Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Pappaen til mine eldste barn har fortalt meg at han trenger tid for seg selv, og kommer ikke til å ha barna sine på en stund. Han gidder ikke svare på tlf eller forklare noe nærmere hva han mener... Jeg er rasende! En venn foreslo å bytte navn på ungene, slik at de har mitt etternavn. Dette er noe han er veldig opptatt av.. Hva mener du? Er det litt for drøyt? Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Bytte navn på barna fordi du er sint på pappaen?? Da er du vel ca nede på hans nivå når det gjelder kommunikasjon.... Forstår at det blir problematisk for deg at pappaen trekker seg unna uten noen forklaring, men du må jo bare tilpasse deg. Ta evt kontakt ift bidrag osv og gjem på alle meldinger, noter datoer osv hvor han skulle hatt barna, men ikke har dem. Jeg ville prøvd å høre med familien til bf om de vet hva som foregår. Anonym poster: 13a8c262c897becc39199a59ea3381fa
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Synes jeg ikke hører noe steder hjemme, når man gir barna etternavn, så mener jeg at de bør få ha det etternavnet så lenge de måtte ønske. Synes det rett og slett blir barnslig å skulle bytte barna sine etternavn, fordi man er sint på pappaen deres. Prøv å send han en melding om han kan forklare hvorfor, så det er lettere for deg å forklare for ungene, og kontakt familievernskontoret når de åpner igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Vel, hvis du har hele foreldreansvaret, så kan du bytte navn, men hvis dere har delt, da må du jo ha hans underskrift og får du ikke den, ja, da blir det jo ingen hevn på hans nivå:-) Anonym poster: 05f1d82caca2ed1d7067a6be256cd862
Kliko Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Du får jo uansett ikke bytta etternavn på barna uten hans godkjenning da ?! Syns uansett du skal gi bf litt tid jeg. Vet det virker rart at han bare trekker seg unna sånn en periode, men han gjør det kanskje for en grunn?!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Det er et idiotisk og konfliktskapende forslag. Anonym poster: 1d69633625f999dabca65863f0e6cac4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Ville heller kontakten fvk og fått det registrert, sånt kan brukes mot han ved senere anledning Anonym poster: 05f1d82caca2ed1d7067a6be256cd862
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Teiteste forslaget jeg har hørt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #9 Skrevet 29. desember 2012 Å bytte etternavn fordi du er sint på faren er vel et kroneksempel på å bruke ungene i konflikten mellom dere. Det vil selvsagt ikke bedre på noe som helst, bare gjøre ting verre. Hvis du og faren samarbeider dårlig, så er det deres problem. Ikke bruk barna i den konflikten. Anonym poster: 04382c6e55dd2e702a96ade546758200
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #10 Skrevet 29. desember 2012 Han kan jo ha en vanskelig periode av flere grunner, kanskje han sliter psykisk, er syk eller påvirket av noe som skjer rundt han (alvorlig sykdom, død etc.) Ikke godt å si. Gi han tiden, men oppfordre han til å fortelle årsaken. Anonym poster: bb48dae2a8001f5c7de2360d312dd10a
Gjest Morn du Skrevet 29. desember 2012 #11 Skrevet 29. desember 2012 Synes ikke du skal bytte navn pga dette. Men å trekke seg unna på den måten er for meg underlig. Man har de barna man har og de skal tas vare på. Han burde i det minste gi deg en saklig grunn, det skylder han både deg og barna.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. desember 2012 #12 Skrevet 29. desember 2012 Om dere har delt foreldreansvar så kan du ikke bytte navn på barna uten fars samtykke. Har du foreldreansvaret alene så vil det å bytte navn på barna helt sikkert bidra til at konflikten eskalerer. Mitt råd: Slå fra deg det å bytte navn på barna, iallfall til du er mindre sint og kan ta dette opp med far på en skikkelig måte. Dersom far er syk, ikke har det bra, sliter med noe eller rett og slett ikke gidder å ha barna så er det faktisk langt bedre at han sier fra enn at man avlyser i siste liten hver gang eller at barna er på samvær, men ikke har det noe bra der. Om far føler at han ikke kan, av en eller annen grunn, ha barna så har de det helt sikkert bedre hjemme hos deg.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. desember 2012 #13 Skrevet 29. desember 2012 Barnas navn er BARNAS navn, ikke noe du står fritt til å gjøre hva du vil med etter humøret...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 Forstår at dere reagerer.. Er bare så inderlig lei av å danse etter hans pipe.. Det er hans behov som kommer først. Alltid! Det med navnet er nok bare en trussel. Poenget mitt var å signalisere at hvis han vil være pappa så må han være det også- ikke bare når det passer seg slik... Jeg skal love dere at hjemme hos meg kommer barna først. Min x ødelegger for barna sine, for meg og for mitt nye forhold og dermed også for mitt yngste barn som jeg har fått med min nye mann.. Ja jeg syns faktisk synd på meg selv akkurat nå! hi Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #15 Skrevet 29. desember 2012 Litt sjokkerende her at de fleste mener det er ganske så ok å trekke seg ut av ungene sine liv en stund uten å gi noen grunn. Hva skal ungene tro? Men hvis du får tillatelse til å bytte navn så ja. Han har jo valgt å ikke være en del av ungene sitt liv...drastisk ja. Helt på tryne at en far kan gjøre det mot ungene...kvalmt rett og slett Anonym poster: b7d7b31bc0b81928a171754c3ada82ac
Kliko Skrevet 29. desember 2012 #16 Skrevet 29. desember 2012 Forstår at dere reagerer.. Er bare så inderlig lei av å danse etter hans pipe.. Det er hans behov som kommer først. Alltid! Det med navnet er nok bare en trussel. Poenget mitt var å signalisere at hvis han vil være pappa så må han være det også- ikke bare når det passer seg slik... Jeg skal love dere at hjemme hos meg kommer barna først. Min x ødelegger for barna sine, for meg og for mitt nye forhold og dermed også for mitt yngste barn som jeg har fått med min nye mann.. Ja jeg syns faktisk synd på meg selv akkurat nå! hi Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3 Jeg skjønner veldig godt at du blir lei av og danse etter hans pipe. Jeg hadde nok krevd å få vite grunnen ( i hvertfall delvis). Er det død eller sykdom så bør kanskje barnet få en forklaring på hvor han ikke skal til pappa? Lykke til med krigen ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2012 #17 Skrevet 29. desember 2012 Forstår at dere reagerer.. Er bare så inderlig lei av å danse etter hans pipe.. Det er hans behov som kommer først. Alltid! Det med navnet er nok bare en trussel. Poenget mitt var å signalisere at hvis han vil være pappa så må han være det også- ikke bare når det passer seg slik... Jeg skal love dere at hjemme hos meg kommer barna først. Min x ødelegger for barna sine, for meg og for mitt nye forhold og dermed også for mitt yngste barn som jeg har fått med min nye mann.. Ja jeg syns faktisk synd på meg selv akkurat nå! hi Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3 Jeg skjønner veldig godt at du blir lei av og danse etter hans pipe. Jeg hadde nok krevd å få vite grunnen ( i hvertfall delvis). Er det død eller sykdom så bør kanskje barnet få en forklaring på hvor han ikke skal til pappa? Lykke til med krigen ;-) Jeg kan kreve til jeg blir blå i trynet.. Hjelper lite når han nekter å gi noen grunn... Jeg lyger så det renner til ungene, så jeg håper han skjerper seg før jeg må fortelle noe til de.. hi Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3
Kliko Skrevet 30. desember 2012 #18 Skrevet 30. desember 2012 Forstår at dere reagerer.. Er bare så inderlig lei av å danse etter hans pipe.. Det er hans behov som kommer først. Alltid! Det med navnet er nok bare en trussel. Poenget mitt var å signalisere at hvis han vil være pappa så må han være det også- ikke bare når det passer seg slik... Jeg skal love dere at hjemme hos meg kommer barna først. Min x ødelegger for barna sine, for meg og for mitt nye forhold og dermed også for mitt yngste barn som jeg har fått med min nye mann.. Ja jeg syns faktisk synd på meg selv akkurat nå! hi Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3 Jeg skjønner veldig godt at du blir lei av og danse etter hans pipe. Jeg hadde nok krevd å få vite grunnen ( i hvertfall delvis). Er det død eller sykdom så bør kanskje barnet få en forklaring på hvor han ikke skal til pappa? Lykke til med krigen ;-) Jeg kan kreve til jeg blir blå i trynet.. Hjelper lite når han nekter å gi noen grunn... Jeg lyger så det renner til ungene, så jeg håper han skjerper seg før jeg må fortelle noe til de.. hi Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3 Hvorfor juger du til ungene? Kommer litt ann på alderen, men jeg ville nok vært ærlig med min fireåring. Sagt at pappa har fotalt at han trenger en pause og at jeg ikke helt vet hvorfor. Roet dem med at de kan få ringe en dag, besøke besteforelde på den siden osv. Kan være du som blir den store stygge ulven om du juger, og det er ikke du som gjør noe galt her!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #19 Skrevet 30. desember 2012 For en gjeng møkkakjerringer! Her skal far skjermes og bli forstått stakkars. Hvorfor skal de bære navnet til en mann som ikke vil se dem? Anonym poster: 3a9510d52003f79370ae9cee59690034
Gjest peacock Skrevet 30. desember 2012 #20 Skrevet 30. desember 2012 Registrer hva du kan, HI. Om han fortsatt ikke vil ha med barna å gjøre over tid synes jeg du skal søke om full omsorg og bytte navn på barna. Du bør ikke skape unødvendige konflikter men gjøre alt du kan for å handle i barnas interesse, og det er absolutt inkludert at barna har navn etter viktige personer i livet deres. Synes hellere du skal fortelle faren at manglende samvær og dårlig oppførsel blir loggført for å hjelpe din sak i fall det blir en ordentlig krangel senere. Kanskje han ikke trekker seg unna likevel da?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #21 Skrevet 1. januar 2013 Jeg kan ikke si til barna at de kan få ringe pappaen sin når mannen ikke tar tlf, jeg kan ikke søke støtte hos farmoren deres når hun gir seg katten hva sønen holder på med. Det er ingen historie innen psykiatrien, han gidder bare ikke. Han er verdens beste mann og far- når det passer han.. Jeg tror skremmende mange menn er akkurat som han. Det med navnet handler for meg om at han fortjener ikke være "hovedfamilie" når han mener han kan komme og gå på denne måten... hi Anonym poster: 3c5557c3c871a9425d83f04bf549ccf3
humlesurr Skrevet 1. januar 2013 #22 Skrevet 1. januar 2013 Ja, han er en idiot! Men kjemp for det som virkelig er viktig for barna dine. Er det viktigste for de å ha ditt etternavn, eller er det viktigere at de har det så harmonisk som du kan klare å få det? Du er deres livlinje, og da må du kanalisere sinnet ditt til noe konstruktivt. Jeg tror ikke noe på at en mann som velger bort barna sine plutselig ombestemmer seg pga at de plutselig får et annet etternavn.
Rivjernet Skrevet 1. januar 2013 #23 Skrevet 1. januar 2013 Jeg tror heller ikke far kommer til å ombestemme seg pga navnet, men hvis det gir mor en følelse av å ha fått markert seg litt så er det kanskje verdt det ?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #24 Skrevet 1. januar 2013 Han kan jo ha en vanskelig periode av flere grunner, kanskje han sliter psykisk, er syk eller påvirket av noe som skjer rundt han (alvorlig sykdom, død etc.) Ikke godt å si. Gi han tiden, men oppfordre han til å fortelle årsaken. Anonym poster: bb48dae2a8001f5c7de2360d312dd10a Seriøst? Så om man er psykisk eller fysisk syk, eller har alvorlig sykdom eller dødsfall i nær familie eller vennekrets, så er det helt greit å gi faen i barna sine? Hvis dere mener det burde dere vært meldt til barnevernet hele gjengen, stakkars unger Er det slik dere selv gjør det når livet er tøft i perioder? Anonym poster: 8ed5e7e0f2fe30cd48c7f31ba91eb5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå