Gå til innhold

Synes vi er et dårlig team.

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Under middagen i går kveld oppdaget jeg fort at jeg hadde fått fem gjester, ikke fire som jeg forventet. Gjest nummer fem viste seg å være min mann. Han har en lei tendens til å slappe av og nyte maten og oppvartningen, og overlate ansvaret til meg.

La meg si det så enkelt at JEG HATER DET.

Vi har gjester, vi skal oppvarte, vi skal rydde. Sammen og være et team.

Han blir sur når jeg ber ham gjøre ting, jeg mener det ikke skal være nødvendig å be ham bidra.

I tillegg klarer han å si at han skal bidra mer når jeg bidrar med like mye penger som han.

Jeg hater det så intenst at jeg drømmer om å bo alene og lage fine middager til vennene mine, uten ham.

Og ja, jeg hadde hovedansvaret for det meste av forberedelsene også.

Helvete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møkkamann!

Hilsen annen mann!

Anonym poster: d0aef7ac7678d15c65c1c927f34be7dc

Skrevet

At du skal bidra mer hjemme fordi du bidrar minst med penger er faktisk det dummeste jeg har hørt.

Om du hadde vert uten jobb fordi du ikke gadd å jobbe hadde det stilt seg annerledes. Dere har valgt hverandre og dermed også den andres økonomi.

Man hjelper ikke til hjemme. Man bidrar til husholdningen, det være seg å rydde, tjene penger, vaske og varte opp middagsgjestene.

Hadde ikke funnet meg i det og det bør heller ikke du gjøre.

Anonym poster: fe0c6e74e6ed68dd5529c12552570b83

Skrevet

Om min mann tjente mer en meg og dro opp penger i en slik situasjon hadde jeg blitt ufattelig sint og såret. Og han hadde fått klar beskjed om at jeg ikke var en tjener han betaler for å gjøre ting.

Nå er jeg singel og før har jeg alltid vært hovedforsørger så vet ikke helt hvordan det er å leve med en mann som tjener mere en meg men jeg ville aldri klart å få slengt det i trynet på den måten.

Anonym poster: 8a9209ccdd9b27d65308024085d8f8e8

Gjest Antarctica
Skrevet

Fjols. Mannen altså. Han fortjente at du ikke dekket på til ham!

Skrevet

Ja er kjedelig,men menn er sånn dessverre

Skrevet

Dette var en rar holdning til menn. Har du mann?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Nei, det er de nok ikke.

Noen menn er sånn, men de fleste menn er nok både deltagende og tilstede i AS Heimen.

Bare her inne man får motsatt inntrykk, tror og håper jeg.

Skrevet

Min er ikke sånn. Hadde han vært det, hadde han ikke vært min mann.

Skrevet

jeg får inntrykk at de fleste mennene til damene her,er det no galt med i alle fall

Skrevet

Min er litt sånn at han gjør 30 % i forhold til meg når vi har gjester. Han prøver virkelig, og kunne aldri brukt inntektene sine mot meg. Det er jo direkte ondskapsfullt. Men dessverre går det ikke så fort rundt når det gjelder servering og rydding. Han har ikke så mye erfaring som meg. Han må kommanderes litt. Men det tar mer tid enn å gjøre det selv, så da er jeg tar jeg til takke med de 30 % han gjør.

Skrevet

jeg får inntrykk at de fleste mennene til damene her,er det no galt med i alle fall

Siden du skrev at slik er menn, så tenkte jeg at du sikkert hadde en sånn mann?

Skrevet

Har ikke det :) men ser jo at mange her,klager på mennene er dårlig til og hjelpe til og sånt :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Min er IKKE sånn. Heller omvendt, at jeg lener meg tilbake mens han varter opp :-D

Skrevet

Har heldigvis ikke en sånn mann. Hos oss så vasker jeg huset og gjør det fint, han hjelper til der han kan og under og etter selskapet så får jeg beskjed om å holde meg unna for det er hans jobb :)

Så synes jeg veldig heldig når vi har besøk :)

Er jo selvsagt andre ting jeg kan irritere meg over, men er helt sikkert ting han irriterer seg over hos meg også ;p

Skrevet

Her er det ganske bra fordelt....

Han er raskere og flinkere med å gjøre istand, så lager jeg til maten og dekker bordet og de tingene :-)

Skrevet

Hos oss er det som regel mannen som tar hovedansvaret når vi har gjester. Jeg bidrar da. Og så underholder jeg gjestene :)

Anonym poster: 611f11ef662e1f2b2eec66c489c39a96

Skrevet

Min er IKKE sånn. Heller omvendt, at jeg lener meg tilbake mens han varter opp :-D

Heh, ja, sånn har vi det også. Nesten da, jeg bidrar selvsagt. Men han er kokk, kontrollfreak og vil holde på selv, så han vil helst ikke ha hjelp når det gjelder mat, oppdekning, rydding og servering. Blir bare irritert og synes jeg går i veien. ;)

Men jeg bidrar med andre ting, tar meg av ungen så hun ikke er i veien, tørker støv, vasker gulv og bad, rydder og slike ting som er greit å ha gjort før man får gjester osv. Jeg sitter jo ikke bare på ræva mens han gjør absolutt alt her hjemme. :)

Skrevet

Ja, dere utgjør et dårlig team fordi han ikke bidrar i arbeidsfordelingen.

Min mann er ikke noe flink til å lage mat så det gjør jeg. Derimot så rydder han alltid opp etterpå, i hverdager og når vi har gjester. Ikke trenger jeg å be han om å gjøre noe heller.

Jeg tror at slike menn som du har har vært skjemt bort når de var gutter. Sluppet unna med det meste og ikke blitt opplært til å bidra.

Jeg takker ofte mine svigerforeldre (spesielt svigermor) for en fantastisk oppdragelse av sine to sønner. De kunne begge rydde, bruke støvsuger, vaske klær, gulv osv når de flyttet hjemmefra. Slik oppdras også våre sønner.

Ta en prat med din samboer, HI, og fortell han at det blir myyyye husarbeid på han dersom du flytter ut. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...