Gå til innhold

Livsfarlig glatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte en tur på butikken idag og siden gubben er på jobb så måtte jeg ha med ungene også. Eneste hindring var det livsfarlig glatte føret vi har her idag. Det er bokstavelig talt speilblank is hele veien. Is på bakken med vann oppå er ikke moro med barnevogn og en liten tass ved siden av. Vi kom oss både frem og tilbake, men ble litt våte, spesielt eldstemann som datt en del ganger. Godt å være inne på sånne dager som idag egentlig, så neste gang driter vi i handling på speilblank is

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Huff, jeg sitter her og gruer meg til å dra på butikken nå. De stenger om en time, så bør vel kanskje komme meg ut snart. Lekte ute med ungene på dagen,, og da var det bare deilig kram snø. Men var ute på tur med hundene for ca to timer siden, og da var det livsfarlig her. Småregner og ligger på ca -1 grad.

Hadde ikke mannen drukket til middagen, så hadde jeg sendt han ut i stedet ;)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Her har det begynt å regne nå i ettermiddag/kveld, var ute og kjørte på formiddagen og da var det helt greit. I morgen skal jeg ikke ut og kjøre, håper jeg.

Regn om vinteren er no' dritt!

Skrevet

Her har gradene vært på pluss-sida i hele dag. For øyeblikket måler det 3,3 grader ute

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg kom meg helskinnet hjem fra butikken, og det er faktisk pluss 2 grader her nå også. Isbelagt vei ut til "hovedveien", men derfra bare sørpe. Det blir spennende når det fryser på igjen ja!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Jeg kom meg helskinnet hjem fra butikken, og det er faktisk pluss 2 grader her nå også. Isbelagt vei ut til "hovedveien", men derfra bare sørpe. Det blir spennende når det fryser på igjen ja!

Godt å høre at du kom tilbake. Jeg var ute midt på dagen (barnefri hurra - fint med ungene men å være helt stille i fem timer er noe jeg ikke har kunnet siden før jul) og da var det tiltagende skummelt, og da jeg henta minsteungen igjen valgte jeg bein&brodder i stedet for bil, faktisk - glassert ute, og sikkert ikke bedre nå når det blir kaldere mot natta.

Fikk forøvrig fylt kjøleskap og fryser noe så veldig, for jeg antar at det bare blir glattere framover. Dessuten hadde de ribbe til 24,50/kg på Kiwi. Jeg har nå nesten sju kg ribbe i fryseren - det er dritgodt kjøtt uansett hvordan den lages til.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg burde nok kjøpt brodder for mange år siden, men har hele tiden tenkt at jeg er for ung og kul (og dum!). Så jeg balanserer bortover isen mens jeg venter på et brudd i hoften :)

Vi har også vært på ribbejakt nå, og fant faktisk frossen ribbe til 19,90 på Kiwi. Synd at vi er så trege at vi enda ikke har fått kjøpt oss en stor fryseboks, så har foreløpig ikke plass til altfor mange kilo. Ligger i tillegg en kalkun på 8 kg der nå, som jeg forsåvidt burde tatt ut i kveld. Takk for påminnelsen!

Og helt enig med deg om at ribbe er dritgodt uansett hvordan den lages. Smaker like godt på grillen på sommeren.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Brodder kom i hus da jeg var vintergravid, og det er så mange år siden at jeg forlengst har kommet over gammeldame-følelsen, jeg har så stort utbytte av å kunne gå normalt (får div vondter av å gå "feil", kjenner til og med den gamle bekkenløsninga om jeg gjør det for mye) at kulheta har veket totalt, i alle fall når jeg skal gå på tur.

Jeg anbefaler deg å kjøpe Yaktrax, de sitter kjempegodt på og jeg har dem permanent montert på Sorel-støvla jeg bruker til alt hvor man ikke må se ut, dvs gå tur, leike i snø, grave ut bilen, etc. Yaktrax har ikke pigger, så de er mer komfortable om det er partier uten is/snø, men i stedet en spiral-wire i mønster under hele sålen på støvelen, det gir faktisk bedre grep og mer komfort enn pigger. De er da også mulige å ha på joggesko om vinteren på glatta - går helt fint å løpe med. Og de er festet med rem over foten så de ikke kjipper eller faller av, de første broddene mine var sånne som man bare dro utapå støvelen og de falt av for et godt ord.

Jeg går ikke på jobb med brodder, da.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Takk for god info, hadde ikke trodd at jeg faktisk synes det er interessant å lære om brodder. Men ettersom jeg nærmer meg 35 med stormskritt (les forrige ord med store bokstaver), så burde jeg kanskje tenke komfor fremfor "kulhet" :)

Brodder og graviditet er sikkert kjempe smart. Minstemann er jo født i februar, og de siste ukene før var ganske tunge når det var is og bikkja dro.

Forresten, fikk en gladmelding på mail nå. Dvs mailen kom før jul, bare jeg som ikke har sjekket den før i dag. Den lyse hunden på bildet mitt ble nå godkjent som førerhund. Jippi! Vi hadde han fra han var valp til han skulle på intensivt kurs på førerhundskolen. Hurra for Ninja :)

Gjest Julemusa83
Skrevet

KJempeflott at dere oppdrar førehunder Kira, men er det ikke tungt å gi fra seg en hund på den måten. Trur nok jeg hadde grått mine modige tårer. Skjønner at noen må gjøre den jobben, men trur jeg satser på å gi blod igjen snart har ikke gjort det siden før vi begynte å prøve på babys, men jeg gir heller kroppsvæsker. Enn personlig tilknyttning til noen jeg må gi ifra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...