Gå til innhold

Noen andre som er flinke til å herpe bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har jeg gjort det igjen. Rygget rett i en henger utenfor huset. Til tross for ryggekamera og at jeg visste hengeren stod der. Men bare ca. der. Det var vel unskyldningen. I tillegg visste jeg at det på tidspunktet ikke var hverken mennesker eller dyr i nærheten i gjerningsøyeblikket :) Det er ikke første gang. Aldri ødelagt bilen skikkelig, men jeg har laget mange riper i lakken både bak, på sidene og på speilene (ikke samme bil, og over flere år altså). Til mitt forsvar har bilene vært relativt store i forhold til åpningen i garasjen så en må sikte nøye. Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, heldigvis ikke. Har vært i et par ulykker, men ingen jeg selv hadde skylden for!

Siden det virker som du ikke klarer helt å håndtere så store biler så kanskje en "konebil" ville passer bedre? Golf f.eks?

Gjest Antarctica
Skrevet

Jepp. Er en klønete sjåfør. Men herper ikke mennesker og andre biler som regel. Mest egen bil...

Skrevet (endret)
Nei, heldigvis ikke. Har vært i et par ulykker, men ingen jeg selv hadde skylden for! Siden det virker som du ikke klarer helt å håndtere så store biler så kanskje en "konebil" ville passer bedre? Golf f.eks?
Nehei, noen konebil vil jeg ikke ha. Dessuten må den ha firehjulstrekk og plass til fire barn.

En annen selvfølgelighet er at den ser ut som en penisforlenger, da går det ikke med golf e.l.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Altså har aldri herpet annet enn min egen bil.

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Aldri vært i ulykke, takk og lov for bilen vår og forsikringa er dyr nok :P Fikk en bil i rumpa for en mnd. tid siden, men var så mye snø på bakfangeren at det ikke ble noe merke heldigvis. Mannen har vært borti småting uten at det har blitt synlige merker heldigvis :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Eksen min syntes etter hvert det var såpass dyrt å sende meg ut i bil at han spurte om jeg vurderte å bytte til taxi, det ville lønne seg... ;-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Vi har en liten Peugeot 307, overraskende god plass i den, men liten og snerten å navigere (og har motorkraft). Har heldigvis ikke gjort de store krumspringene med den, foruten å kjøre i ræva på en stakkars dame i et kryss i full ammetåke og søvnmangel. Ble bare sittende i bilen og nektet å forholde meg til saken, så en skamfull og forskrekket samboer måtte ut og beklage osv...ble ingen merker heldigvis, og jeg innså i ettertid hvor idiotisk jeg hadde oppført meg. Ellers har det selvfølgelig blitt et par riper på disse ti årene jeg har hatt lappen, en på mammas bil i hvertfall. :P

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Hadde nettopp en fæl lyd i bilen, var overbevist om at det var en isklump mellom dekket og dekselet foran dekket. Lyden forsvant nemlig når jeg fikk litt fart på bilen (til mitt forsvar så var bilen henta på service bare noen dager før, så det skulle ikke være noe galt med den).

Mannen hørt lyden når jeg kom kjørende å han sto utfor huset, fikk sånn kjeft står fy! Han mente at det var den mest naturlige ting i verden å legge seg ned å se under bilen hvis jeg hørte en lyd. For der hang å slang et deksel som beskytter motoren. Ikke vet jeg når det skjedde, men det kan være når jeg måtte ut i grøfta for å unngå å få ei kjerring midt i fronten på snøen. Gubben fortsatte å kjefte å styre, helt til de på verkstedet bare skrudde det av å ba meg kjøre hjem :-) Skal få på nytt uti januar en gang, men ingen krise å kjøre uten!

Skrevet
Vi har en liten Peugeot 307, overraskende god plass i den, men liten og snerten å navigere (og har motorkraft). Har heldigvis ikke gjort de store krumspringene med den, foruten å kjøre i ræva på en stakkars dame i et kryss i full ammetåke og søvnmangel. Ble bare sittende i bilen og nektet å forholde meg til saken, så en skamfull og forskrekket samboer måtte ut og beklage osv...ble ingen merker heldigvis, og jeg innså i ettertid hvor idiotisk jeg hadde oppført meg. Ellers har det selvfølgelig blitt et par riper på disse ti årene jeg har hatt lappen, en på mammas bil i hvertfall. :P

Må være flaut å gjøre skade på andres biler eller eiendeler. Har heldigvis sluppet det. Tenker jeg på de 12 årene jeg har hatt lappen så har jeg kjørt veldig mye, og det er ikke såå mange ganger jeg har ripet bilen om en regner prosentvis av antall timer bak rattet.

Skrevet
Hadde nettopp en fæl lyd i bilen, var overbevist om at det var en isklump mellom dekket og dekselet foran dekket. Lyden forsvant nemlig når jeg fikk litt fart på bilen (til mitt forsvar så var bilen henta på service bare noen dager før, så det skulle ikke være noe galt med den). Mannen hørt lyden når jeg kom kjørende å han sto utfor huset, fikk sånn kjeft står fy! Han mente at det var den mest naturlige ting i verden å legge seg ned å se under bilen hvis jeg hørte en lyd. For der hang å slang et deksel som beskytter motoren. Ikke vet jeg når det skjedde, men det kan være når jeg måtte ut i grøfta for å unngå å få ei kjerring midt i fronten på snøen. Gubben fortsatte å kjefte å styre, helt til de på verkstedet bare skrudde det av å ba meg kjøre hjem :-) Skal få på nytt uti januar en gang, men ingen krise å kjøre uten!

Dette var jo bare en bagatell, ikke noe å øse seg opp for vel? Her blir det lagt inn på vedlikeholdskvoten. Av og til må dekkene skiftes, andre ganger må den lakkeres.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi mistet et sånt plastdeksel under bilen for noen år siden, verkstedet skulle ha 15 000,- for å fikse det :o men det er jo ikke sikkert det er samme skade.

Ja prosentvis blir det ikke så mye, har ganske mange mil bak rattet selv :P

Skrevet

Kjenner meg igjen.. Har vel rygget i noen stolper i mitt liv ja, heller ikke skadet andre enn egen bil. Men irriterende det er det!! ;-)

Skrevet

De er speil på bilen;-)har aldri rygget eller kjørt inni noe.bank i bordet!!!

Er redd for bilene våre og vet hvor mye arbeid og penger som ligger i å reparere det

Skrevet

Det har blitt noen småuhell etterhvert ja. Men så renner jeg noen mil i året også da :P

Skrevet

Nope, kjører stor bil på jobb, har små marginer når jeg rygger, og har aldri herpet bilen av den grunn, bank i bordet.

Anonym poster: b84a7a12c48ba8a5ff1b02fa97139c86

Skrevet

Jeg er kjempeflink til å herpe bil... Som regel bare min egen. Utrolig nok klarte giret på bilen å hoppe ut av giret så den plutselig sto i fri... På en hellende parkeringsplass med MANGE biler... Holdt på å dø da jeg ikke fant bilen og oppdaget at den hadde lagt ut på egenhånd. Den hadde pent og pyntlig rullet over til neste rad og lagt seg klin oppi en audi... Heldigvis ikke noe skade på audien....

Jeg pleide alltid å parkere bilen i fri og med brekket på (aner ikke hvorfor...). Så hadde noen lånt bilen og parkert den i 1 gir... Så da jeg startet opp neste gang gjorde den elegant hopp fremover... rett i en betongmur... jippi...

Har virkelig gjort det på glatta ei gang... Kjente at jeg begynte å skli mot autovernet og oversvingte for så å havne i grøfta på andre sida. Bilen rant bortover i grøfta ca 10 m og endte i en stor stein. Den bilen ble skrapa etterpå og jeg var livredd for å kjøre lenge etterpå...

Skal sies at dette skjedde for flere år siden og jeg har blitt bedre altså ;)

Anonym poster: 08dfc41ecb3233a3fd3b455bac08618e

Skrevet

Hoho, skrapa vel opp bilen litt isted da jeg skulle parkere, men ikke f*** om jeg nevner det til samboeren. Tenker han vil sukket noe tungt og oppgitt om han får vite om det, heldigvis var det min bil og ikke hans :)

Skrevet

Ja, jeg har nok laget litt skrammer på bilen ja.. :P

1. Gang var min feil da jeg parkerte atme ett handlevognskur, la over for tidlig.. Reparasjon på 6000.

2. Gangen ble jeg påkjørt bakfra i 80km/t, jeg sto stille. 180 000.

3. Hadde jeg ett skikkelig rygge uhell. 10 000.

Ehh..

Anonym poster: 9336c2edf0d2c80970cc33ffb3f2156e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...