Gå til innhold

Når fikk barna deres faste leggerutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste her er 3 mnd og jeg husker ikke hvordan dette var med første. Han er lys våken på kvelden så å legge ham 19 tror jeg er nytteløst.

Han småsover litt utover kvelden og sovner gjerne ikke ordentlig før jeg legger meg sammen med ham i 23 tiden.

Skal jeg gidde å prøve å få noen rutiner ennå, eller er det for tidlig?

Han har ikke noe fast mønster på dagtid heller og sover generelt lite, korte perioder han sover i løpet av dagen, maks 30 min i slengen. På natten fra 23 sover han 3-4 timer i slengen.

Samtidig som jeg tenker at det kanskje er tidlig kunne jeg godt tenke meg å "ta kveldene tilbake" og ha litt voksentid.

Noen råd?

Anonym poster: a78b192d3a50f55ffd79bfbdb06dcd75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han var 12 uker. Da roet kolikken seg, og jeg skulle studere en kveld i uka, så mannen klarte å få klumpen i søvn først 20.30 og så gradvis til 20.00. Han skal ha mye av æren for dette her i huset. Fra gutten var 5-6 mnd sovnet han i 19.00 tiden med stadig mindre vugging og styrking osv.

Anonym poster: 063e7c4e22c5c050e187f9daa3ce4f32

Skrevet

Kan være lurt å gi en dupp i 19 tiden og legge han for natten 23, for så å begynne litt tidligere for hver uke. Ikke alle unger som sover 12-16 timer i døgnet.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

ca 4 mnd. gikk seg til av seg selv.

Skrevet

Småen er 3,5 mnd. Legges 2230, mat kl 22. Sover da til rundt 06-07 før neste måltid :)

Det er ingen klager når måltidet er spist, da vet han at det er rett i seng, heller ingen protester. :)

Anonym poster: 36e8839961f100a52e282d02510fbde5

Skrevet

Min var sånn som din helt til han var 5 mnd, da gikk det til av seg selv! Jeg hadde ikke stressa med det :)

Skrevet

Begynte å tenke på rutiner rundt 3 mnd. Leggetid ble gradvis tidligere. Det gikk av seg selv.

Anonym poster: f7973c31f4826613bf793a05b4487b3b

Skrevet

7 uker med alle tre. Tok de aldri ut av soverommet igjen etter kl19, og lyset alltid dempet. Ble endel byssing, mating og kos der inne, men alle har sovet fra ca 19 da de var 2-3 mnd. Første sov rundt fra 2 mmd, de to andre brukte litt lenger tid.

Skrevet

Her fikk minsten leggerutiner når han var 3 mnd, men han styrte det egentlig selv. Men han har hele tiden sovet natten igjennom uten mat.. Så når han var 3 mnd la han seg klokken 20.00 og sov til 5-6. Nå er han 6 mnd og legger seg 19.00 og sover til 7.

Tror ikke jeg ville stresset med det enda, de fleste barn ordner dette selv, selv om jeg skjønner at du gjerne vil ha kveldene tilbake. Og virker som at han forsatt trenger mat ofte siden han bare sover 3-4 timer sammenhengende om nettene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...