Gå til innhold

Barn i bryllup med alkohol? Grei/ikke greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du?

Anonym poster: e3ef3840b84fc76a4416afba6cffe4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på mengden alkohol.

En øl eller et glass vin til maten går nå vel helt fint, men blir det fyllekalas synes jeg ikke bør forekomme om barn befinner seg der, nei.

Skrevet

Enig med henne over. Et glass vin til maten, helt greit. Men når kakespisingen er over, skal barna hjem:)

Skrevet

Barna skal vel legge seg før den virkelige festen kommer i gang!!! Gjerne etter 23 ca det blir skikkelig fest og da har vel de lagt seg???

Anonym poster: b1b4303028f0684462e4c0c6866f69ff

Skrevet

Her jeg bor er det vanlig at ungdom fra 14-15-16-årsalder også får være med om det er "fyllekalas", men så bor jeg på landet da... Jeg synes det er helt greit, de drikker ikke selv (muligens i smug da).

Anonym poster: be794bfa80a75beab6e5c28f88ef7cf4

Skrevet

Veldig greit :)

Barn har godt av voksen trening, og som regel synes de det er stas å være med :)

Anonym poster: 97e50a754320cd2fc7f66600221d1a24

Skrevet

Barn skjønner vel ikke, eller tenker vel ikke over det hvis voksne tar seg et glass vin eller to til maten. Voksne tillegger dette altfor mye. Selvsagt hvis det blir fyll skal barn bort!!

Skrevet

Barn skjønner vel ikke, eller tenker vel ikke over det hvis voksne tar seg et glass vin eller to til maten. Voksne tillegger dette altfor mye. Selvsagt hvis det blir fyll skal barn bort!!

I min søsters bryllup syntes min lillebror som da var 10 år at det var ubehagelig å se at voksne menn drakk alkohol. At morfaren hans ble lilla på tennene fordi han hadde drukket rødvin. Det er ikke greit.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns ikke noe om det, og derfor ønsket ikke jeg å ha barn i mitt bryllup. Desverre hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt der.

Skrevet
Barn skjønner vel ikke, eller tenker vel ikke over det hvis voksne tar seg et glass vin eller to til maten. Voksne tillegger dette altfor mye. Selvsagt hvis det blir fyll skal barn bort!! Anonym poster: b1b4303028f0684462e4c0c6866f69ff
I min søsters bryllup syntes min lillebror som da var 10 år at det var ubehagelig å se at voksne menn drakk alkohol. At morfaren hans ble lilla på tennene fordi han hadde drukket rødvin. Det er ikke greit. Anonym poster: e3ef3840b84fc76a4416afba6cffe4d5

At han ble lilla på tennene? Hva med blåbærsyltetøy?

Skrevet

Nå trør jeg sikkert inn i et vepsebol, men mine stakkars barn ser "ofte" at jeg og deres far tar seg ETT glass vin..det være seg en bedre middag eller på en fredags kveld mens vi ser stjernekamp..på julaften tok jeg meg faktisk EN bailys til kaffen..skjønner at innpå her, sees dette på som omsorgsvikt, men ikke hos meg;) enig med henne over her, voksne legger alt for mye i dette!

Anonym poster: 9f1e9df480f687c5e56bbb7a0695c94c

Skrevet

Nå er det ikke mange enhetene som skal til før man kan registrere adferdsendring så mitt svar er blankt nei om det gjelder barn under 15. De kan være med frem til "festen" starter. Vi giftet oss i sommer og sendte de to minste hjem etter middagen. (de var 2 og 5) Kake fikk de dagen etterpå. Eldstemann på 11 fikk bli til festen startet. Ingen av oss foreldre drakk noe bortsett fra vin til maten før siste barnet hadde reist.

Skrevet

Nå trør jeg sikkert inn i et vepsebol, men mine stakkars barn ser "ofte" at jeg og deres far tar seg ETT glass vin..det være seg en bedre middag eller på en fredags kveld mens vi ser stjernekamp..på julaften tok jeg meg faktisk EN bailys til kaffen..skjønner at innpå her, sees dette på som omsorgsvikt, men ikke hos meg;) enig med henne over her, voksne legger alt for mye i dette!

Et glass vin er helt greit. Men festmiddag, alkohol og barn hører ikke sammen? Hvem tar seg av barna på festen?

Skrevet

I vårt bryllup blir det barn og alkohol, men jeg mener barna må gå når festen virkelig starter. Når de drar er opp til hver enkelt forelder da. Jeg liker ikke å fortelle andre foreldre hva de skal gjøre.

Anonym poster: f5e6de40b9c1574e6a322d6f6cdacca4

Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg noen snerpe på alkohol altså. Vi kan godt ta oss et glass vin eller en øl i næheten av barna våre, men vi drikker aldri noe mer enn den ene. Som sagt så er det ikke mange enhetene som skal til før man kan merke adferdsendring og det er ikke bestandlig like morsomt for barna.

Vi løste dette greit ved å ikke invitere barn under 15 år i bryllupet, bortsett fra våre egne barn.

Endret av MamaLadyBug
Skrevet

Et glass vin er helt greit. Men festmiddag, alkohol og barn hører ikke sammen? Hvem tar seg av barna på festen?

Men de fleste er da skjønt enige at barna skal hjem før festen starter..men at middag og et glass vin er ok?

Skrevet

Jeg tror det kan være skremmende for barn å se mange nære i familien bli beruset. Besteforeldre, foreldre, tanter og onkler. I de bryllup jeg har vært i serveres alkoholen senere på kvelden, når barna har dratt hjem. Det kryr av barn helt til alkoholen kommer fram. Synes det systemet fungerer veldig godt, da slipper man eventuelt skremte barn.

For selv om barn ikke tar skade av å se mor og far ta seg ett glass vin til maten en gang i blant, så er det alltid noen som blir synlig beruset når man er mange. Og jeg tror det kan føles utrygt for barnet. Prøver å forestille meg mine besteforeldre beruset, og for å være ærlig, er det ikke et syn jeg vil se eller unner mitt barn å se.

Skrevet

Mener også at et glass vin på lørdagskvelden er helt greit, men på en stor fest hvor de voksne drikker... Det er en del av en ukultur og jeg mener det blir feil. En velkomstdrink funker fint, men når man bare skal ha et par glass vin til maten og bare ha en litt baileys til kaffen og baaare ha litt konjakk til kakene.. Som tidligere nevnt her, atferd endres fort :-) Ser at mange her dermed dropper barna, - vi dropper heller alkoholen ;-)

Skrevet

Vi hadde alkohol (øl og vin) til fri disposisjon i vårt bryllup. Men vi merket ingen adferdsendring eller nedsatt dømmekraft hos noen av gjestene. Er nok fordi de fleste kjenner til vårt syn på alkoholinntak og tok hensyn til det.

Skrevet

Synes ikke barn har noe i et bryllup å gjøre..

Anonym poster: d0084cfd012952b8dd85b6a6723bccf6

Skrevet

Når jeg og min sambo gifter oss neste år, blir det barnefritt mye pga dette.

Jeg skal gifte meg bare en gang, og dette er vår dag, vår fest.

Barna våre får selvsagt väre med i kirken og så förste delen av middagen eller noe sånt. Jeg önsker ikke noe barnkalas!

Vi skal drikke til maten og så ha en ordentlig fest på kvelden! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...