Gå til innhold

Foreldrepenger , når man er fulltidsstuent og jobber 40 %


MarieTherese

Anbefalte innlegg

 

Hei.

Jeg er masterstudent frem til 2014 og har kjæreste i 100 % jobb. I tilegg jobber jeg fast 40 %.

 

Jeg synes dette med støtte i permisjon er en jungel å finne utav.

 

Jeg har lurt på om jeg burde få meg større stilling på jobb for å få tilstrekkelig med foreldrepenger? Da foreldrepengene fra jobb ikke ville dekke utgiftene vi har. Har i dag lån fra lånekassen i tilegg til min lønn.

 

Er det slik at jeg har krav på foreldrestipend fra Lånekassen? Er dette behovsprøvd i forh. til inntekt til mann?

Dersom jeg får foredrestipend fra lånekassen og fra jobb ville dette gått greit, men har ikke funnet noe svar på dette..

 

Er det noen som har noen erfaringer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal kunne få begge deler ja. Men du må være oppmeldt som student og ha betalt semesteravgift, samt ha vært student 6 månder før du går ut i permisjon. Da omgjøres lånet til fullt stipend i 10 måneder.

I tillegg får du foreldrepenger fra Nav som tilsvarer det du har i inntekt. Hvis du kan øke jobbprosenten din nå så blir det jo mer penger selvfølgelig. Husk at hvis partneren din tar foreldrepermisjon så må han vente til etter perioden med stipende fra lånekassen er over, eller så blir stipendet avkortet. Tror han kan være hjemme i 49,9 % stilling da. Dette ble litt rotete, men jeg har selv både støtte fra lånekassen og penger fra Nav.

 

Anonym poster: a98aac2decb7264d8972a5df1586f0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kunne få begge deler ja. Men du må være oppmeldt som student og ha betalt semesteravgift, samt ha vært student 6 månder før du går ut i permisjon. Da omgjøres lånet til fullt stipend i 10 måneder.

I tillegg får du foreldrepenger fra Nav som tilsvarer det du har i inntekt. Hvis du kan øke jobbprosenten din nå så blir det jo mer penger selvfølgelig. Husk at hvis partneren din tar foreldrepermisjon så må han vente til etter perioden med stipende fra lånekassen er over, eller så blir stipendet avkortet. Tror han kan være hjemme i 49,9 % stilling da. Dette ble litt rotete, men jeg har selv både støtte fra lånekassen og penger fra Nav.

 

Anonym poster: a98aac2decb7264d8972a5df1586f0aa

 

Tusen takk for svar.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...