Eira <3 Familien Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Når sluttet deres små med nattflasker og når sluttet de helt med bleier (både natt og dag)? Jeg har prøvd å høre litt på den eldre garde som fikk barn tett før i tiden og er glad eldstejenta ble helt ferdig med bleiene nå i sommer, to måneder før sin treårsdag:) Tvillingguttene mine fikk sine siste nattflasker nå i november når de var 7 mnd og jeg kjenner det er herlig å slippe å stå opp om natten for å mate. Den første uken våknet de ett par ganger hver natt og småsutret litt, men ikke noe skriking. Jeg gikk da inn og strøk de litt på ryggen i stedet for å gi dem en flaske og nå sover de fra 9 om kvelden til 8 neste morgen. Håper jeg klarer å få til dette med nestemann og:) Synes dere dette var for tidlig å slutte med flasken eller gjorde jeg rett i å høre på min bestemor? Må være ærlig å si at eldstejenta her i huset fikk nattflaske helt fram til hun var 18 måneder og selv om det var litt kos syntes jeg det ble litt lite søvn.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Så lenge ungen(e) går fint opp i vekt, så spiller det ingen trille, gutten her sluttet med nattflaska når han var 3 uker, av eget ønske, startet igjen når han var 5 mnd, da han var syk og kun ville ha mat på natt, så sluttet vi med den igjen når han var 8 mnd. Lillesøster er nå snart 10 mnd, og vi skal avvenne nattflaska neste uke, da er det slutt, hun spiser nok på dagen, så det er bare for kos på kvelden, og uvane på natt, hun sutter i seg litt før hun sover igjen.. Bleier er jeg ikke sikker på, vi håper å avvenne storebror, kanskje begge (om lillesøster er klar for det) i sommer, eller storebror i sommer og lillesøster neste sommer igjen.. Nattbleia vet man jo ikke helt, vi tenker at den får være på til de har noen tørre netter.
.Lillemy. Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Eldste var flaskebarn og han spiste ikke på natten etter 3mnd. Men våknet alltid klokken 6 for flaske, da fikk han en flaske melk og sovnet igjen og sov til ca 9, den tidlig morgen flasken hadde han helt til han var 15 mnd. Bæsjet gjorde han på do siden han var 2,5år, men glemte seg alltid når han skulle tisse hvis vi ikke var hjemme. Gikk uten bleie hjemme siden noen måneder før han var 3år, sluttet helt med bleie på dagtid sommeren han fylte 3 år, ikke hatt noen uhell siden vi tok av bleien helt. Nattbleien har vi ikke sluttet med enda, han tisser en del i bleien om natten, men hvis han sovner i bilen og sover 1-2 timer så tisser han ikke på seg. Så kanskje vi snart slutter med nattbleien og :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå