Gå til innhold

Anbefalingen om at gravide tar vaksinen for svineinfl..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer dere til å gjøre det? Jeg har aldri tatt den vaksinen,og føler egentlig ikke for å ta dn vaksinen.. meeen så er jeg gravid da.. I uke 9.. Altså ikke lyst å ta dn,mn hvordan bør jeg tenke?? Hva gjør dere andre?

Anonym poster: 2e965da0ff921594889dae31661c5c7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tar den ikke... Hele familien tok en runde med vaksinen sist (jeg var ikke gravid), men etter å ha hørt om alle bivirkningene og spekulasjonen rundt hvorvidt den egentlig var trygg eller ei i ettertid....nei jeg dropper den!

Er i uke 28 nå.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Jeg er i uke 26 og skal ikke ta vaksinen. Tok vaksine mot svineinfluensaen i 2009, men da var jeg ikke gravid.

Anonym poster: fb264baa9b7e387c20489f2c0867eaae

Skrevet

Jeg tar den ikke...

Skrevet

Jeg var gravid sist da svineinfulensaen raste som verst. Min fastlege sa da at han måtte anbefale meg å ta vaksinen, men på spørsmål om han ville anbefalt det samme dersom jeg var hans gravide datter så smilte han bare og ristet på hodet. Jeg tok ikke vaksinen og for meg var det en riktig vurdering.

Hva som er best for deg må du nesten kjenne på selv. Snakk med jordmor / lege, les deg litt opp og ta en sevstendig vurdering.

Skrevet

Jeg har tatt vaksinen for svineinfluensa og ville ikke gjort det igjen. Med tanke på bivirkningene av denne vaksinen for noen barn vil jeg ikke utsette meg selv eller barnet i magen for det. Ble også dårlig av vaksinen (2-3 dager med lett feber, vondt i kroppen osv).

Anonym poster: 0ee0ffdff9439ad49cd4dc7e9f6f2a19

Skrevet

Jeg tok den når jeg gikk med førstemann i 09. Har gått fint med oss og de andre jeg kjenner som tok den mens de gikk gravide.

Vi vurderte opp og ned i mente og diskuterte med onkelen min som er lege før vi ble enige om at jeg skulle ta vaksinen

Anonym poster: cdbb1769b9a1b4c9c9de4ccb1d267cd6

Skrevet

Jeg tok den i 2009, samt ordinær influensavaksine i fjor, så jeg gidder ikke fylle på i år. Sannsynligheten for at jeg er godt beskyttet er stor.

Anonym poster: 24c7c82acb095e47f82b6a42b1b01dc4

Skrevet (endret)

Tok i 2009, burde vel tatt,siden jeg har medfødt hjertefeil,men lest det ikke er bra for babyen i magen og han går først,men håper jeg slipper det, vet jo ikke om det er lurt av meg

Endret av venter på prinsen min 2013
Skrevet

Har aldri hatt hverken svineinfluensa eller vanlig influsensa. Tok likevel vaksinen når jeg gikk gravid med førstemann, ingen bivirkninger. Nå er jeg gravid med nr 2, dropper å ta vaksine.

Anonym poster: cf2ce441c06195443ea16a976303f91c

Skrevet

Så godt å lese svarene fra dere! :) Jeg havner nok i samme kategori som dere -at jeg IKKE tar vaksinen. Redd de vet for lite om bivirkninger, og har vært så glad for at jeg ikke fulgte anbefalingene i -09!

Hi

Anonym poster: 2e965da0ff921594889dae31661c5c7c

Skrevet

Jeg gikk gravid i 09 og tok ikke sprøyta da.. Har ikke tenkt til å ta den nå el.. Er ikke gal..

Skrevet

Jeg tok.svineinfluensavaksine i 2009, var gravid. Umulig å.vite om det var pga vaksinen, men ca 1 mnd etter vaksinen hadde.jeg en kjempeblødning hvor deler av morkaka løsnet og det hele.endte med at sønnen kom til verden i uke 31, bitteliten og underernært pga morkakesvikt.

Jeg ville IKKE tatt vaksinen!

Skrevet

Det er galskap å ta denne vaksinen uansett om man er gravid eller ikke! Skjønner ikke at folk hører på anbefalingene igjen, når man ser hvor mange som fikk lide etter forrige gang, grunnet vaksinen. :o

Anonym poster: fd68e72360acdd9e75951103069980fb

Skrevet

Jeg var gravid sist, tok den ikke da, og tar den ikke nå. Er nå ca 5 uker, og tar ikke sjansen...

Anonym poster: 5054292201488756cc66109a324a7def

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nå bruker man vel ikke samme vaksinen nå som i 2009. Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort om jeg hadde vært gravid i dag, men inntil videre regner jeg med at jeg er beskyttet til en viss grad av vaksinen fra 2009 pluss antistoffer fra omgang med viruset.

Skrevet

Jeg syns det var hysteriske tilstander rundt vaksinen sist, og tok den derfor ikke.

Nå er jeg gravid, og er det en ting jeg er helt bestemt på, så er det at det ikke blir noen vaksine denne gangen heller.

Skrevet

Jeg tok.svineinfluensavaksine i 2009, var gravid. Umulig å.vite om det var pga vaksinen, men ca 1 mnd etter vaksinen hadde.jeg en kjempeblødning hvor deler av morkaka løsnet og det hele.endte med at sønnen kom til verden i uke 31, bitteliten og underernært pga morkakesvikt.

Uff stakkars, håper alt er bra med den lille. nå vil jeg i alle fall ikke ta den,vil ikke utsette det for småen i magen,selvom det er abefalt for meg med en kronisk sykdom

Skrevet

jeg tok den ikke da jeg var gravid forrige gang, og vil ikke ta den nå heller!:)

Skrevet

Uff stakkars, håper alt er bra med den lille. nå vil jeg i alle fall ikke ta den,vil ikke utsette det for småen i magen,selvom det er abefalt for meg med en kronisk sykdom

Husk at du kan utsette småen din for risiko ved å IKKE ta den og da...

Anonym poster: 2ba4e54f6b69b422f4a5a6978802f5fb

Skrevet

Ja kan det,men vil jo helst slippe at det skjer han noe,man vet jo ikke om det har noe innvirking på fosteret

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg var høygravid under det verste hysteriet i 2009. Selv om jeg var litt bekymret for å få svineinfluensa (pga andre familiemedlemer som hadde det), så tok jeg den ikke. Magefølelsen min sa at det ikke var riktig å ta den mens jeg var gravid. Men jeg tok vaksinen noen uker etter at jeg hadde født.

Skrevet

Jobber du for legemiddelindustrien eller? De har sammenlignet tilstander i Norge, der 60% var vaksinert, og i Polen, der helseministeren nektet å kjøpe inn den billige drittvaksinen som var uprøvd. Færre dødsfall i Polen enn i Norge per befolkningsenhet, selv om over halvparten av nordmenn var vaksinert... Samtidig som produsenten har fraskrevet seg alt ansvar for bivirkninger osv etter vaksinen, og prøver hardnakket å hevde at de som ble rammet av narkolepsi ikke fikk det på grunn av vaksinen, men på grunn av noe helt annet. Ikke bare rykter altså, dattera til ei venninne fikk narkolepsi rett etter vaksinen og sov seg gjennom de to første årene på videregående. Tragisk. Gravid her da, men tar ingen vaksine (har mistanke om at jeg allerede har hatt svineinfluensa, har astma i tillegg, så gikk ganske hardt for seg).

Anonym poster: e85ad9de67e84e38f8d53bf24b7239df

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er gravid og kommer heller ikke til å vaksinere meg. Har heller ikke tatt influensavaksinen før og er glad for det.

Skrevet

Jeg fikk premature rier ca 1 mnd etter vaksinen, og fødte i uke 32. Hmm, har aldri tenkt over at det kanskje var vaksinen som gjorde det :s

Anonym poster: f9e7cbfc82f0017f1c702b3f2c9d2029

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...