Smiiil :o) Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Har forbud mot sex nå pga blødninger. Men er det greit med andre former for sex,bare ikke penetrering? Eller er det ikke lurt med orgasme i det hele tatt? Man bruker jo muskler og sånn der nede.
♥Madam Mim♥ Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Jeg har også forbud mot sex pga morkake forran åpningen og da stor fare for blødninger. Hadde visst bare at kjempeflaks som ikke har hatt blødning. Jeg fikk kun forbud mot samleie, så regner ikke orgasme som sex på den måten. For min del tror jeg det er st dersom noe støtes opp inni der så har det lettere for å blø. Sammentrekninger pga orgasme virker vel omtrent på samme måte som kynnere og det har vi ukontrollert gjennom svangerskapet uansett :-)
Gjest Trulte med to små Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Hvor tidlig fikk dere vite at morkaken lå foran åpningen? Jeg har blødd, men aldri etter samleie. Er alikevel veldig forsiktig og litt redd for å ha sex pga evnt blødninger. Er 12+3 og skal på UL til uka igjen. Regner kanskje med gynekologen hadde sagt hvordan morkaken lå om det var en risiko mht sex og blødninger, eller?
♥Madam Mim♥ Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Jeg fikk vite det på ordinær ul i uke 18. Jeg hadde ikke hatt tidlig ul. Jordmora sa at det rett og slett var ekstremt flaks at jeg ikke har hatt blødninger fordi det sto jeg i stor fare for å få. Har jeg samleie så kan jeg i verste fall få en stor blødning som kan få fatale følger :-/ Spurte på anonymforum når jeg fikk vite dette lg der var det mange som hadde fått beskjed om at de hadde morkake forran åpningen, men INGEN (!!!!!) av de andre hadde fått sexforbud!! Synes dette var helt merkelig siden dette tydeligvis er ganske alvorlig!! Skal på ny ul i uke 28 for å se om morkake har flyttet seg, hvis ikke blir det KS på meg!
Gjest Trulte med to små Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Jeg fikk vite det på ordinær ul i uke 18. Jeg hadde ikke hatt tidlig ul. Jordmora sa at det rett og slett var ekstremt flaks at jeg ikke har hatt blødninger fordi det sto jeg i stor fare for å få. Har jeg samleie så kan jeg i verste fall få en stor blødning som kan få fatale følger :-/ Spurte på anonymforum når jeg fikk vite dette lg der var det mange som hadde fått beskjed om at de hadde morkake forran åpningen, men INGEN (!!!!!) av de andre hadde fått sexforbud!! Synes dette var helt merkelig siden dette tydeligvis er ganske alvorlig!! Skal på ny ul i uke 28 for å se om morkake har flyttet seg, hvis ikke blir det KS på meg! Takk for svar! Såpass ja!! Det er jo veldig alvorlig og så merkelig at ingen andre av de som svarte på forumet hadde fått samme beskjed om hvor farlig det kunne være med sex da! Man tar jo ingen sjanser når det kan bli farlig for både mor og barn Jammen godt det har gått bra med deg så lenge da, uten blødninger. Blødninger er noe herk, men har heldigvis ikke blodd friskt blod etter den store blødningen, kun gammelt blod som nok kommer fra hematomet som tømmer seg. Likevel er man jo nesten alltid litt redd hver gang man er på do... Lykke til videre i svangerskapet og håper alt fortsetter å gå fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå