet

He,he jeg er bare så veldig ferdig med festing...Syns det er bråkete og irriterende med fulle mennesker:P Er visst blitt litt gammel:)

Når jeg leser bryllupsfest så tenker jeg ikke på flatfylle og rølpefest, men god stemning, musikk, dans og moro.

Direkte fyll er vel ikke helt vanlig i finere bryllup vel? Eller, det er vel alltids en og annen onkel eller tremenning, med forsinket suttebehov, som ikke klarer å sette fra seg flaska i tide, men ... :P

Skrevet

Når jeg leser bryllupsfest så tenker jeg ikke på flatfylle og rølpefest, men god stemning, musikk, dans og moro.

Direkte fyll er vel ikke helt vanlig i finere bryllup vel? Eller, det er vel alltids en og annen onkel eller tremenning, med forsinket suttebehov, som ikke klarer å sette fra seg flaska i tide, men ... tongue.png

Siste bryllupet jeg var i ,så var det en onkel som var fly forbanna!Det var det verste han hadde vært med på, så mange idioter hadde han aldri sett på en plass før!

Skikkelig sjarmør;)

Vi hadde fest vi, åpen bar ,men det var ikke noe nevneverdig fyll akkurat.

Jeg har bare blitt dritkjedelig med åra: Og vil gjerne hjem og få lagt meg....;P

Skrevet

Søster'n min hadde et lite hageselskap med de aller nærmeste av venner og familie da hun giftet seg, ingen heidundrane fest på kvelden, var en kjempekoselig dag og delvis kveld, og alle koste seg :) Broren til mannen hadde bare en veldig god middag hjemme hos dem for de aller nærmeste i familien, veldig koselig det også :) Det viktigste er vel at btudeparet blir gift, og at man har en koselig dag med de? Skjønner ikke hvorfor det må være full fest ut i de sene timer med masse alkohol for at folk skal være fornøyde? Jeg hadde blitt skuffet hvis ikke det viktigste hadde vært å få dele dagen med meg og min mann...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men hvordan skal du rekke det? Vielsen er jo som regel kl 13, og varer ca en time. Så er det kos og klem på kirketrappa, hilse på alle, alle vil ta bilder osv....så skal dere kanskje videre for å ta bilder og da er klokka fort 17 før dere er ferdige der. Så hjem til 19? Når skal dere spise??

Skrevet

Jeg syns det hørtes helt topp ut for min del. Jeg er ikke glad i bylluper, og spesielt ikke når det forventes at jeg skal ha hæla i taket sammen med tante Olga utover natta. Grunnen til at jeg ikke er glad i brylluper er at jeg veldig mange ganger får følelsen av at gjestene er statister i bridezillas oppvisning.

Skrevet

Men hvordan skal du rekke det? Vielsen er jo som regel kl 13, og varer ca en time. Så er det kos og klem på kirketrappa, hilse på alle, alle vil ta bilder osv....så skal dere kanskje videre for å ta bilder og da er klokka fort 17 før dere er ferdige der. Så hjem til 19? Når skal dere spise??

Vi trenger neppe mer enn en halvtime utenfor kirken. Bilder tas på kirketrapp og i kirkeparken, av familie og ikke fotograf. Lokalet vi håper på ligger tre minutter unna kirken, ved havet, så nye bilder kan tas med havutsikt om ønskelig. Siden vi er normalt fotogene og ikke kravstore, og ikke minst ivrig etter å få sitte grunnet ryggskaden min, går det sikkert få minutter med på det. Så jeg satser på at det blir mer enn god nok tid.

Det er mulig at vi gjør det sånn at vi lar folk feste utover kvelden, uten oss. Men da er det kun lokalet vi stiller med. Avhengig av om vi faktisk får det lokalet. Det hele står og faller på hvilken dato kirken gir oss. Alkohol etter middag får folk ha med selv. Musikk for festinga blir cdspiller. Skal de ha nattmat, får de ordne det på egen hånd. Ingenting er avgjort ennå, annet enn at vi kommer til å behøve å ta tidlig kveld. Uansett hva, er jeg sikker på at det kommer til å bli en ok opplevelse for alle sammen. Og den delen jeg har mest fokus på, er selveste bryllupet. Jeg gleder meg! :D

Skrevet

Jeg ville nok synes at det var litt rart. Ikke fordi jeg er en stor tilhenger av full fest og hæla i taket (har forøvrig aldri vært i noe bryllup som har vært sånn), men fordi man gleder seg jo gjerne til å treffe folk man ikke ser så ofte, snakke med dem, kanskje ta en dans og være sammen i hyggelig lag i noen timer. Om hele laget skal være over på noen få timer, så virker det kanskje litt amputert.

En annen ting er at jeg lurer på hvordan dere skal rekke å bli ferdig til leggetid for et barn. Da vi giftet oss hadde vi vielse kl.14, og med fotograf, middag, og litt pause etter det, så sto ikke kakene og kaffen klar før i 22.30 tiden.

Hva med å ha formiddagsbryllup med et koldtbord med kakedel på? Da forventer ikke folk at det skal vare til langt på natt, og ting tar ikke sånn tid som en treretters middag og kaker senere vil gjøre. Samværet er jo det hyggeligste ved sammenkomster som konfirmasjoner og bryllup, og da blir det tid for folk til å prate og hygge seg.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Skuffet og skuffet, middag og kaffe ar jo uansett mesteparten av et bryllup. Drar uansett i bryllup for å feire en glad dag, ikke for festen til slutt ;) Men kjekt med fest da hehe ;)

Skrevet

Forventer og forventer. Hadde vel blitt litt småsur om jeg måtte ta fly for å delta i et bryllup, og så var alt over tidlig på kvelden etter desserten. Da hadde jeg foretrukket å få beskjed om det på forhånd, og muligens valgt å ikke komme (med mindre det var noe annet jeg kunne gjøre på det stedet i samme slengen).

Hadde det vært i nærheten hadde det vært helt ok, men likevel greit å vite det på forhånd siden det er veldig uvanlig og som noen foreslo, da kan evt gjestene legge planer selv for kvelden om de ønsker å ha en fest :)

Skrevet

Man blir jo ikke skuffet om man vet hva man er invitert til. Man kan jo bare takke nei om det ikke passer.

Men jeg skjønner heller ikke hvordan dere skal rekke det.

Vi hadde vielse kl 13, middag kl 16 etter fotograf og den middagen var ikke over før 20! Med alle taler og en pause ble det slik.

Men hadde jeg villet ha det som dere, ville jeg ikke invitert masse folk. Da hadde jeg bedt nærmeste familie og forlovere på middag og kake.

Skrevet

Tidsmessig ser jeg ikke at det blir noe problem. Det blir faktisk bare nær familie, inkludert onkler, tanter og søskenbarn, men det er mange nok det. Tror nok sikkert vi går for alternativet der vi forlater og gjestene som ønsker det får feste i lokalet resten av kvelden. Men det er bare dersom vi faktisk får akkurat det lokalet. :)

Skrevet

Helt ærlig? Ja, jeg hadde blitt litt skuffa. Festen etterpå er det morsomste med bryllup:)

Ikke fyllefest altså, men å drikke litt, danse, le og å ha det artig. Det er det som er hele morroa med å dra å bryllup. Men nå syns jeg at krirke, middag og taler ofte er ganske kjedelig så festen veier opp;)

Skrevet

Hadde ikke reist mange meter eller tatt noen kostnader i form av fly, hotell, frisør, kjole osv for så lite.

Anonym poster: 18bc764afe30ea6cb6855d54c97733cb

Skrevet

Hadde ikke reist mange meter eller tatt noen kostnader i form av fly, hotell, frisør, kjole osv for så lite.

Anonym poster: 18bc764afe30ea6cb6855d54c97733cb

Enig!

Forstår forøvrig ikke hvorfor HI spør i det hele tatt, hun har tydeligvis bestemt seg, og er egentlig ikke interessert i våre synspunkter. Det med helsa kom jo som en tilleggsopplysing etterhvert, i hovedinnlegget virket det bare som hun var sær.

Anonym poster: c76ff920243f30254d6871ee38ecc9d9

Skrevet

Jeg synes det må være opp til brudeparet hva de ønsker å gjøre med dagen sin.. Men siden du spør ville jeg nok, avhengig av når på dagen dere gifter dere, hellere laget buffet eller kanskje resepsjon fremfor en tradisjonell middag - da får man med en liten bit av det uformelle som dere går glipp av ved å la gjestene sitte på stolen sin og prate utelukkende med de som sitter nærmest hele kvelden (når det bare er middag).

For meg høres det ut som om det kan bli lidt stift altså og at dere får vanskelig ved å faktisk få pratet og kost dere med gjestene, noe som for meg er mere feiringen enn å sitte å spise maten min.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jammen det blir jo så liten tid. Skjønner det fortsatt ikke. Sitte å føle at man må stresse for å reise ..tror ikke jeg hadde orket, desverre. Bare julemiddagen hos oss tar 2-3 timer.

Si heller hvordan du har tenkt tidsmessig å løse det, så skal jeg tenke på det igjen :P

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Synes det høres helt greitt ut om det er dette dere vil og så lenge gjestene vet hva de inviteres til. Personlig synes jeg at bryllup er kjedelig og langdrygt så en forkortelse er helt ok for meg.

Men i likhet med flere her lurer jeg litt på hvordan dere skal holde tidskjema til å legge barn klokka syv (akkurat det at barnet må legges klokka syv, synes jeg er en smule sært, men meg om det), for middager tar tid. Men du sier at det går fint, så da gjør det nok det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...