Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Vi kommer til å ha middag og kake, for så å takke pent for oss og dra hjem til guttungens leggetid. Det er kanskje rart, men jeg har ikke tenkt til å ha barnevakt, tilbringe natten på hotell, eller ha fest og dansing. Vi kommer ikke til å drikke, men serverer vin til middagen dersom noen vil ha. Ville du ha følt deg lurt? Kom til å huske en tråd her for lenge siden, der flere mente at om det ikke var fri bar og fest hele kvelden, var det ikke noen vits i å komme i det hele tatt.
Caprica Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Nei det er jo helt opp til dere :-) Men kan jo være greit å.informere om det invitasjonen, slik ar ingen partyløver blir skuffet :-) Har vært i formiddagsbryllup også (i England, kanskje ikke så vanlig her)med middag og kaker som vanlig, bare at det ikke varte så lenge. Sist bryllup jeg var i var min onkels. Hagefest, brøt opp ca kl 19. Dette var kun familie riktignok samt brudeparets nærmeste venner. Ingen syntes det var kjipt!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Nei. Jeg syns det er helt greit at brudeparet feirer sin dag slik de ønsker. Syns ofte at det kan bli vel mye fokus på at gjestene skal kose seg, når det aller viktigste er at brudeparet koser seg:-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Jeg finner det merkelig..men hver sin lyst! Så lenge du informerer om dette i innbydelsen, så er det jo greit. Da er folk forberedt, og kan evt planlegge resten av kvelden selv. Hvis du ikke informerer om denne noe amputerte bryllupsfesten, så kan du regne med at noen blir skuffet, ja. Anonym poster: a314e4e391bb5620f37364d0441ef5e1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde blitt skuffet! Har vert i mangen bryllup, og aldri opplevd at brudeparet takker for seg kl.19.00 Hørtes forferdelig sært ut. Anonym poster: fc8fd42916a2983d67eae64a3e22b176
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Ja, jeg hadde synes det var merkelig og blitt litt skuffa.. Men dere må selvfølgelig gjøre det slik dere vil feire dagen, og ikke feire den slik andre forventer. Det er jo deres dag Anonym poster: 584e8719466ef4eb40ed1908ca3f4e26
*Miss Flua* Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde nok blitt litt skuffa ja, må nok si at jeg forventer fest.. hadde likt å vite det på forhånd i tilfelle, så hadde jeg blitt skuffet i forkant og ikke i selve bryllupet
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Det er deres dag, det er dere som skal feires og da dere som bestemmer. Har aldri vært i et slikt bryllup, men ser mens jeg planlegger at det finnes mange måter å feire på. Men det kommer vel litt an på kulturen der dere bor og hvordan dere er som par. Kulturen her jeg bor er det skikkelig bygdefest lignende, med hjemmebrent og stor fest. Men jeg vil ikke ha hjemmebrent og jeg vil ha bartender som gir ut drinker og som kan si nei, skulle noen bli alt for fulle. Anonym poster: 2255367c56ba2300aab19c330b9b6ded
Von Hertelhofen Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Bare nevn det i invitasjonen, ellers er det nok mange gjester som blir stående med skjegget i postkassa
Fae Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Når vi giftet oss i høst hadde vi ingen fest. Alle var informert om at det ble middag og kake, og det var bare nærmeste familie som kom. Ca 20 gjester, så ingen dansing eller noe heller. Det ble kjempe koselig, og var over all forventning. Folk hygget seg og pratet sammen. Vi begynte klokken 17:00 og var ferdig ca 22:00, og da hadde vi min sønn på 6 år med, + 3 andre barn i alderen 2-7 år. Vi hadde kjøpt inn vin og øl så folk som ønsket alkohol fikk det. Vi har et veldig avslappet forhold til alkohol i familien, og synes ikke det er et problem at det drikkes med barn tilstede, for ingen blir sørpe full. Jeg tenker at kanskje 19:00 er litt tidlig, det går fint an å legge barna senere på den store dagen ;-) Uansett hadde folk det trivelig, og jeg var bare glad til for jeg haaaaaater sånne "tradisjonelle" opplegg. Jeg mener mye av de vanlige bryllupsfestene er skikkelig kleine, og klisjeaktige. Husk det er DIN dag, og du gjør hva du mener er best.
Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2012 Det er klart vi sørger for at alle får vite det i invitasjon og sikkert også på annet vis, slik at de kan avgjøre om de vil ordne seg overnatting, eller kjøre hjem etter middagen. Jeg tenkte også litt på at det skal være vår dag, ikke bare gjestenes dag. Det blir litt dumt om vi skulle arrangere en fest som vi ikke selv har tenkt til å delta på. Da kan folk heller gjøre hva de vil med lørdagskvelden, på egen regning, og så får vi dratt hjem og slappet av.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 Jeg drømmer om et hagebryllup (vil gifte meg på tinghuset først) fra kl 13-18 Kunne godt hatt det littegrann senere, men kl 17 forsvinner sola fra hagen vår. Vil ha masse deilig grillmat og spennende kaker, pynte med vimpler og rosebuegang og masse blomster, flasker med diverse drikke i svære sinkbaljer med is. INgen alkohol i utgangspunktet, hagefesten inkluderer våre og våre venners barn. Vil heller ikke ha barnevakt og dra på hotell osv. Hverken jeg eller min samboer drikker noe særlig, og ingen av oss liker å være i timesvis på fest. Vi vil heller ikke ha taler og sanger, men musikk via band eller anlegg Sære? Javel, men på denne måten vil vi få en dag som VI trives med. Anonym poster: 70d9114cbb8ea9d51b40b9107c608f2f
May the force be with you Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Vi hadde kombi dåp og bryllup å da hadde vi kun middag og kaffe, ikke noe fest langt utover natta:) Hadde en veldig fin feiring uten den festinga, og slapp unna barnevakt-ordning:) Men oppgi det i innbydelsene:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #14 Skrevet 30. desember 2012 Fatter ikke at så mange GJESTER føler seg berettiget til å føle eller mene noe som helst! Dere blir INVITERT! Eneste makta dere har er å takke nei. Gjør som du ønsker hi, det er din dag og dine ønsker som skal innfris (og mannen din selvfølgelig). Inviter gjestene, så får de bare bli sure og grinete (herregud for en oppførsel!) Anonym poster: 8faf78043977866b0e33a1c63bfdc2d3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #15 Skrevet 30. desember 2012 Ganske spesielt. Ligger liksom litt i dealen, at gjestene stiller med fine bryllupsgaver og til høgfjell får de en skikkelig fest. Dere bør kanskje skru ned forventningene til gaver, da. Og gi uttrykk for det i invitasjonen. Anonym poster: c76ff920243f30254d6871ee38ecc9d9
thessi og lillemor Skrevet 30. desember 2012 #16 Skrevet 30. desember 2012 Jeg forventer at brudeparet feirer dagen slik de ønsker, så jeg hadde ikke blitt skuffet. Det er jo deres store dag, klart dere skal gjøre det sånn dere har mest lyst til!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #17 Skrevet 30. desember 2012 Høgfjell=gjengjeld Anonym poster: c76ff920243f30254d6871ee38ecc9d9
Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #18 Skrevet 30. desember 2012 Tror ikke gavene blir noe problem. Vi er ikke kravstore. Det er gave i seg selv at folk kan komme. Med budsjett på 20.000 for det hele, er det også begrenset hva vi kan gjøre ut av det, så vi ønsker oss ikke noe stort i gaver. Tenkte vi skulle ønske oss dessertskåler, siden vi mangler det.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #19 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes det er dritsært. Sorry, men det synes jeg virkelig. Hvis man er så livredd for å ødelegge ungens leggerutiner og man selv er så gørrkjedelig at man ønsker å "dra hjem og slappe av" kl 19, så er det bedre at man gifter seg på tinghuset i all stillhet. Så kan man heller invitere folk på en middag senere, men ikke kall det bryllup. Anonym poster: d77221c9afb02c6334f2d6c99e567af0
Fae Skrevet 30. desember 2012 #20 Skrevet 30. desember 2012 Anonym 09:46 Deg om det, selv om du synes at slikt er sært er det godt mulig at andre synes det er helt greit. Et bryllup trenger ikke å inneholde mer enn selve giftemålet og en middag. Selv om du og din omgangskrets finner det unormalt, så er det nok mange som har forståelse for at ikke andre har så stort budsjett. Et bryllup handler om å feire to mennesker som har bestemt seg for å være sammen til sine dagers ende, og om man feirer det 3 dager til endre, men en fyllakalas, en mindre fest, eller en middag, eller bare et kaffebesøk for den saks skyld, så er det like fult et bryllup. Alle trenger ikke gjøre det på samme måte. Hvilken trist verden vi hadde fått om alle gjorde alt likt alltid.
Musemorbr / Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #21 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes det er dritsært. Sorry, men det synes jeg virkelig. Hvis man er så livredd for å ødelegge ungens leggerutiner og man selv er så gørrkjedelig at man ønsker å "dra hjem og slappe av" kl 19, så er det bedre at man gifter seg på tinghuset i all stillhet. Så kan man heller invitere folk på en middag senere, men ikke kall det bryllup. Anonym poster: d77221c9afb02c6334f2d6c99e567af0 Mener du det ville vært bedre med en fest uten oss da? For det er alternativet. Vi kommer til å dra tidlig hjem uansett. Tinghus er uaktuelt, siden jeg tross alt er kristen. Ikke at jeg mener at andres tinghusbryllup er noe dårligere, men kirkebryllup er det rette for meg. Jeg kommer til å pine meg gjennom det hele uansett, fordi jeg har en vond ryggskade og er ufør, og bare ståinga i sermonien vil merkes i mange dager. Var det helt opp til meg droppet vi helst middag også, men det føler jeg blir for trist.
Helene Harepus Skrevet 30. desember 2012 #22 Skrevet 30. desember 2012 Så kravstore mange av dere "gjester" er! Jeg trodde det dreide seg om at brudeparet får sitt livs beste dag, sammen med venner og familie. Men nei, ifølge enkelte er dette visstnok dagen hvor brudeparet skal kaste sine ønsker til side og heller fokusere på gjestene og å "betale for gavene"!
Iiiiik Skrevet 30. desember 2012 #23 Skrevet 30. desember 2012 Jeg ville ikke ønsket det slik, vi valgte å ha bryllupet et sted ungene kunne legge seg og så la vi oss utpå natta en gang. Min mor stod for leggingen, den yngste var da et år. Men det var det vi ønsket oss og er ikke det dere ser for dere. Det er deres dag, deres anledning og dere står fritt til å bestemme hvordan dere selv vil ha det. Hvis noen gjester synes det er ugreit, kan de jo bare bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #24 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hadde blitt skuffet. Hvordan klarer du å ta deg av barn dersom du blir dårlig av å stå under en bryllupsseremoni? (ikke vondt ment, men det er jo mer slitsomt vil jeg påstå). Anonym poster: d314b6d9648450526ff684c095a7fc4b
beibilykke Skrevet 30. desember 2012 #25 Skrevet 30. desember 2012 Når min svoger giftet seg hadde de leid et spisested med bar der det ble servert tapas og drikke til maten og ellers kunne man kjøpe i baren. Gjestene var venner og fettre/kusiner etc. Dette var dagen før vielsen. Dagen etter giftet de seg på tinghuset og hadde middag på et fint hotell med 5 retters og kake etc. Da var det kun nærmeste familie. Syns det var utrolig koselig, og en veldig fin måte å gjøre det på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå