Gå til innhold

Har noen her giftet seg i kirke de ikke soknet til? Avgift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer sånn på hva det kommer til å koste oss. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer veldig ann på. Har hørt alt fra 0-7000

Gjest Filifjonka
Skrevet

Ja, vi giftet oss i kirken på mitt hjemsted, der vi ikke bodde på det tidspunktet. Vi måtte ikke betale avgift for det, den gangen, men vi måtte leie inn og betale organisten. (Noe vi ikke gjorde, da en god venn av oss var nesten ferdig utdannet organist på det tidspunktet og spilte under vielsen som en gave til oss.)

Skrevet

7500,- betalte venninna mi. Ring kirken du vil gifte deg i å hør.

Skrevet

Oi... 7000 er mye. Er det mer enn 2000 må jeg nok droppe kjole og gifte meg i et laken. ;)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Vi giftet oss i en sjømannskirke, og hvis jeg husker riktig betalte vi 4000 kr.

Skrevet

Det er store forskjeller fra kommune til kommune, så du må ringe å sjekke. Det er nok alt ifra 0-flere tusen kroner ja. Vi valgte til slutt kirken vi hørte til pga store avgifter.

Skrevet

Uff det blir nok ikke noe av da. Det står mellom den flotte kirka i byen jeg er født i, og mulighet for feiring med flere mennesker, eller den lokale kirka og en tur på veikroa med bare de nærmeste. Den flotteste løsningen er faktisk ikke dyrere, hvis ikke kirkeavgiften velter hele budsjettet.

Skrevet

Kostet ingenting her, men nå måtte vi gifte oss i en annen kirke siden den vi sokner til er under oppussing.

Skrevet

Kostet ingenting her, men nå måtte vi gifte oss i en annen kirke siden den vi sokner til er under oppussing.

Da hadde det jo vært direkte slemt om de krevde betaling. :)

Skrevet

Jeg ville gifte meg i en liten stavkirke i et annet sogn og det ville ha kostet 9000 kroner...

Anonym poster: c865762c698627f6bf022ea99d7a6461

Skrevet

Vi måtte betalt 4000, men hadde egen prest og organist så havnet på 1100 kr.

Anonym poster: 77509d564b2d8d853fe9036793bd0cda

Skrevet

Uff det blir nok ikke noe av da. Det står mellom den flotte kirka i byen jeg er født i, og mulighet for feiring med flere mennesker, eller den lokale kirka og en tur på veikroa med bare de nærmeste. Den flotteste løsningen er faktisk ikke dyrere, hvis ikke kirkeavgiften velter hele budsjettet.

De fleste kirker tar ikke noe ekstra når man kan vise tilknytning til kirken, som dåp, konfirmasjon osv, hvis du har vært tilknyttet kirken på den måten?

Ring de og sjekk :)

Skrevet

De fleste kirker tar ikke noe ekstra når man kan vise tilknytning til kirken, som dåp, konfirmasjon osv, hvis du har vært tilknyttet kirken på den måten?

Ring de og sjekk :)

Takk for tipset, men annet enn at jeg er fra den byen, har jeg ikke noe å vise til, siden jeg ble døpt i Spania og konfirmert i en helt annen by. Har døpt barnet mitt lokalt også.

Ååå måtte det bli hverdag snart, sånn at jeg får ringt. Dumme juleferie. ;)

Skrevet

Ring de og sjekk smile.png

Takk for tipset, men annet enn at jeg er fra den byen, har jeg ikke noe å vise til, siden jeg ble døpt i Spania og konfirmert i en helt annen by. Har døpt barnet mitt lokalt også.

Ååå måtte det bli hverdag snart, sånn at jeg får ringt. Dumme juleferie. wink.png

Vi bor i Østfold, familien min bor i Trøndelag. Vi gifta oss på Maihaugen, midt i mellom. Det kosta 2500 kr :-)

Skrevet

Vi måtte betale mange tusen(husker ikke prisen) om vi skulle bruke kirken der vi kom fra(Akershus). I tillegg måtte vi betale noen tusen for prest, organist og kirkehjelper. Hadde vel kommet på 8-9 000. Så vi valgte kirken der vi bodde, selvom jeg angrer veldig:(

Skrevet

Vi gifter oss i en kirke vi ikke sogner til. Vi måtte betale 1500,- for den. Det var halv pris, ettersom min mann er døpt og konfirmert der.

Skrevet

Hurra!!! Vi får den gratis. Alt snakket om tilknyttning fikk meg til å tenke over at min mors kusine inntil nylig var kateket det. En facebookmelding til henne med spørsmål om pris, endte opp med svar om at hennes videre fb-forespørsel resulterte i gratis kirke. Nå gjenstår det bare å ringe for å avtale tid, og det må jo vente til etter nyttår. Bryllupsplanlegging er jo lett. Fridd til andre juledag, og nesten ferdig med planlegginga allerede. ;)

Og kjolen er bestilt! :)

http://www.jjshouse.com/no/Linjeform-Off-the-shoulder-Court-Brudeslep-Sateng-Tyll-Brudekjoler-Med-Blonde-002011393-g11393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...