Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Saken er følgende: Vi bor i lavblokk. For noen uker siden flyttet naboparet over oss, som hadde tre barn, og som til tider var HØYLYDTE i følge dem selv. Vi merket knapt at de var der, hørte litt leker som ble dradd over gulvet innimellom, det var alt. Så flyttet altså disse, og inn kom et nytt, ungt par med et lite barn. Det har vært oppussing og hamring både dag og kveldstid en stund, men det har vi bært over med (vet jo hvordan det er!) - men nå... Nå er de tydeligvis ferdige med oppussing, og operasjon KOS har startet. Nå er det musikk (jeg mistenker sorround - vi hører høye basslyder), latter og skråling og meget høy TV kvelden lang. Holder på til ganske sent. Når dette innlegget skrives, er klokka straks kvart på tolv, og det er full "fest" der oppe (til tross for at de høyst sannsynlig bare er to mennesker der). Altså, ikke fest i ordets rette forstand, for en fest en gang i mellom er jo ok, men dette er hverdagsstøy i tillegg til helgestøy. De har også et lite barn boende hos seg. Vet ikke hvordan det er med lyd, om den oppleves verre for oss som bor under enn hos de som er i selve leiligheten, men hvis ikke, stakkars barn... Så: hvordan går vi fram uten å virke som naboene fra h...? Vil jo gjerne at de skal føle seg hjemme og ha det bra, men dette orker vi ikke lenger. De vet neppe hvor lydt det er, men strever altså med hvordan jeg/vi skal si ifra på en ordentlig måte slik at de ikke tar det altfor ille opp... Noen ideer? Anonym poster: 9d21c2f30484f894272d9685654e7884
eir30 Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Lavblokk? Borettslag? Da har dere vel egne regler dere kan referere til?
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Snakk med de og fortell det akkurat som du gjorde det her
Himmel og hav Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Om de har subwooferen plassert direkte på gulvet, så kan lyden hos dere bli temmelig høy, og antagelig nesten mer merkbar hos dere enn hos dem selv. Det er jo ikke stort annet å gjøre enn å gå opp og fortelle dem hvor lytt det er i blokka. De finner det jo ikke ut om ingen sier fra. Det finnes ting som hever høyttalere fra gulvet og forhindrer at vibrasjonene forplanter seg til naboene, men mye er nok gjort bare ved at de demper lyden. Inviter dem eventuelt ned til dere for å høre hvor lytt det er, så burde det gjøre dem flaue nok til å dempe seg
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Lavblokk? Borettslag? Da har dere vel egne regler dere kan referere til? Borettslag, ja. Ja, vi har egne regler - og dette er jo klare brudd på dem - men poenget var mer hvordan vi skal konfrontere dem med dette uten å virke alt for "sure". Kan jo godt være at de rett og slett ikke er klar over hvor høylydte de er. Så jeg tenkte mer på råd til hvordan vi skal ta dette opp, uten at det skal bli noe "ufred" i oppgangen... HI Anonym poster: 9d21c2f30484f894272d9685654e7884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå