Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Over jul hadde vi flyttesjau, det ble to stressende uker hvor jeg prøvde å pakke ned et helt hus med én unge på hver arm. Mannen min er student og trengte absolutt eksamensro. Det var ikke én kveld hvor vi hadde ro eller tid til å spise skikkelig mat, til slutt levde vi et et flyttekaos uten like. I jula reiste vi bort, og jeg som ikke kommer så godt over ens med min svigermor kommer om mulig enda dårligere over ens med henne nå...! Jeg har hatt liten matlyst, sovet dårlig, ble forkjølet, brukt smertestillende for å komme over alt dette... Og selv om jeg har vært så stressa og jobbet så hardt jeg kan og ikke spist én eneste middag på tre uker har jeg est ut som en ballong. Jeg orker ikke dette også plutselig ser jeg ut som en fettberg i tillegg og INGEN av klærne mine passer. Ikke engang gravidbuksene. Jeg har gått opp fra strl 38 til strl 40... hva skjedde liksom? Kan noen tipse meg om noen slankekur som virker kjapt? Jeg har i tillegg tenkt til å fortsette med treningen min igjen i januar, og gjøre alt det selvfølgelige som å kutte ut ferdig middager, snop brus osv... men jeg vil helkst se resultater litt brennkvikt. Go123, CampKilo, NOKA, hva? Anonym poster: b94d4701caf0dcacf59b77b1e0589bd3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Spis sunt og tren. Det som er best for kroppen din. Anonym poster: f4b1646e9866e2f479248187abc57a81
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Høres ut som om du har en typisk reaksjon på stress. Man kan legge på seg om man stresser veldig, hvis man da spiser mindre vil ofte stoffskiftet gå på sparebluss også, og sammenlagt blir det vektøkning - selv om kaloriinntak ift aktivitet burde ha vist noe annet... Anbefaler deg å prøve å sove godt noen netter, ta B-vitaminer og magnesium som hjelper kroppen å takle stress. I tillegg er det viktig med D-vitaminer og omega3. Ta noen dager med diett uten trening til å begynne med. Hvis du stresser kroppen mer så sabotterer du din egen vektnedgang. Kjenner ikke de kurene du nevner annet en noka. Mange av proteinkurene består av melkeprotein og da skal man være sikker på at du tåler det. Jeg gjør det ikke og går ikke ned på disse kurene. Mye grønnsaker, normale mengder rene proteiner og nok gode fettkilder så går du fort ned i vekt igjen. Og så får kroppen din mye mer næring enn den gjør med de diettene (som også er et stress for kroppen). Anonym poster: d0f8331f91521cdd15d686c44f26c19d
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Noka har funket for meg, men man lærer ikke noe om seg selv og kosthold da. Det må man ha utenom. En lærer nok masse mer om man faktisk lærer og feiler gjennom sine handlinger
beibilykke Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Kutt ut karbohydrater og spis kun grønnsaker og proteiner da raser du ned jeg gikk ned 14 kg på 5 uker
Gjest Lillee&mamsen<3 Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Kutt ut karbohydrater og spis kun grønnsaker og proteiner da raser du ned jeg gikk ned 14 kg på 5 uker Wow! Godt jobba! Hvordan så en dagsmeny ut for deg da? Vil du dele suksessoppskriften?
beibilykke Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Kutt ut karbohydrater og spis kun grønnsaker og proteiner da raser du ned jeg gikk ned 14 kg på 5 uker Wow! Godt jobba! Hvordan så en dagsmeny ut for deg da? Vil du dele suksessoppskriften? Takk en dagsmeny kunne være følgende : Frokost : et glass vann,yougurt naturell 0,1% fett med 1-2 ss havrekli (for fordøyelsen) lunsj 1 egg (stekt,kokt eggerøre, uten olje) med f.eks skinkestrimler (picnik skinke) rå grønnsaker, sopp e.l middag kjøtt med fettprosent fra 10 og nedover med grønnsaker (hvilken som helst) cottage cheese,eller lage dip med mager kesam med urter og krydder etc,kvelds ca samme som lunsj eller bare grønnsaker med mager kesam dip. Men man mister litt matlyst av å spise den type mat,så her må man "tvinge" i seg maten. Jeg mast hvertfall all sultfølelse, ogble ikke tilfredsstilt av maten heller. Hehe. Men det var verdt det:) og det skal sies at det anbefales egentlig ikke å trene så mye. Gå tur på 30- 1 time 2-3 ganger i uken max . Men jeg trente aktivt på sats. Så det bidro nok mye. Men fikk sikert en del muskler og ift vekt for kroppen så helt totalt forandret ut
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Anbefales ikke å trene så mye? Hvorfor ikke :/? Å gå tur gir meg ingenting, men vil ha en strammere kropp jeg er enig i det som "alle" skreiver at sunn mat, aktivitet osv er viktig med understrek, men i TILLEGG til det, for å se raske(ere) resultater ^:^ Det er DET jeg er på jakt etter! Takk for tips om mindre karbo og mer protein-diett. Jeg er ikke noe flink til å holde meg til dietter som krever masse forberedelser og "lese seg opping". Jeg har drivi med lavkarbo flere ganger og mister rett og slett piffen. Anonym poster: b94d4701caf0dcacf59b77b1e0589bd3
beibilykke Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Anbefales ikke å trene så mye? Hvorfor ikke :/? Å gå tur gir meg ingenting, men vil ha en strammere kropp jeg er enig i det som "alle" skreiver at sunn mat, aktivitet osv er viktig med understrek, men i TILLEGG til det, for å se raske(ere) resultater ^:^ Det er DET jeg er på jakt etter! Takk for tips om mindre karbo og mer protein-diett. Jeg er ikke noe flink til å holde meg til dietter som krever masse forberedelser og "lese seg opping". Jeg har drivi med lavkarbo flere ganger og mister rett og slett piffen. Anonym poster: b94d4701caf0dcacf59b77b1e0589bd3 Det med treningen er pga kosten. At man ikke skal "bli utbrent" og det er veldig viktig å drikke masse vann pga nyren får en ekstra belastning ved kun slik mat. Men jeg syns det gikk helt fint å trene mye. Trente spinning og gruppetimer i tillegg til styrke 5 ganger i uka +\~.. det eneste negative er at du får en rævva ånde!! Så ALLTID ha tyggis :)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Takk for tips! Anonym poster: b94d4701caf0dcacf59b77b1e0589bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå