Gå til innhold

Er så redd for at svineribba er dårlig- vanlig at den lukter litt rart i begynnelsen av steketiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den har stått 2,5 døgn i en kald bod. Den var for stor til kjøleskapet. Satte i tillegg opp vinduet på boden, så trodde det skulle være kaldt nok. Ribba lå under folie i en stekepanne. Holdbarhetsdato er 2 januar.

 

Lager det så sjelden at jeg husker ikke hvordan den skal lukte. Men syns det lukter litt rart. Den har stekt 30 min nå. Lukter ikke surt, men ikke deilig stekeduft heller (men den kommer kanskje senere ???)

 

Anonym poster: 8fe652c00c0cddc16330066c9074b995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lå den med salt? For da er det større sjanse for at den har holdt seg. Ferskt, fett svinekjøtt har veldig dårlig holdbarhet, og om boden ikke har hatt under 4 grader, så hadde jeg vært skeptisk.

 

Jeg synes i grunnen at kjøttet lukter veldig lite når det er bra, men det lukter fort funky når det blir surt. Hvis det var luktfritt/ luktet godt før du satte det inn i ovnen og ikke slimete så er det sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå den med salt? For da er det større sjanse for at den har holdt seg. Ferskt, fett svinekjøtt har veldig dårlig holdbarhet, og om boden ikke har hatt under 4 grader, så hadde jeg vært skeptisk.

 

Jeg synes i grunnen at kjøttet lukter veldig lite når det er bra, men det lukter fort funky når det blir surt. Hvis det var luktfritt/ luktet godt før du satte det inn i ovnen og ikke slimete så er det sikkert bra.

 

Det lå med salt ja. Luktet ingenting før jeg satte det i ovnen, men nå syns jeg det lukter litt rart (men ikke sur lukt).

 

Anonym poster: 8fe652c00c0cddc16330066c9074b995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå den med salt? For da er det større sjanse for at den har holdt seg. Ferskt, fett svinekjøtt har veldig dårlig holdbarhet, og om boden ikke har hatt under 4 grader, så hadde jeg vært skeptisk.

 

Jeg synes i grunnen at kjøttet lukter veldig lite når det er bra, men det lukter fort funky når det blir surt. Hvis det var luktfritt/ luktet godt før du satte det inn i ovnen og ikke slimete så er det sikkert bra.

 

Det lå med salt ja. Luktet ingenting før jeg satte det i ovnen, men nå syns jeg det lukter litt rart (men ikke sur lukt).

 

Anonym poster: 8fe652c00c0cddc16330066c9074b995

 

Om den luktet greit som rå, så er den sikkert bra. Du ville ha kjent det da om den var sur. Nå lukter den sikkert bare "varmt kjøtt" ;)

 

God middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå den med salt? For da er det større sjanse for at den har holdt seg. Ferskt, fett svinekjøtt har veldig dårlig holdbarhet, og om boden ikke har hatt under 4 grader, så hadde jeg vært skeptisk.

 

Jeg synes i grunnen at kjøttet lukter veldig lite når det er bra, men det lukter fort funky når det blir surt. Hvis det var luktfritt/ luktet godt før du satte det inn i ovnen og ikke slimete så er det sikkert bra.

 

Det lå med salt ja. Luktet ingenting før jeg satte det i ovnen, men nå syns jeg det lukter litt rart (men ikke sur lukt).

 

Anonym poster: 8fe652c00c0cddc16330066c9074b995

 

Om den luktet greit som rå, så er den sikkert bra. Du ville ha kjent det da om den var sur. Nå lukter den sikkert bare "varmt kjøtt" ;)

 

God middag!

 

Skar av en liten bit på siden, og syns den smakte surt. Men den er jo ikke skikkelig stekt så vanskelig å si. Uff. Skal ha gjester.

 

Ingen måte å virkelig finne ut om den er sur eller ei?

 

Anonym poster: 8fe652c00c0cddc16330066c9074b995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det?

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok kjøpt en ny ribbe, butikkene er jo åpne, og en litt undersaltet ribbe er tross alt bedre enn en sur en :)

 

Anonym poster: 3bd7c49791bb350692783048c63d6db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...